Werk & Studie alle pijlers

studie na hbo mwd

26-04-2012 15:37 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

ik ben pas afgestudeerd als maatschappelijk werker, maar help!!! dit is echt helemaal niet mijn richting.

Tijdens mijn derdejaarsstage kwam ik er natuurlijk al achter, maar heb het toch maar afgemaakt.

Omdat ik al ruim 4 jaar heb gestudeerd, en alle stufie nu wel op is wil ik een duale / deeltijd opleiding gaan volgen. Liefst ook zo kort mogelijk.

Wie heeft tips, wat misschien een beetje aansluit op mwd zodat ik niet meer dan 2 jaar hoef te studeren.

Ik zat zelf aan de pabo te denken, ik weet niet of dat verkort kan na maatschappelijk werk. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Ik twijfel ook of ik naar een hbo wil, of via loi.

Alle ervaringen zijn welkom.

Groetjes exstudentje
Denk wel goed aan het instellingstarief dat je moet betalen als je geen zorgopleiding gaat doen.

Misschien een master?
Haha, ik had echt precies hetzelfde! Idd, tijdens het derde jaar kwam ik er ook achter, maar het is toch zonde om dan te stoppen.

Ik ben eerst nog een tijdje bij mijn bijbaan blijven plakken en ben toen duaal hbo verpleegkunde, richting GGZ gaan doen. Wel weer 4 jaar, maar werken en leren tegelijk, dus studie en boeken werden betaald, kreeg meteen al een salaris en baangarantie!

Ik weet eigenlijk niet of er opleidingen zijn die verkort kan volgen na MWD. Ik weet wel van iemand die verpleegkunde in drie jaar heeft gedaan, maar dan mis je wel heel veel basiskennis. Ik denk eigenlijk dat dat voor alle opleidingen geldt...

Succes!
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
@ Flashy, instellingsgeld had ik niet aan gedacht.

Is dat het collegegeld?

Master is eigenlijk meer een verdieping in hetzelfde, ik wil me niet alleen richten op problemen. Daarom leek het onderwijs me wel leuk, werken met jonge mensen/ kinderen en ze begeleiden in hun ontwikkeling. In het maatschappelijk werk komen mensen bij je met problemen, als de problemen zijn opgelost zijn zij ook weer weg. Ik vind het niet erg iemand te helpen met een probleem, maar ik zou graag werk hebben dat meer inhoud dan alleen het helpen bij problemen.

@VickyP hoe bevalt die verpleegkunde opleidng?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel in zie om mensen te wassen enzo. Is dat een groot onderdeel van je werk, in de ggz?
Ben alweer 5 jaar klaar en het beviel en bevalt nog steeds, uitstekend! Mensen wassen in de ggz komt bijzonder weinig voor, maar natuurlijk moet je niet helemaal vies zijn van verpleegtechnische handelingen.

Hoewel ik nu ambulant werk en verpleegtechnische handelingen, naast injecteren, medicatie verstrekken en bloeddruk meten, eigenlijk niet meer voorkomen.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
volgens mij is er ook een versnelde duale pabo van twee jaar en dat je dan ondertussen werkt. Maar dat zou je even moeten uitzoeken.

Edit: Na even googelen vind ik een aantal 2jarige verkorte deeltijd versies bv bij HvA en NHL
Maar misschien kan je ook gewoon werk vinden wat je leuk lijkt met je eigen opleiding? Steeds als ik leuke vacatures zie voor de meest uiteenlopende dingen (oke wel redelijk binnen welzijn) dan vragen ze o.a. jouw opleiding. Dus niet alleen het helpen bij problemen. Maar misschien heb je dat zelf ook al gezien of gemerkt tijdens je stages.
@paspas, helaas het zijn allemaal variaties op hetzelfde.

Hulp bij... opvoedingsproblemen, relatieproblemen, schulden etc. hihihi, het hangt van de instelling af waar de nadruk op ligt maar het principe is hetzelfde.

Ben nu inderdaad ook aan het kijken naar masters, liefst een master in het onderwijs.

Even kijken of ik bij een special needs school kan studeren (duaal).

Dank voor het meedenken.
Helaas is dat het collegegeld inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven