Studeren: welke stad?
maandag 7 juni 2010 om 14:37
Elke stad is leuk, echt waar. Welke steden heb je in gedachten? welke studie wil je doen? Omdat ik geen leuke mensen op mijn opleiding had en nieuw was in de stad waar ik ging studeren ben ik bij een studentenvereniging gegaan. Ik heb er hele waardevolle vriendschappen aan over gehouden en het erg leuk gehad.
maandag 7 juni 2010 om 14:41
Amsterdam natuurlijk.
* Het is een stad en geen dorp vol studentencafes;
* Je kunt er 1000.0000 andere dingen doen buiten het geeikte 'studentenleven';
* Het Concertgebouw is bijna gratis!;
* Er zijn duizenden bijbanen op alle gebieden te krijgen;
* Je kunt er blijven als je afgestudeerd bent als je dat wilt, aangezien er genoeg werk is;
* Er zijn 2 universiteiten met groot aanbod;
* Je kunt lekker anoniem zijn en je leven leven zoals jij dat wilt.
* Je kunt er blijven als je afgestudeerd bent als je dat wilt, aangezien er genoeg werk is;
* Je kunt lekker anoniem zijn en je leven leven zoals jij dat wilt.
maandag 7 juni 2010 om 14:43
quote:Mlle_j schreef op 07 juni 2010 @ 14:41:
Amsterdam natuurlijk.
* Je kunt lekker anoniem zijn en je leven leven zoals jij dat wilt.Kijk hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens! Maar ik denk echt dat je het in élke stad leuk kan hebben. Ok, misschien is Kampen iets minder boeiend. Maar dan nog..
Amsterdam natuurlijk.
* Je kunt lekker anoniem zijn en je leven leven zoals jij dat wilt.Kijk hier ben ik het natuurlijk helemaal mee eens! Maar ik denk echt dat je het in élke stad leuk kan hebben. Ok, misschien is Kampen iets minder boeiend. Maar dan nog..
maandag 7 juni 2010 om 14:44
Ik zou ook laten meewegen of je nog vaak naar je ouders wilt gaan of niet.
Woon je bijv in een dorp in Groningen en ben je erg op je familie gesteld, dan is Maastricht of Rotterdam wellicht niet zo handig.
Ik had tijdens mijn (eerste) studie een reistijd van 2,5 uur naar mijn ouders. Dat maakte dat ik eigenlijk nooit op één dag heen en terug ging. Dus als er iemand jarig was, was ik daar minimaal het halve weekend mee bezig.
Ik ken ook mensen die hun ouders nog maar weinig bezochten en geen vrienden meer hadden in hun oude woonplaats. Dan maakt dat aspect niet veel uit.
Woon je bijv in een dorp in Groningen en ben je erg op je familie gesteld, dan is Maastricht of Rotterdam wellicht niet zo handig.
Ik had tijdens mijn (eerste) studie een reistijd van 2,5 uur naar mijn ouders. Dat maakte dat ik eigenlijk nooit op één dag heen en terug ging. Dus als er iemand jarig was, was ik daar minimaal het halve weekend mee bezig.
Ik ken ook mensen die hun ouders nog maar weinig bezochten en geen vrienden meer hadden in hun oude woonplaats. Dan maakt dat aspect niet veel uit.
maandag 7 juni 2010 om 14:53
quote:Mlle_j schreef op 07 juni 2010 @ 14:42:
Zelf werd ik doodongelukkig in Leiden: saai, tuttig en ontzettend weinig te doen buiten de verenigingen. A'dam gaf me veel meer lucht. Maar andere mensen vinden dat heerlijk. Wat wil je gaan studeren?
Zat jij dan niet bij een vereniging?
Ik wil naar Delft, Leiden óf Amsterdam. Delft valt waarschijnlijk af omdat daar alleen een technische universiteit is. Amsterdam lijkt mij erg leuk, maar ik vind het zo groot... Leiden daar in tegen is een stuk kleiner, heeft zo zijn stedelijke kenmerken maar is dus niet groot. Dat vind ik opzich wel fijn.. En die verenigingen daar ja, waarschijnlijk ga ik er wel bij...
Zelf werd ik doodongelukkig in Leiden: saai, tuttig en ontzettend weinig te doen buiten de verenigingen. A'dam gaf me veel meer lucht. Maar andere mensen vinden dat heerlijk. Wat wil je gaan studeren?
Zat jij dan niet bij een vereniging?
Ik wil naar Delft, Leiden óf Amsterdam. Delft valt waarschijnlijk af omdat daar alleen een technische universiteit is. Amsterdam lijkt mij erg leuk, maar ik vind het zo groot... Leiden daar in tegen is een stuk kleiner, heeft zo zijn stedelijke kenmerken maar is dus niet groot. Dat vind ik opzich wel fijn.. En die verenigingen daar ja, waarschijnlijk ga ik er wel bij...
maandag 7 juni 2010 om 14:58
Heb in Leiden gestudeerd; vond de stad leuk en inderdaad overzichtelijk. Vlakbij Amsterdam, waar ik altijd bijbaantjes heb gehad en na studie (en nog steeds) ook ben gaan wonen. Lid geweest van een studentenvereniging, nog steeds veel leuke contacten met vriendinnen uit die tijd. Geen seconde spijt van gehad dus!
maandag 7 juni 2010 om 14:59
In Leiden vond ik het vreselijk om lid te zijn; werd ik doodmoe van de keurige eenvormige meisjes die mijn clubje vormden, de suffe dezelfde poloshirts, de verplichte etentjes met steeds dezelfde gerechten en het constante gemiep over helemaal niks. Ik werd lid-af, keek om me heen en zag dat Leiden eigenlijk een saai gat was, verhuisde naar Amsterdam en werd stukken gelukkiger daar. Maar nogmaals, wat denk je te gaan studeren?
maandag 7 juni 2010 om 15:04
quote:Fyrin schreef op 07 juni 2010 @ 14:58:
Heb in Leiden gestudeerd; vond de stad leuk en inderdaad overzichtelijk. Vlakbij Amsterdam, waar ik altijd bijbaantjes heb gehad en na studie (en nog steeds) ook ben gaan wonen. Lid geweest van een studentenvereniging, nog steeds veel leuke contacten met vriendinnen uit die tijd. Geen seconde spijt van gehad dus!Van welke vereniging was je daar lid?
Heb in Leiden gestudeerd; vond de stad leuk en inderdaad overzichtelijk. Vlakbij Amsterdam, waar ik altijd bijbaantjes heb gehad en na studie (en nog steeds) ook ben gaan wonen. Lid geweest van een studentenvereniging, nog steeds veel leuke contacten met vriendinnen uit die tijd. Geen seconde spijt van gehad dus!Van welke vereniging was je daar lid?
maandag 7 juni 2010 om 15:04
Tja, naar Delft, Eindhoven en Enschede zou ik alleen gaan voor een specifieke technische studie en als je het niet erg vindt om bijna alleen tussen mannen te zitten. Wageningen is misschien ook wat a-typisch, maar volgens mij kan je het in Leiden, Utrecht, Amsterdam, Groningen, noem maar op, prima naar je zin hebben. Ze hebben allemaal grote studentenverenigingen, wat de een geweldig vindt en de ander wat minder. Maar ook daarnaast is er genoeg te doen. Dus nogmaals het advies: kies een studie, kijk welke universiteit je het beste bevalt en in elke stad kan je een geweldige studietijd hebben.
anoniem_99712 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 15:04
Reden: typfoutje...
Reden: typfoutje...
% gewijzigd
maandag 7 juni 2010 om 15:05
quote:Mlle_j schreef op 07 juni 2010 @ 14:59:
In Leiden vond ik het vreselijk om lid te zijn; werd ik doodmoe van de keurige eenvormige meisjes die mijn clubje vormden, de suffe dezelfde poloshirts, de verplichte etentjes met steeds dezelfde gerechten en het constante gemiep over helemaal niks. Ik werd lid-af, keek om me heen en zag dat Leiden eigenlijk een saai gat was, verhuisde naar Amsterdam en werd stukken gelukkiger daar. Maar nogmaals, wat denk je te gaan studeren?
Ik denk er over om psychologie of bestuurskunde. En anders in Delft bouwkunde. Maar dat valt hoogstwaarschijnlijk af.
Ik begrijp je denk ik wel wat je bedoelt met de vereniging. Bij welke zat je? En hoelang zat je daar dan?
Leuk om iedereen zijn ding te horen!
Ik denk er over om psychologie of bestuurskunde. En anders in Delft bouwkunde. Maar dat valt hoogstwaarschijnlijk af.
Ik begrijp je denk ik wel wat je bedoelt met de vereniging. Bij welke zat je? En hoelang zat je daar dan?
Leuk om iedereen zijn ding te horen!
maandag 7 juni 2010 om 15:08
Waar kom je zelf vandaan? Als je uit Noord-Holland komt zou ik er persoonlijk nooit voor kiezen om naar Groningen te gaan (of Maastricht of Utrecht of Nijmegen of, ja, eigenlijk alles behalve Amsterdam, maar dat terzijde)
Studentenvereniging vind ik zelf verschrikkelijk dus ik heb ik nooit gedaan. Wel eens naar feestjes daarvan geweest, maar gruwel de gruwel wat een ballen zitten daar (over het algemeen). Als je er wel voor kiest om naar de andere kant van het land te gaan dan is een studentenvereniging wel aan te raden, omdat je zo sneller nieuwe contacten op doet en ze je wellicht kunnen helpen inburgeren!
* Wat Mlle_j zegt dus.
Studentenvereniging vind ik zelf verschrikkelijk dus ik heb ik nooit gedaan. Wel eens naar feestjes daarvan geweest, maar gruwel de gruwel wat een ballen zitten daar (over het algemeen). Als je er wel voor kiest om naar de andere kant van het land te gaan dan is een studentenvereniging wel aan te raden, omdat je zo sneller nieuwe contacten op doet en ze je wellicht kunnen helpen inburgeren!
* Wat Mlle_j zegt dus.