Werk & Studie alle pijlers

Studeren omdat je het leuk vind

07-02-2023 11:54 363 berichten
Hoi
Ik heb vroeger doordat ik erg druk was,en ze daar vroege jaren 80 moeilijk mee konden omgaan op bijzonder onderwijs gezeten ,Ik heb daardoor nooit op een normale school kunnen leren en ook nooit kunnen studeren,
Nu heb ik inmiddels via thuis studie filosofie,en algemeen ontwikkeling gedaan.Nu bezig met een studie sieraden webschop,
Ik werk via een Wsw indicatie vanwege lichamelijke beperkingen ,
Nu studeer ik zelf heel graag om meer te leren ,niet om van baan te veranderen,
Maar gewoon omdat ik leren erg leuk vind ,en denk na over een volgende studie ,maar.soms krijg ik reactie van mensen die vinden dat het geld verspelen is , of omdat ik op bijzonder onderwijs gezeten heb ik het toch niet kan,
Ik hoorde zelfs iemand zeggen ,
Dat ik met het stap buget wat ik nu dus krijg voor sieraden webschop
Geld van de overheid verspil en dat het daar niet voor bedoeld is.
Ben best verbaasd over zon reacties .
Je kan toch studies volgen omdat je het leuk en zelf ontwikkeling belangrijk vind ?
Zonder dat er gelijk ander werk aan vast moet hangen ?
Ben benieuwd naar jullie reactie
Kun je studies doen omdat je het leuk vind en zelf ontwikkeling belangrijk vind
Of moet je persee alleen studeren voor werk ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Of je trekt je gewoon niet zo aan wat anderen vinden.

En leert welke mensen je wel of niet wat verteld.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou helemaal niet met die mensen in discussie gaan en ook niet vertellen dat je die studie doet via een STAP-budget, dat gaat ze helemaal niks aan. Jij hebt dat STAP-budget op een eerlijke manier toegewezen gekregen, dat is alles wat ertoe doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee zeg, als jij iets wil studeren moet je dat gewoon doen! Zoals LuciFee ook zegt: trek je er niks van aan wat anderen vinden. Ik vind je een geweldige doorzetter!
Alle reacties Link kopieren Quote
Leren is altijd goed voor je! Wel vind ik het erg krom dat je daar een STAP budget voor krijgt, terwijl ik nu bijvoorbeeld een studie doe die ik echt voor mijn baan nodig heb en ik dat niet krijg. En stiekem vind ik het dan ook een beetje aso van je dat je dat aanvraagt voor een hobby. Want dat is het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mensen die aso zeggen over iets waarbij je gewoon de regels volgt is echt debiel.

Je mag best geïrriteerd zijn met de overheid dat ze niet wat beters bedenken mbt studiekosten. Ga die aso noemen.
Jaja.
@blackstar
Het is meer dan een hobby want ik wil daarmee een webschop gaan openen
Naast mijn werk ,
Is jou mening prima hoor er stonden een aantal studies in de lijst met stap buget , het is er ook voor zelf ontwikkeling op je huidige werk
Jammer voor je dat je het dan niet krijgt
Studie zijn niet goedkoop en Jah ais de overheid mij daarmee helpt gebruikt ik het ,

Ik ben gewoon een enthousiast persoon en vertel graag erover ,
Maar mischien moet ik dat inderdaad minder gaan doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Studeren omdat je het leuk vindt, prima natuurlijk maar waarom moet werkend nederland daarvoor betalen? Zelf vind ik het wel bijzonder dat daar budget vanuit de overheid voor is, ik dacht dat opleidingsbudget toch voorál bedoeld was om te voorkomen dat mensen in een uitkeringssituatie terecht komen.

Aso vind ik het overigens niet. In wezen zou iedereen gebruik mogen maken van de regelingen die nederland te bieden heeft, ik vind het alleen wel vrij apart dat hier vanuit de overheid geld voor beschikbaar is.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 11:59
Wel vind ik het erg krom dat je daar een STAP budget voor krijgt, terwijl ik nu bijvoorbeeld een studie doe die ik echt voor mijn baan nodig heb en ik dat niet krijg.
maar waarom betaalt je WG die niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
LuciFee2023 schreef:
07-02-2023 12:02
Mensen die aso zeggen over iets waarbij je gewoon de regels volgt is echt debiel.

Je mag best geïrriteerd zijn met de overheid dat ze niet wat beters bedenken mbt studiekosten. Ga die aso noemen.
Ik vind het inderdaad een hele domme regeling. Ik doe nu een hbo-opleiding voor mijn carrière en betaal me scheel. Vroeger zou er nog een deel van de belasting aftrekbaar zijn, nu hebben ze dat domme STAP-budget ingesteld wat de een wel krijgt en de ander niet en waar ik niet eens voor in aanmerking kom.

En het zou inderdaad niet in mij opkomen om geld te vragen voor iets wat ik doe “voor de leuk”. Ik heb een opleiding van een jaar gedaan waar ik het ook voor had kunnen aanvragen, maar dat heb ik niet gedaan, nee. Gewoon voor gespaard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-02-2023 12:06
maar waarom betaalt je WG die niet?
Omdat het niet voor mijn huidige werk is. En ik heb zelf gekozen voor een carrièreswitch, helemaal prima dat ik dan zelf voor de kosten opdraai, maar ik heb er wel veel moeite mee dat anderen dan geld krijgen voor gewoon een leuke cursus.
blackstar wijzigde dit bericht op 07-02-2023 12:08
39.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
07-02-2023 12:04

Ik ben gewoon een enthousiast persoon en vertel graag erover ,
Maar mischien moet ik dat inderdaad minder gaan doen
Dat hoeft niet.
Als je commentaar krijgt kun je standaard antwoorden met: "waarom zou ik geen gebruik maken van het geld dat de overheid hiervoor beschikbaar stelt? "
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 12:06
Ik vind het inderdaad een hele domme regeling. Ik doe nu een hbo-opleiding voor mijn carrière en betaal me scheel. Vroeger zou er nog een deel van de belasting aftrekbaar zijn, nu hebben ze dat domme STAP-budget ingesteld wat de een wel krijgt en de ander niet en waar ik niet eens voor in aanmerking kom.

En het zou inderdaad niet in mij opkomen om geld te vragen voor iets wat ik doe “voor de leuk”. Ik heb een opleiding van een jaar gedaan waar ik het ook voor had kunnen aanvragen, maar dat heb ik niet gedaan, nee. Gewoon voor gespaard.
Moet jij weten.

Het is alleen niet aso.
Nu wil ze er iets mee zakelijke gezien..maar zelfs als om hobby of wat anders gaat, ze doet niets asociaals en het valt binnen de voorwaarden.
Jaja.
Als docent ben ik helemaal voor studeren omdat je het leuk vindt. Zouden meer studenten moeten doen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 12:07
Omdat het niet voor mijn huidige werk is.
waarom doe je dan deze studie?
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 12:06

En het zou inderdaad niet in mij opkomen om geld te vragen voor iets wat ik doe “voor de leuk”. Ik heb een opleiding van een jaar gedaan waar ik het ook voor had kunnen aanvragen, maar dat heb ik niet gedaan, nee. Gewoon voor gespaard.
Dat maakt to niet aso.
Maar jou gefrustreerd.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 12:07
Omdat het niet voor mijn huidige werk is. En ik heb zelf gekozen voor een carrièreswitch, helemaal prima dat ik dan zelf voor de kosten opdraai, maar ik heb er wel veel moeite mee dat anderen dan geld krijgen voor gewoon een leuke cursus.
Dus je noemt iemand aso, puur omdat je jaloers bent.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 12:07
Omdat het niet voor mijn huidige werk is. En ik heb zelf gekozen voor een carrièreswitch, helemaal prima dat ik dan zelf voor de kosten opdraai, maar ik heb er wel veel moeite mee dat anderen dan geld krijgen voor gewoon een leuke cursus.
https://stap.opleiding.nl/

dan vraag je het gewoon ook aan
Alle reacties Link kopieren Quote
Oke, dan is het jaloezie, prima. Maar ik vind het in ieder geval een debiele regeling.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
07-02-2023 12:11
https://stap.opleiding.nl/

dan vraag je het gewoon ook aan
Kan niet.
Studeren is voor mij leuk maar ook belangrijk zelf ontwikkeling ik werk zelf 40 uur in de week dus ik hoor ook bij weekend Nederland,
Waarom zou je het niet doen als de overheid je helpt ?
Er zijn zoveel dingen wat mensen krijgen waar ik het zelf niet mee eens ben ,
Ik kan inderdaad ook studies zelf betalen en heb dat ook altijd gedaan ,
Alleen de webshop heb ik stap buget voor gevraagd ,dit zou ik naast mijn huidige werk in kunnen zetten,
Ik leer onzettend veel ook zelf vertrouwen doordat ik zo veel leer .
Iedereen heeft een andere mening dat is ook goed hoor
Maar wie bepaalt dan waneer iets een hobby is of niet ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
07-02-2023 12:09
Dat maakt to niet aso.
Maar jou gefrustreerd.
Ja precies.

Richt je irritatie/frustratie/woede op de juiste partij: niet op TO, die zich gewoon aan de regels heeft gehouden, maar op het systeem dat in jouw ogen niet deugt.

Ik vind niet dat zij met dit soort reacties zou moeten dealen. Als de cursus webshop sieraden voor een STAP-budget in aanmerking komt dan ís dat gewoon zo. Voor de meeste mensen zal dit voor een toekomstige webshop zijn en niet voor het huidige werk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 11:59
Leren is altijd goed voor je! Wel vind ik het erg krom dat je daar een STAP budget voor krijgt, terwijl ik nu bijvoorbeeld een studie doe die ik echt voor mijn baan nodig heb en ik dat niet krijg. En stiekem vind ik het dan ook een beetje aso van je dat je dat aanvraagt voor een hobby. Want dat is het.
Niet bepaald stiekem als je het hier opschrijft.

Dat de regels omtrent toekenning van het STAP budget voor jou onvoordelig uitpakken is vervelend. Dat je vervolgens die frustratie richt op TO vind ik van jou nogal onaardig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 11:59
Leren is altijd goed voor je! Wel vind ik het erg krom dat je daar een STAP budget voor krijgt, terwijl ik nu bijvoorbeeld een studie doe die ik echt voor mijn baan nodig heb en ik dat niet krijg. En stiekem vind ik het dan ook een beetje aso van je dat je dat aanvraagt voor een hobby. Want dat is het.
Ze gaan de regeling ook aanpassen omdat er veel misbruik van wordt gemaakt. Ik begrijp jouw gevoel wel. Ik heb pas een cursus Spaans gevolgd. Niet voor werk maar omdat ik dat leuk vind, en dan betaal ik dat ook uiteraard zelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blackstar schreef:
07-02-2023 12:11
Oke, dan is het jaloezie, prima. Maar ik vind het in ieder geval een debiele regeling.
wat is er mis met een overheid die haar inwoners stimuleert zichzelf te ontwikkelen?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven