Studeren op latere leeftijd, doen of niet?
zaterdag 3 februari 2018 om 18:23
Op mijn werk staat persoonlijke ontwikkeling heel hoog in het vaandel, er is in 2018 nieuw budget vrijgemaakt om medewerkers een opleiding of cursus laten volgen, ik heb altijd HBO SJD willen doen maar ik zat toen nog in de luiers, met gebroken nachten etc.
Nu is er meer structuur in mijn leven, ik wil alle uren die ik steek in het volgen van series nu steken in het volgen van een studie
Ik wil volgende week met mijn TL om de tafel gaan zitten om te kijken of de mogelijkheid bestaat om een HBO opleiding te volgen, ik kan zelfs ook een gedeelte van mijn IKB inzetten indien nodig. Maar nu komt het ik ben 47 jaar oud, ik zie mezelf al in een klas zitten 1xpw met allemaal jonkies die mij mevrouw noemen, of erger nog die mij vragen waarom nu pas.
Wat denken jullie beginnen aan een HBO opleiding ( deeltijd) op je 47e is dat verstandig?
Oh je kan tegenwoordig je opleiding versneld afronden, dus als ik een gezond studietempo aanhou dan kan ik binnen 2 tot 2,5 jaar mijn diploma op zak hebben.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met studeren op latere leeftijd? En is een HBO opleiding een beetje te doen?
Nu is er meer structuur in mijn leven, ik wil alle uren die ik steek in het volgen van series nu steken in het volgen van een studie
Ik wil volgende week met mijn TL om de tafel gaan zitten om te kijken of de mogelijkheid bestaat om een HBO opleiding te volgen, ik kan zelfs ook een gedeelte van mijn IKB inzetten indien nodig. Maar nu komt het ik ben 47 jaar oud, ik zie mezelf al in een klas zitten 1xpw met allemaal jonkies die mij mevrouw noemen, of erger nog die mij vragen waarom nu pas.
Wat denken jullie beginnen aan een HBO opleiding ( deeltijd) op je 47e is dat verstandig?
Oh je kan tegenwoordig je opleiding versneld afronden, dus als ik een gezond studietempo aanhou dan kan ik binnen 2 tot 2,5 jaar mijn diploma op zak hebben.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met studeren op latere leeftijd? En is een HBO opleiding een beetje te doen?
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
dinsdag 6 februari 2018 om 15:26
Is dat wat je krijgt broodjes en jus?OwlyOne schreef: ↑06-02-2018 14:57Ja, echt belachelijk. Ik vind € 20,- voor een broodje en wat jus ook best aan de prijzige kant.
Nadat ik een halfjaar bezig was met de opleiding, zag ik op hun site ineens dat ze dezelfde opleiding aanboden maar dan ruim € 10.000,- goedkoper! Dus ik belde of ik dan na jaar 1 kon stoppen en dan mezelf opnieuw inschrijven met die regeling, scheelt me enorm veel geld en zij verliezen er niks op want het verschil werd door de overheid aan hen uitbetaald. Dat kon wel hoor, moest ik alleen nog even ruim € 1.000,- boete betalen omdat ik mijn eerdere inschrijving vervroegd beëindig. Dat heb ik dus niet gedaanheb ze meteen gemeld dat ik na het halen van mijn P wegga en dat ik mijn opleiding lekker bij de concurrent ga vervolgen. Ik kan niet wachten!
Maar mag ik vragen wat de reden is dat jij überhaupt met NCOI in zee bent gegaan?
Want wanneer ik google op HBO dan krijg ik heel veel opties waaronder NCOI dat wel, maar ook van veel hogescholen.
Ik hoop dat je daar heel snel weg kunt, weet je al waar je verder wilt studeren ?
dinsdag 6 februari 2018 om 15:38
Het ligt eraan op welke locatie je zit. Bij locatie X krijg je alleen water, en keuze uit een paar broodjes en jus moet je (extra) betalen voor wat fris. Bij locatie Y is het wel uitgebreider en kan je wel kiezen uit salades / broodjes / warm eten. Het eten is goed, begrijp me niet verkeerd.Miskotto schreef: ↑06-02-2018 15:26Is dat wat je krijgt broodjes en jus?
Maar mag ik vragen wat de reden is dat jij überhaupt met NCOI in zee bent gegaan?
Want wanneer ik google op HBO dan krijg ik heel veel opties waaronder NCOI dat wel, maar ook van veel hogescholen.
Ik hoop dat je daar heel snel weg kunt, weet je al waar je verder wilt studeren ?
Maar alsnog vind ik € 20,- per persoon per keer voor lunch veel.
Toen ik me aanmeldde, was NCOI de enige die deze opleiding deeltijd aanbood. Tenminste: er waren er meer die deze opleiding aanboden maar die hadden dan als vereiste dat ik minimaal 16 uur per week werkzaam zou zijn in die sector en dat was ik niet. Bij NCOI had ik geen praktijkervaring nodig zeiden ze en gaven ze aan in de brochure. Dat blijkt overigens ook niet het geval, want in elke (eind)opdracht gaan ze ervan uit dat je al een baan hebt in die sector maar ze leveren verder geen casuïstiek o.i.d. waar je dan mee aan de slag kunt. Dat is erg pittig.
Maar goed, ik vond het veel geld maar ik had er vertrouwen in. Aangezien NCOI best een bekende naam draagt, had ik er wel vertrouwen in. Gaandeweg is mijn mening dus compleet herzien en ben ik er veel te laat achter gekomen dat deze instelling alleen de lag hoog legt v.w.b. het binnen harken van geld.
Consistency compounds.

dinsdag 6 februari 2018 om 15:46
Ik heb me een paar jaar geleden laten omscholen, dat was ook deeltijd naast mijn baan. Het was een geweldige tijd. Geweldig om weer te studeren en nieuwe mensen te ontmoeten.
Mijn klasgenoten waren van alle leeftijden, de jongste was 25 (je moest namelijk al een behoorlijke vooropleiding hebben om aan de opleiding te mogen beginnen) en de oudste was midden 50. Ik was zelf begin 30 toen ik de opleiding volgde en was ook bang dat ik oud zou zijn, maar dit was helemaal niet het geval. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd rond de 35 lag. Iedereen ging goed met elkaar om. Dat is juist het leuke, dat het vanaf een bepaalde leeftijd en als je een bepaalde interesse deelt, niet zoveel meer uitmaakt.
Soms was het wel zwaar, dan zat ik 's avonds weer te werken, of verslagen te schrijven, terwijl ik er al een dag op had zitten van 14 uur op het werk en met mijn kind. Maar het gaf mij ook veel energie om iets heel nieuws te leren en mezelf verder te ontwikkelen.
Ga ervoor!
Mijn klasgenoten waren van alle leeftijden, de jongste was 25 (je moest namelijk al een behoorlijke vooropleiding hebben om aan de opleiding te mogen beginnen) en de oudste was midden 50. Ik was zelf begin 30 toen ik de opleiding volgde en was ook bang dat ik oud zou zijn, maar dit was helemaal niet het geval. Ik denk dat de gemiddelde leeftijd rond de 35 lag. Iedereen ging goed met elkaar om. Dat is juist het leuke, dat het vanaf een bepaalde leeftijd en als je een bepaalde interesse deelt, niet zoveel meer uitmaakt.
Soms was het wel zwaar, dan zat ik 's avonds weer te werken, of verslagen te schrijven, terwijl ik er al een dag op had zitten van 14 uur op het werk en met mijn kind. Maar het gaf mij ook veel energie om iets heel nieuws te leren en mezelf verder te ontwikkelen.
Ga ervoor!

dinsdag 6 februari 2018 om 16:53
Best lastig te combineren met een 50-50 huishouden/opvoeding van je kind lijkt me.N00R85 schreef: ↑06-02-2018 15:46Ik heb me een paar jaar geleden laten omscholen, dat was ook deeltijd naast mijn baan. Het was een geweldige tijd. Geweldig om weer te studeren en nieuwe mensen te ontmoeten.
Ga ervoor!

dinsdag 6 februari 2018 om 18:28
woensdag 7 februari 2018 om 15:21
[quote=OwlyOne post_id=28118467 time=1517927901 user_id=351896]
Het ligt eraan op welke locatie je zit. Bij locatie X krijg je alleen water, en keuze uit een paar broodjes en jus moet je (extra) betalen voor wat fris. Bij locatie Y is het wel uitgebreider en kan je wel kiezen uit salades / broodjes / warm eten. Het eten is goed, begrijp me niet verkeerd.
Toen ik me aanmeldde, was NCOI de enige die deze opleiding deeltijd aanbood. Tenminste: er waren er meer die deze opleiding aanboden maar die hadden dan als vereiste dat ik minimaal 16 uur per week werkzaam zou zijn in die sector en dat was ik niet. Bij NCOI had ik geen praktijkervaring nodig zeiden ze en gaven ze aan in de brochure. Dat blijkt overigens ook niet het geval, want in elke (eind)opdracht gaan ze ervan uit dat je al een baan hebt in die sector maar ze leveren verder geen casuïstiek o.i.d. waar je dan mee aan de slag kunt. Dat is erg pittig.
Maar goed, ik vond het veel geld maar ik had er vertrouwen in. Aangezien NCOI best een bekende naam draagt, had ik er wel vertrouwen in. Gaandeweg is mijn mening dus compleet herzien en ben ik er veel te laat achter gekomen dat deze instelling alleen de lag hoog legt v.w.b. het binnen harken van geld.
[/quote
Wat een ontzettend nare instelling zeg die NCOI , hoe lang duurt jou studie nog?
Het ligt eraan op welke locatie je zit. Bij locatie X krijg je alleen water, en keuze uit een paar broodjes en jus moet je (extra) betalen voor wat fris. Bij locatie Y is het wel uitgebreider en kan je wel kiezen uit salades / broodjes / warm eten. Het eten is goed, begrijp me niet verkeerd.
[/quote
Wat een ontzettend nare instelling zeg die NCOI , hoe lang duurt jou studie nog?
woensdag 7 februari 2018 om 15:26
Dank je wel, ik heb een gesprek gehad met mijn LG en ik heb haar tot bedaren moeten brengen zo enthousiast was ze, zonder overleg met haar meerdere heeft ze al akkoord gegeven, dus ik ga ervoor, ik begin pas in september en ik heb er nu al zin in. Ik weet dat het soms pittig zal zijn maar ik wil vooral in de weekenden veel tijd aan mijn huiswerk besteden.N00R85 schreef: ↑06-02-2018 15:46Ik heb me een paar jaar geleden laten omscholen, dat was ook deeltijd naast mijn baan. Het was een geweldige tijd. Geweldig om weer te studeren en nieuwe mensen te ontmoeten.
Ga ervoor!
A.s Zaterdag open dag dus dan hoor ik precies hoe de opleiding in elkaar steekt, vooral datgene waar ze aangeven dat je niet elke week naar school hoeft.
woensdag 7 februari 2018 om 22:53
Super!Miskotto schreef: ↑07-02-2018 15:26Dank je wel, ik heb een gesprek gehad met mijn LG en ik heb haar tot bedaren moeten brengen zo enthousiast was ze, zonder overleg met haar meerdere heeft ze al akkoord gegeven, dus ik ga ervoor, ik begin pas in september en ik heb er nu al zin in. Ik weet dat het soms pittig zal zijn maar ik wil vooral in de weekenden veel tijd aan mijn huiswerk besteden.
A.s Zaterdag open dag dus dan hoor ik precies hoe de opleiding in elkaar steekt, vooral datgene waar ze aangeven dat je niet elke week naar school hoeft.
Hou je me op de hoogte wat betreft dat niet wekelijks naar school hoeven?

woensdag 7 februari 2018 om 23:45
Prima en verstandige keuze om te gaan studeren. Ik denk alleen niet dat je met allemaal jonkies in de klas komt, want je moet ook op je werk verschijnen. Dan zal het een deeltijd studie worden en die zijn meer gemengd.
Ik weet niet hoeveel series jij kijkt, maar een studie afronden in 2 jaar is wel heel erg snel als je jaren alleen series hebt gekeken. Maar hopelijk lukt het je wel. Dat zou fantastisch zijn.
Zelf ben ik in de 40 en ga ik binnenkort ook beginnen met een HBO opleiding. Daar ga ik 3 jaar over doen (minimaal), in deeltijd en klassikaal. Het zal pittig worden, en ik keek nooit series.
Onderschat een opleiding niet, maar denk ook niet bij voorbaat dat je het niet kunt als je het niveau hebt en gemotiveerd bent.
Ik weet niet hoeveel series jij kijkt, maar een studie afronden in 2 jaar is wel heel erg snel als je jaren alleen series hebt gekeken. Maar hopelijk lukt het je wel. Dat zou fantastisch zijn.
Zelf ben ik in de 40 en ga ik binnenkort ook beginnen met een HBO opleiding. Daar ga ik 3 jaar over doen (minimaal), in deeltijd en klassikaal. Het zal pittig worden, en ik keek nooit series.
Onderschat een opleiding niet, maar denk ook niet bij voorbaat dat je het niet kunt als je het niveau hebt en gemotiveerd bent.
Be stronger than your strongest excuse
vrijdag 9 februari 2018 om 20:02
minnimouse schreef: ↑07-02-2018 22:53Super!
Hallo minnimouse, morgen is de open dag van 10 tot 14, ik heb al mijn vragen opgeschreven en de eerste vraag die ik ga stellen is over dat niet wekelijks naar school hoeven, ik ben erg benieuwd.
Als ik elke week naar school zou moeten dan zal dat op mijn PT dag zijn, werkgever betaalt maar studeren doe je in je eigen tijd, ik heb het ervoor over om voor 48 maanden ( 4 jaar klinkt zo lang) mijn PT dag op te geven, maar als de wekelijkse colleges niet aan de orde zijn dan juich ik dat natuurlijk toe, misschien hoef ik maar eens in de zoveel tijd naar school ik ben erg benieuwd.
Ik laat het je morgen weten.
vrijdag 9 februari 2018 om 20:08
Op de site van Inholland staat dat je je studie in 2 tot 2,5 jaar kunt afronden, toen ik dat las was ik gelijk enthousiast, ondertussen ben ik tot bedaren gekomen en besef ik dat ik helemaal geen zin heb om door die studie heen te racen alleen maar om alles binnen 2 jaar af te ronden.Genialeforumnaam schreef: ↑07-02-2018 23:45Prima en verstandige keuze om te gaan studeren. Ik denk alleen niet dat je met allemaal jonkies in de klas komt, want je moet ook op je werk verschijnen. Dan zal het een deeltijd studie worden en die zijn meer gemengd.
Ik calculeer 4 jaar in en mocht ik iets eerder klaar zijn dan is dat mooi meegenomen.
vrijdag 9 februari 2018 om 20:29
zaterdag 10 februari 2018 om 16:05
minnimouse schreef: ↑07-02-2018 22:53Super!
Hallo hallo minnimouse, vanochtend naar de open dag geweest, ik heb wat vragen gesteld bij het SJD kraampje.
-Je moet gewoon1x per week naar school ( dat was mijn eerste vraag) ik vond het niet netjes dat ze op de site iets anders aangeven, maar hij zegt dat ik het verkeerd heb geinterpeteerd.
- Voor de deeltijd variant moet ik uitwijken naar Rotterdam , dit stond ook niet op,de site, ik heb zelfs de site erbij gepakt op mijn telefoon om te laten zien dat er een ander beeld word geschetst, hij kon daar niet zoveel mee helaas, de opleiding in 2 jaar afronden was volgens die jongeman vrijwel onmogelijk, dit zou zijn weggelegd voor mensen die cum laude afstuderen, en dat gebeurd zelden, ook hier was de informatie niet helemaal zuiver, dus een klein minpuntje voor Inholland.
Maaarrrrrr nu komt het hij kwam met het voorstel om een Associate Degreeprogramma te gaan volgen Sociaal Financiele dienstverlening, dit duurt 2 jaar, mocht het allemaal bevallen dan mag je instromen in het 3e jaar van de SJD opleiding.
Als je de opleiding met goed gevolg afrond dan krijg je de titel Associate Degree in Laws ( LL AD), met deze diploma kan je ook alle kanten op.
Ik zit nu met mijn handen in het haar, ik ga sowieso een opleiding volgen, maar ik neig nu heel erg naar dat AD programma, van 2 jaar, je moet bij het AD programma ook gewoon je propedeuse halen, het is zeg maar een opleiding tussen MBO4 en HBO in.
Ik had me ingesteld op weer 4 jaar met de neus in de boeken, maar ik weet nu even niet meer wat ik wil.
Er was een presentatie van dit programma en er was een vrouw van 55 die deze opleiding ook gaat volgen, ze was wel blij me te zien omdat ze dan niet de enige oudere zou zijn, volgens die docent zijn er veel 50 plussers die opnieuw de schoolbanken opzoeken.
Helllp wat moet ik nu , iemand ervaring met de opleiding AD?
zaterdag 10 februari 2018 om 16:55
Dankjewel voor je antwoorden, MiskottoMiskotto schreef: ↑10-02-2018 16:05Hallo hallo minnimouse, vanochtend naar de open dag geweest, ik heb wat vragen gesteld bij het SJD kraampje.
-Je moet gewoon1x per week naar school ( dat was mijn eerste vraag) ik vond het niet netjes dat ze op de site iets anders aangeven, maar hij zegt dat ik het verkeerd heb geinterpeteerd.
- Voor de deeltijd variant moet ik uitwijken naar Rotterdam , dit stond ook niet op,de site, ik heb zelfs de site erbij gepakt op mijn telefoon om te laten zien dat er een ander beeld word geschetst, hij kon daar niet zoveel mee helaas, de opleiding in 2 jaar afronden was volgens die jongeman vrijwel onmogelijk, dit zou zijn weggelegd voor mensen die cum laude afstuderen, en dat gebeurd zelden, ook hier was de informatie niet helemaal zuiver, dus een klein minpuntje voor Inholland.
Maaarrrrrr nu komt het hij kwam met het voorstel om een Associate Degreeprogramma te gaan volgen Sociaal Financiele dienstverlening, dit duurt 2 jaar, mocht het allemaal bevallen dan mag je instromen in het 3e jaar van de SJD opleiding.
Als je de opleiding met goed gevolg afrond dan krijg je de titel Associate Degree in Laws ( LL AD), met deze diploma kan je ook alle kanten op.
Ik zit nu met mijn handen in het haar, ik ga sowieso een opleiding volgen, maar ik neig nu heel erg naar dat AD programma, van 2 jaar, je moet bij het AD programma ook gewoon je propedeuse halen, het is zeg maar een opleiding tussen MBO4 en HBO in.
Ik had me ingesteld op weer 4 jaar met de neus in de boeken, maar ik weet nu even niet meer wat ik wil.
Er was een presentatie van dit programma en er was een vrouw van 55 die deze opleiding ook gaat volgen, ze was wel blij me te zien omdat ze dan niet de enige oudere zou zijn, volgens die docent zijn er veel 50 plussers die opnieuw de schoolbanken opzoeken.
Helllp wat moet ik nu , iemand ervaring met de opleiding AD?

Beetje jammer dat ze bepaalde verwachtingen hebben geschept en dat dan achteraf blijkt dat het toch anders in elkaar zit. Maar beter dat je het nu weet.
Die AD opleiding ken ik idd en daarover zit ik na te denken (om die te volgen).
Hij zei dus dat je met die AD opleiding ook alle kanten op kan? Waarom dan een 4-jarige opleiding (bachelor) volgen als je volgens hem met die AD ook alle kanten op kunt? Die AD is wel meer gericht op de financiële dienstverlening en ik denk dat de bachelor breder is. Zei hij daar nog iets over?
zaterdag 10 februari 2018 om 17:26
Hoiiiii, ja we hebben een heel gesprek gehad over dat AD, met een AD degree mag je solliciteren op functies waar ze HBO denk en werkniveau vragen, als ze specifiek om een HBO diploma vragen dan mag je in principe niet solliciteren.minnimouse schreef: ↑10-02-2018 16:55Dankjewel voor je antwoorden, Miskotto
Beetje jammer dat ze bepaalde verwachtingen hebben geschept en dat dan achteraf blijkt dat het toch anders in elkaar zit. Maar beter dat je het nu weet.
Die AD opleiding ken ik idd en daarover zit ik na te denken (om die te volgen).
Hij zei dus dat je met die AD opleiding ook alle kanten op kan? Waarom dan een 4-jarige opleiding (bachelor) volgen als je volgens hem met die AD ook alle kanten op kunt? Die AD is wel meer gericht op de financiële dienstverlening en ik denk dat de bachelor breder is. Zei hij daar nog iets over?
Het AD programma is in het leven geroepen voor MBO-ers die verder willen studeren maar geen zin hebben om weer 4 jaar in de schoolbanken te moeten zitten, maar mocht het studeren na 2 jaar bevallen dan kunnen ze zoals ik al eerder zei in het 3e jaar HBO instromen, en mocht er geen motivatie meer zijn dan hebben ze in ieder geval een AD titel, dit is nog altijd beter dan beginnen aan een 4 jarige opleiding om er na 2 jaar achter te komen dat je motivatie weg is waardoor je stopt en met lege handen komt te staan.
Maar wat ik me afvraag is hoe werkgevers iemand met een AD zien, als mensen die aan hun persoonlijke ontwikkeling hebben gewerkt of als mensen die te lui waren om in 4 jaar hun bachelor te halen en die met een halve -net -niet - wannabee HBO diploma aan komen zetten, ik vind het zo vaag, met MBO of HBO weet je wat je hebt, maar ik vind dat AD zo troebel, je doet eigenlijk een halve HBO opleiding.
Maar welke AD wil jij volgen? Ik hoop dat er straks mensen reageren die ervaring hebben met AD.
zaterdag 10 februari 2018 om 17:30
Ja ik ben daar ook wel benieuwd naar; naar hoe werkgevers daar tegenaan kijken.Miskotto schreef: ↑10-02-2018 17:26Hoiiiii, ja we hebben een heel gesprek gehad over dat AD, met een AD degree mag je solliciteren op functies waar ze HBO denk en werkniveau vragen, als ze specifiek om een HBO diploma vragen dan mag je in principe niet solliciteren.
Het AD programma is in het leven geroepen voor MBO-ers die verder willen studeren maar geen zin hebben om weer 4 jaar in de schoolbanken te moeten zitten, maar mocht het studeren na 2 jaar bevallen dan kunnen ze zoals ik al eerder zei in het 3e jaar HBO instromen, en mocht er geen motivatie meer zijn dan hebben ze in ieder geval een AD titel, dit is nog altijd beter dan beginnen aan een 4 jarige opleiding om er na 2 jaar achter te komen dat je motivatie weg is waardoor je stopt en met lege handen komt te staan.
Maar wat ik me afvraag is hoe werkgevers iemand met een AD zien, als mensen die aan hun persoonlijke ontwikkeling hebben gewerkt of als mensen die te lui waren om in 4 jaar hun bachelor te halen en die met een halve -net -niet - wannabee HBO diploma aan komen zetten, ik vind het zo vaag, met MBO of HBO weet je wat je hebt, maar ik vind dat AD zo troebel, je doet eigenlijk een halve HBO opleiding.
Maar welke AD wil jij volgen? Ik hoop dat er straks mensen reageren die ervaring hebben met AD.
Op zich is het natuurlijk wel positief; zeker als je al relevante werkervaring hebt (zoals jij) en je hebt dat diploma om je hbo niveau aan te tonen, dan lijkt mij dat het voor een werkgever niet uitmaakt of je de AD of de bachelor hebt. Ik heb geen relevante werkervaring (wel iets in het verlengde) en dan ligt dat misschien anders.
Zei InHolland daar niks over; hoe de banenkansen na de opleiding zijn?
Ik zit aan dezelfde AD te denken. Ik ben alleen aan het kijken of het haalbaar is. Per 1 maart verlies ik mijn baan en ik moet natuurlijk wel inkomen hebben. Volgens mij moet je wel een relevante baan hebben tijdens de opleiding en die heb ik (nog) niet. Zonder relevant diploma is het ook moeilijk heb ik ervaren. Misschien dat als ik een baan vind, ik er dus iets van relevant vrijwilligerswerk naast kan doen. Ik had begrepen dat het geen betaalde baan hoeft te zijn.
zaterdag 10 februari 2018 om 18:52
Oh ja Inholland zei over de baankansen het volgende: Iemand met een Bachelor moet je meer betalen dan iemand met een AD, en omdat AD niet veel verschilt van Bachelor schat ze in dat veel werkgevers iemand met een AD graag in dienst neemt, maar zij vertelt natuurlijk een verhaal waarmee ze zoveel mogelijk studenten moet zien binnen te harken dus ik neem wat ze zegt met een korreltje zout, ik weet uit ervaring dat er werkgevers zijn die puur kijken of iemands persoonlijkheid in een team past, en kennis kun je leren zeggen sommige, en er zijn ook werkgevers die strict af gaan op welke diploma je hebt. Het ligt eraan wie je treft.
Als je begint aan AD hoef je nief perse al direct een ( betaalde) baan te hebben, ze adviseren wel om tijdens je opleiding z.s.m iets te vinden.
Maar vrijwillegerswerk is ook prima zolang je maar iets doet waarmee je praktijk ervaring kunt opdoen.
Als je begint aan AD hoef je nief perse al direct een ( betaalde) baan te hebben, ze adviseren wel om tijdens je opleiding z.s.m iets te vinden.
Maar vrijwillegerswerk is ook prima zolang je maar iets doet waarmee je praktijk ervaring kunt opdoen.