Werk & Studie alle pijlers

Studie afgerond maar geen ervaring help!

03-07-2011 21:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Maandag 4 juli heb ik mijn laatste examens van mijn opleiding secretaresse bij Schoevers te Amsterdam. Ik doe een deeltijdopleiding wat inhoudt dat ik 1 dag in de week naar school ga.

Momenteel heb ik erg veel moeite met het vinden van een baan. Voornamelijk omdat ik geen ervaring heb.

Het plan was om 1 dag in de week naar school te gaan en de overige dagen ergens te werken waarbij ik o.a. ervaring op kon doen. Helaas is dit erg moeilijk gebleken.

Ik heb dus bijna een Schoevers diploma maar geen baan en geen ervaring. Ik heb gezocht voor stage mogelijkheden maar die betalen niets of weinig terwijl ik wel samen woon en een inkomen nodig heb.

Weet iemand een oplossing voor mijn probleem? Tips zijn van harte welkom!
wat heb je dan al die tijd gedaan om geld te verdienen!? ga alsnog stage lopen, een beroepsdiploma zonder stage is waardeloos
Uitzendwerk??? Het is (bijna) vakantie-tijd dus moet toch lukken??
Ik heb voornamelijk via uitzendbureau's hier en daar gewerkt en verder ondersteunden mijn ouders mij. Ik heb wel een beetje ervaring maar het moet bijna altijd minimaal een jaar zijn.
Herkenbaar! Ben zelf net afgestudeerd en ondanks dat ik wel werkervaring heb, heb ik nauwelijks (eigenlijk geen) ervaring in de richting die ik op wil. Ben nu dus ook aan het solliciteren voor stages om wel aan die ervaring te komen. Het grote nadeel is inderdaad dat het zo goed als niks oplevert qua inkomsten, maar ik zie dit als een investering.

Misschien dat je een stage kunt vinden voor een paar dagen in de week en de overige dagen nog een extra bijbaan kunt zoeken? Is niet ideaal, maar als geld een probleem is, is het misschien wel een oplossing.
Het probleem is dat ik bij voorkeur een vaste baan zoek.

Stage plaatsen zoek ik ook maar zit nog niet veel schot in. Voor bijbaantjes ben ik vaak te duur (supermarkten, winkels etc) aangezien ik 19 ben. De meeste winkels nemen niemand boven de 18 meer aan, ze laten het werk liever door een goedkope kracht van 16 doen.
Je kan best reageren op vacatures waar ze vragen om minimaal 1 jaar werkervaring hoor! Je hebt toch wat ervaring opgedaan tijdens je tijdelijke werk? En je hebt bovendien een opleiding. Gewoon proberen!
Ik snap heel goed dat je voorkeur bij een vaste baan ligt, maar als je steeds afgewezen wordt op je gebrek aan ervaring, zul je toch iets anders moeten proberen...

Trouwens.. wordt je ook echt afgewezen? Of solliciteer je niet naar banen waar bij vermeld staat dat je ervaring moet hebben?

Heb het idee dat iedere werkgever standaard bij een vacature zet dat iemand met werkervaring gezocht wordt. Ook logisch, want als je al hebt gewerkt ben je in ieder geval al gewend om vroeg op te staan, 8 uur te werken, samen te werken met collega's etc...
Ik solliciteer inderdaad op vacatures waar ervaring gevraagd wordt. Er bestaan namelijk geen vacatures waar geen ervaring vereist is (of ik heb ze nog niet kunnen vinden).

Momenteel heb ik een tijdelijke baan als Office Assistant. Tot zij een dame hebben gevonden voor vast mag ik blijven. Ik had al geprobeerd om bij hun in vaste dienst te kunnen treden maar ze zochten iemand met minimaal 10 jaar ervaring.

Ik word meestal niet zo zeer afgewezen, er wordt gewoon niet gereageerd op mijn telefoontjes en sollicitatiebrieven.
laat je brieven en cv even checken
Niet lullig bedoeld maar misschien is je manier van solliciteren niet helemaal juist..sowieso kan je altijd goed om even te bellen een paar dagen nadat je je hè t gestuurd..of bel een meer voordat je het verstuurd en stel dan gerichte vragen (niet naar de bekende weg vragen)..en verder op alles wat je leuk lijkt reageren ook als ze meer ervaring vragen niets van aantrekken!
Heb ik gedaan. Ik laat ze door vrienden en familie checken. Daarnaast heb ik ook 2x een sollicitatiecurus gevolgd via het UWV en ook mijn brief en cv door hun laten checken en zij vonden dat het allemaal goed was.
Dan ga je eerst uitzendwerk doen en met die ervaring verder voor een vaste baan.

Niet zo veeleisend zeg. Je mag blij zijn dat je aan de slag kan...
Een vaste baan krijg je momenteel niet zomaar. Daarvoor moet je eerst een (half)jaarcontract krijgen en dat kan verlengd worden of omgezet worden in een vaste baan. Of via uitzendwerk ergens vast komen te werken.

Logisch toch? Er zijn momenteel meer werkzoekenden dan banen, dus waarom zouden ze je vast aannemen zonder dat ze je kennen?
Bij veel winkels word je nog wel aangenomen hoor! Juist als je 19/20 bent omdat je nog redelijk goedkoop bent maar ze er wel vanuit kunnen gaan dat je gewoon op komt dagen ipv je ouders te laten bellen dat je ziek bent
Ik bedoel niet per se een vaste baan maar ik bedoel meer iets van een half jaar contract. In ieder geval iets meer zekerheid.

Het nadeel is dat uitzendbureau's amper vacatures hebben voor secretaresse.

Ik ga zoeken voor een stageplek. Bedankt!
quote:Jirelle schreef op 03 juli 2011 @ 22:10:

Ik solliciteer inderdaad op vacatures waar ervaring gevraagd wordt. Er bestaan namelijk geen vacatures waar geen ervaring vereist is (of ik heb ze nog niet kunnen vinden).

Momenteel heb ik een tijdelijke baan als Office Assistant. Tot zij een dame hebben gevonden voor vast mag ik blijven. Ik had al geprobeerd om bij hun in vaste dienst te kunnen treden maar ze zochten iemand met minimaal 10 jaar ervaring.

Goedzo! Met een beetje geluk (voor jou) duurt het even voor ze iemand vinden, dan heb je in ieder geval weer ervaring. En als je op sollicitatie gaat en een hele rits aan korte baantjes op je cv hebt kun je uitleggen dat je graag wilt werken ipv thuis zitten en iedere mogelijkheid aangrijpt om ervaring op te kunnen doen.

Succes!!

Ik word meestal niet zo zeer afgewezen, er wordt gewoon niet gereageerd op mijn telefoontjes en sollicitatiebrieven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven