Werk & Studie alle pijlers

Studeren in het buitenland

09-01-2017 13:51 12 berichten
Ik wil graag een jaar in Amerika gaan studeren. Ik vroeg me af of hier mensen zijn die dat ook hebben gedaan? En of jullie mij eventueel iets zouden kunnen vertellen over hoe jullie daar huisvesting hebben gezocht voor jullie verblijf tijdens de studie daar? Ik ben nog niet zo bekend met alle manieren waarop je daarvoor zou kunnen zoeken. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou beginnen bij het begin: aangenomen worden, visum en zeker weten dat je de kosten kan betalen.
Wil je voor 1 jaar je los vestigen in Amerika of doe je (of ben je van plan om) een jaar voor je studie naar Amerika te gaan?
Wat ik zou doen als ik jou was, is kijken naar de universiteiten in de VS waar jouw uni een band mee heeft. Bijv ik ken mensen die in Utrecht studeren en vakken hebben gevolgd aan de uni van Michigan. Dan is het te betalen, want je betaalt collegegeld aan je Nederlandse instelling. Zoiets was het volgens mij. Als je zelf gaat, is het haast niet te betalen (als je het zelf op moet hoesten).
quote:grotestapelkoekjes schreef op 09 januari 2017 @ 14:00:

Wat ik zou doen als ik jou was, is kijken naar de universiteiten in de VS waar jouw uni een band mee heeft. Bijv ik ken mensen die in Utrecht studeren en vakken hebben gevolgd aan de uni van Michigan. Dan is het te betalen, want je betaalt collegegeld aan je Nederlandse instelling. Zoiets was het volgens mij. Als je zelf gaat, is het haast niet te betalen (als je het zelf op moet hoesten).Dit. Ga naar de student exchange office van jouw uni en zie wat er mogelijk is. Anders wordt het echt een heel dure grap.
Er zijn verschillende uitwisselingsprogramma's met de USA. Dit is waarschijnlijk de goedkoopste optie. Studeren in Amerika is ontzettend duur. de collegegelden zijn (extreem) hoog, kamers zijn duur en omdat de afstanden groot zijn heb je vaak ook een auto nodig (extra kosten)

Ben je goed in iets, sport bijvoorbeeld of het spelen van een instrument, want je kan kijken of dat je op die manier en beurs kan krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Het is vooral de huisvesting waar ik me zorgen om maak. Want dat lijkt allemaal nogal onbetaalbaar... Wat zouden goed betaalbare opties zijn?
quote:Heaven205 schreef op 09 januari 2017 @ 15:08:

Het is vooral de huisvesting waar ik me zorgen om maak. Want dat lijkt allemaal nogal onbetaalbaar... Wat zouden goed betaalbare opties zijn?Wat heb je nou allemaal al geregeld? Het maakt nogal uit of je via een programma van je uni gaat en al een plek hebt in -pak 'm beet- Washington, of dat je op eigen initiatief staat en nu een community college op het platteland voor ogen hebt waar je nog niet bent toegelaten.
Vraag het inderdaad eerst eens aan je universiteit. Hiermee kan je voorkomen dat je dubbel collegegeld betaalt, vaak kunnen ze je ook informeren over beurzen en andere handige dingen, en als je via een georganiseerd programma gaat zijn zaken als huisvesting ook veel makkelijker te regelen. Alles zelf regelen kan wel maar kost een smak geld (oké, dat kost het sowieso, maar dan kost het nog meer) en is veel moeilijker.

Toen ik naar het buitenland ging heb ik eerst gekeken waar ik heen kon en wilde, toen ik eenmaal een plek had wezen zaken als huisvesting zich vanzelf. Zorg eerst maar eens dat je zeker weet dat er wat te studeren valt, de praktische zaken komen daarna wel.
Misschien is het handig als je ons vertelt wat je allemaal wel geregeld hebt. Ben je toegelaten etc, dan kunnen we je waarschijnlijk beter advies geven.
Je hebt ook heel veel bureaus die dit voor je uitzoeken en de geschikte / betaalbare opleiding voor je kunnen vinden. In Europa studeren en zelf uitzoeken is nog wel te doen, maar zoals hierboven al verteld is de VS extreem duur. Mocht je wel het budget hebben overweeg dan ook dat er grote verschillen bestaan in ranking, opleidingsniveau van verschillende uni's/colleges, regulaties, huisvesting, afstand tot uni enz enz.
Dat moet je inderdaad via je universiteit regelen. Die heeft uitwisselprogramma s met een aantal amerikaanse universiteiten, waarbij je het Nrderlandse collegegeld kan betalen. Ik studeer zelf in spanje dus financieel maakt het weinig uit voor mij, maar als je naar de VS gaat scheelt het heel veel geld.

Ook kan je dan je daar gehaalde studiepunten omzetten naar nederlandse. De meeste universiteiten laten yitwisselingen toe in het 3e of 4e jaar. Al gekeken waar je vrije ruimte hebt in je curriculum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven