Werk & Studie alle pijlers

Studentenvereniging te oud

18-08-2015 08:22 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik wou graag bij een studentenvereniging gaan. Ik ben alleen al 26 jaar. Is dat nog wel acceptabel?

Of ben ik gewoon te oud om hieraan te beginnen? Door persoonlijke omstandigheden is het er nooit van gekomen, en graag zou ik het als nog willen proberen. Wat mij leuk lijkt aan een vereniging is dat je samen een jaarclub vormt en dingen met elkaar onderneemt. Op mijn studie wordt dit niet zo zeer gedaan en dat vind ik jammer. Verenigingen zelf zeggen dat leeftijd geen rol speelt en dat je je altijd kan aanmelden. Wat zeggen jullie?
anoniem_248631 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 08:26
Reden: meer info
% gewijzigd
Op je 26ste nog lid worden van een studentenvereniging is geen goed idee. Volgens mij hanteren die verenigingen een leeftijdsgrens en ben je echt te oud. Daarnaast, mocht je toch lid worden, ben je ongeveer acht jaar ouder dan de meeste meisjes en dat is gewoon veel. Ik kan me echt niet indenken dat je op jouw leeftijd nog zin hebt in een ongroening (door mensen die veel jonger zijn dan jij!), het gekonkel om bij een club te komen, hospiteren en de oppervlakkigheid die met dat leven vaak gepaard gaat.

Waarom word je geen lid van bijvoorbeeld de plaatselijke hockeyclub? Het is vaak hartstikke gezellig in een team, je sport gelijk wat en je kunt er zo actief in zijn als je wil.
Goed om dit zo te lezen. De meningen zijn erg verschillend, maar inderdaad 26 jaar is oud voor een vereniging
anoniem_248631 wijzigde dit bericht op 18-08-2015 20:24
Reden: wil anoniem blijven
% gewijzigd
Als je wil, kan het prima. Bij mijn vereniging hebben zijn er wel vaker nieuwe leden van 25+. Maar het hangt wel heel erg van de vereniging af, en natuurlijk van jezelf.

Een vereniging met jaarclub-structuur is juist niet handig als je ouder bent, aangezien het leeftijdsverschil dan te groot is. Maar een vereniging met disputen of zonder verplichte structuren kan prima.

Kijk welke verenigingen je aanspreken, en informeer gewoon eens of er ook ouderjaars lid worden. Maar ik zie het regelmatig gebeuren dat mensen in hun 3e/4e/etc jaar nog ergens lid worden. Maar dat is meestal niet van het corps oid ;).
quote:Multivit18 schreef op 18 augustus 2015 @ 18:31:

Goed om dit zo te lezen. De meningen zijn erg verschillend, maar inderdaad 26 jaar is oud voor een vereniging. De grap is, dat ik door beperking niet kan deelnemen aan een sportvereniging, anders had ik dit natuurlijk gedaan. Ik denk dat ik hierdoor wel wat dingen heb gemist, die anderen van mijn leeftijd wel hebben kunnen doen en ik graag nog wil doen.Jammer dat een sportvereniging geen optie is, maar er zijn ook een hoop andere hobbyverenigingen voor studenten. Toneel, fotografie, debatteren, spelletjes enz enz. Ik denk echt dat je daar veel beter aansluiting vindt dan bij een klassieke vereniging. Ik heb bij beide gezeten, bij de klassieke in mijn eerste jaar (17). En bij de sport vanaf mijn vierde jaar (20). Bij de klassieke waren tweedejaars van 20 al oud, bij de sportvereniging was ik met 20 bijna de jongste. Daar blijven ook veel meer mensen lid na hun afstuderen omdat ze gewoon door spelen, waardoor de leeftijd meer 20-30 was dan 18-22. In mijn ervaring geldt dat voor de meeste 'hobby' verenigingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven