Werk & Studie alle pijlers

Struggles in master na premaster te hebben afgerond

20-11-2017 23:08 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inmiddels een premaster afgerond maar heb struggels in de master. Het lijkt wel of ineens vakken moeilijker te halen zijn,
Inmiddels helaas studievertraging opgelopen en dit heb ik nog nooit eerder gehad (had wel logische redenen, maar die vind ik te privé om te bespreken).
Waar het me om gaat, hoe kom je weer uit deze dip??
Goede planning, en korte feedback met begeleiders, dus geen lange tijd er tussen laten. Zodat je snel kan bijsturen en miet te kang blijft aanmodderen of op verkeerde koers zit, en dan alles opnieuw moet doen etc.
Goeienavond,

Ik heb gestudeerd tot mijn 40e, steeds in combinatie met fulltime werken. Op dit moment studeert mijn echtgenoot weer verder, wij wisselen af.

Wat wij gemeenschappelijk hebben is de momenten waarop het ons allemaal te veel en te moeilijk lijkt. We nemen dan de tijd om alles te "herkauwen" en zetten ons leven voor een paar dagen "on hold".

Mijn man strubbelt nu met zeer lastige mechanische problemen, zelf snap ik daar niks van, maar ik herken het wel. Hij krijgt een schema voor zich waar hij niks van snapt, neemt er de tijd voor en roept dan plots "Ah, Ah... Zo zit het...". Dat herken ik wel, herkauwen, herkauwen en herkauwen en vooral jezelf er de tijd voor geven. Studeren kost nu eenmaal tijd en moeite.

Succes, het lukt je vast wel!
Struggels, wat een gruwelijke verkrachting van onze mooie taal.

Oplossing van je probleem: je vertragende problemen oplossen en eens gaan praten met je studiebegeleider. Soms heb je even de blik nodig van een professional.
Struggels, strubbels en soms overweeg ik hier een hardleerse cursus -dt en lidwoorden te geven ;-)
Je hebt nog nooit studievertraging opgelopen, nu voor het eerste en ook vanwege persoonlijke omstandigheid? Meid maak je niet druk, ja een master is zwaar, maar het is nog maar november.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven