Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Ik presteer eigenlijk ook beter onder druk, vooral als er een harde deadline staat, dan kan ik ineens wel die motivatie opbrengen.

Net even mijn theoretisch kader aangepast, had in de hard copy alles al aangepast, dus het was een kwestie van overtikken.

Ik zie toch wel een beetje op tegen het gesprek van vanmiddag. Ik heb wel bedacht dat ik me niet van de wijs ga laten brengen en hun ga vragen heel concreet te zijn. Het moeilijke is dat ik een soort van "af" product heb en het zo lastig is om dat weer volledig om te gooien
@ magnolia: Dan blijf je voor jezelf de argumenten herhalen waarom je niet iets anders zou kunnen doen (geen verdere vertraging ivm financiën, je staat achter dit onderwerp, gebrekkige begeleiding tijdens het schrijven lag niet aan jou, etc) Als ze zien dat jij er 100% achter staat, wie zijn zij om jou van de wijs te brengen? Het is jouw scriptie, en jij gelooft er in!

@ Inkjee: accepteren dat we zo zijn? Dat doe ik altijd als ik het tóch op tijd heb afgekregen! En als ik de keer erop weer zit te stressen begrijp ik mezelf niet meer. Het komt en het gaat...
Het schiet ook gewoon totaal niet op! In het Nederlands was ik al véél verder geweest!
Ja, daarom heb ik nu misschien ook wel gemakkelijk praten, heb al mijn deadlines toch weer gehaald en tot nu toe ook al op 2 van de 3 essays een goed commentaar gekregen. Als ik zit te stressen vervloek ik mezelf ook altijd dat ik niet eerder begonnen ben...

@ Puntje: moet je alles in het Engels schrijven? Ik hoef gelukkig alleen Nederlands, maar moest bij 2 essays Engelse literatuur gebruiken en bij 1 Nederlandse en merkte dat dat al een stuk sneller ging..
Nee, niet in het Engels. Op zich is het logisch, als je een taal studeert, dan moet je je scriptie schrijven in die taal! Alleen jammer dat ik geen Nederlands ben gaan studeren. Haha, nee hoor.

Even achter de computer vandaan, even lunchen. En dan daarna tot ongeveer kwart voor drie door! Toch maar naar de huisarts vanmiddag.
Hahah, had beter even in de tabel kunnen kijken dan had ik het geweten. Heb zo niet de studies van iedereen paraat. Nee logisch dan..
Dat lijkt me al helemaal lastig Puntje, niet in het engels of nederlands. Maar als je die taal studeert ben je er vast wel goed in. Zijn je bronnen ook in die taal. Want dat vind ik het eigenlijk meestal het lastigs, bronnen in de ene taal en schrijven in de andere.

Ik schrijf in het engels, en denk eigenlijk dat ik het in het nederlands niet eens zou kunnen. Heb sinds het 1e bachelor jaar niets meer in het nederlands gedaan.

En dat stressen voor een deadline ken ik ook goed. Bedacht me net dat begin juli over iets meer dan 4 weken is. En dat is ook helemaal niet zo lang meer...

Magnolia succes met je afspraak, ik hoop dat het goed gaat. Hebben jullie trouwens ook dat je als je een afspraak heb van te voren precies weet dat wat je wilt zeggen, maar dan eenmaal bij je begeleider helemaal overrompeld wordt en uiteindelijk nog niet heb bereikt wat je wilde?

Ik heb dat meestal, heel naar, neem me iedere keer voor het niet te laten gebeuren maar toch.

Ik ga nu nog een uurtje typen en dan weekend!
oh en ik zie dat ik in de tabel sta.

yeeej!
Daarom is die tabel ook zo handig! We zijn inmiddels met ene behoorlijk groepje, dat is allemaal niet te onthouden.

Mijn bronnen zijn er in 3 talen. En welke taal ik ook heb, ik ben de hele tijd bezig met vertalen. Op zich kan ik er redelijk goed in schrijven en lezen, maar het is niet mn moedertaal, dus dan blijft het lastig om te beoordelen of er een kop en een staart aan je verhaal zit.

Hoe gaat het met het doorlopen van je essay Inkjee?

mevrouwtjezonneschijn: tijdens je volgende SOG-tijd mag je mijn status wijzigen in eerste versie. Theorie heb ik nu wel genoeg
Nou heb ondertussen mijn annotatie aangepast, een ontbrekende noot toegevoegd en een alinea verbeterd. Het schiet dus enorm op...NOT!
@magnolia...

Volgens mij moet je de begeleiders niet het gevoel geven dat je er niet meer aan wilt wijzigen eigenlijk (ookal ligt dat op het puntje van je tong). En laat je interesse in het onderwerp zien (al moet je het uit je tenen halen).

Bedenk dat interesse in het onderwerp hetgeen is wat jullie gemeenschappelijk hebben en dat de issues die erbij komen kijken jullie beiden zouden moeten boeien.

En zeg dat je het als een leerproces ziet. Dat je eerst het gevoel had dat het bijna af was en dat je door de feedback bent gaan zien dat dat nog niet zo is. Maar je kan tegelijkertijd aangeven dat je het moeilijk vindt aan te passen.

Nogmaals veel succes
Mar, gefeliciteerd met je 7! Fijn dat dat nu ook is afgesloten.

Magnolia, welkom terug weer. Hoe was je gesprek?

Ik ga mijn begeleiders mailen, want ik kom er gewoon niet uit. Vanmorgen heb ik lekker gesport en nu wil ik aan het werk, maar als ik die eerste stap niet voor elkaar krijg kan ik niet verder. En aangezien dat niet lukt, kan ik nu niks. Mooi klote. Nou ja, ik ga wel even mijn hoofdstuk over mijn onderzoeksopzet aanpassen ofzo...
Halloooo

Zojuist zeer nuttig SOG vertoond Ik heb eindelijk mijn werkplek eens opgeruimd, mijn nieuwe laptop geïnstalleerd én de printer aangesloten Direct al mijn to do listjes uitgeprint en mijn onderzoeksvoorstel. Ik heb het nog even doorgelezen, en het ziet er best goed uit, al zeg ik het zelf! Ik zou alleen willen dat je een docent on demand had die direct antwoord gaf op mails enzo Weet nu niet echt goed waar ik aan toe ben en hoe ik moet beginnen. Of het überhaupt nuttig is om te beginnen zonder begeleider en zonder goedgekeurd plan... Nou ja, het kan vast geen kwaad om vast samenvattingen te gaan maken van de boeken en de artikelen.

Ben nog steeds niet helemaal goed en dat frustreert me ook! Pijn in hoofd en ogen maakt lezen niet echt makkelijk. Achter de pc kruipen ook niet, maar ach, je moet prioriteiten stellen hè Nu klaar met het gezeur en geklaag: schop onder mijn kont en gaan met die banaan!!!

@ magnolia: hoe ging het? ben heel erg benieuwd!!
@ maryxz: balen zeg. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt zodat je tenminste verder kunt!
Ik ben weer terug, met hernieuwde energie! Het gesprek was erg constructief, denk dat dat vooral komt door de aanwezigheid van mijn 2e lezer. Hij is nl veel concreter, hij en mijn supervisor bedoelen hetzelfde, maar zeggen het in andere woorden en daar zit het em in denk ik. Mijn conclusie ga ik denk ik helemaal opnieuw schrijven en niet herschrijven omdat dat niet handig werkt. En het analyse deel op een aantal plekken aanscherpen.

Overigens was mijn supervisor poeslief, denk dat 2e lezer met supervisor gesproken heeft. Maar goed, plan de campagne is om op 14 juni een final draft te hebben, dan bespreken en op 21 juni mijn definitieve versie, ingebonden en wel, in te leveren en dus afstuderen!
Wow, klinkt goed Magnolia! Nog even en dan ben je er!!

HippoMar, herkenbaar, dat ontwijkend gedrag. Ik heb vanmiddag ook niet veel studie-gerelateerds gedaan. Nou ja, nu nog even een uurtje en dan morgen maar weer.
Super Magnolia... go girl go
Thanks Meermim en Maryxz! Ging vanmiddag ook met een goed gevoel weg bij de uni. Morgen dus weer flink aan de slag met mijn analyse hoofdstuk. Het is dus nog heel even doorzetten en dan kan ik alles in de wilgen hangen en ga ik echt geen 4e studie doen.....
Magnolia, wat ontzettend fijn! Zo te lezen heb je even een goede energy boost gekregen & kun je lekker aan de slag. Nog even girl! En dan mag je lekker de champagne opentrekken....
Goedemorgen!

Zijn er nog meer vroege vogels? Ik was al om 8u wakker, net de eerste was opgehangen en was nr2 zit in de machine. Ik ga nu weer aan de slag met mijn scriptie! Doel van vandaag is in ieder geval het theoretisch kader af te hebben en ook alle voetnoten weer goed organiseren. Het is een beetje een rommel geworden door het vele reorganiseren. Dat moet wel voor de lunch af zijn. Dan vanmiddag beginnen met het aanscherpen van mijn analyse hoofdstuk en morgen daarmee verder gaan.

Man heb ik gisteren gesmst, maar geen reactie, nog geprobeerd te bellen, maar nam niet op. Zag alleen wel dat ie online was op facebook gisteravond. Begrijp er echt helemaal niks van..... Dus meiden als ik weer de neiging heb om contact met hem op te nemen, moeten jullie me tegenhouden! Hij is nu zo overduidelijk aan zet!
Ik ben er ook! Niet zo'n vroege vogel als ik eigenlijk had gewild, ik moest íets te vaak vroeg opstaan afgelopen week, maar toch nog voor tienen. En het goede nieuws: behalve boodschappen doen heb ik helemaal niks vandaag! Vriend is vanaf 12uur ook heel de dag weg, dus een ideale dag om even hard door te werken.

Magnolia, als je de neiging hebt hem te bellen/smsen dan post je maar hier wat je tegen hem wilt zeggen! Het is inderdaad zijn beurt, dat was het alláng! Probeer het wel even uit je hoofd te zetten, en je te richten op je doelen van vandaag. Die zijn heel duidelijk en redelijk gesteld, dus dat moet lukken!

Succes!

Mijn laatste was zit er nu in, hoef alleen maar te wachten tot het droog is en te vouwen. Dat zijn nou nuttige SOG activiteiten.
Ohh was opvouwen vind ik altijd zo'n rotklus! Dat is eigenlijk het enige huishoudelijke klusje wat in niet heb uitbesteed. Elke week heb ik nl een hulp, die gelukkig ook strijkt! Heerlijk om 's avonds thuis te komen na het werk en een schoon huis aan te treffen.

Thanks Puntje! Ik ga vandaag proberen om het van me af te zetten. Hij vreet op dit moment alleen maar energie, energie die ik voor andere dingen nodig heb op dit moment! En tja eigenlijk is hij het gewoon niet waard.

Heb jij vandaag nog doelen?
Geen hele concrete doelen. Op dit moment ben ik in verschillende bestanden hoofdstukjes aan het maken. Wanneer ik meer heb kan ik het beter verdelen en zien waar nog meer bij moet. Dus mijn doel voor vandaag: veel schrijven, en me daar goed over voelen vanavond!

Dat is wel heel relaxed, zo'n huishoudelijke hulp! Zeker in scriptie tijd! Bij mij schiet het huishouden er nu af en toe bij in, en doe ik het snel-snel. Gelukkig wordt het niet zo snel vies hier. Wanneer de scriptie af is zal ik hier alles eens een goede beurt geven.
Ja ben echt heel blij met mijn hulp! Heb haar nu bijna een jaar en zou echt niet meer zonder willen. Ik houd gewoon ook meer tijd over. En zeker nu ik naast het werk aan het scriptie schrijven ben, is het ontzettend fijn.

Ook een prima doel Puntje!

Joehoe! Zijn er nog meer mensen achter de pc voor hun scriptie?
Joehoe! Ik ben er, maar ga pas vanmiddag aan het werk. Eerst even met lief de stad in, dat mag ook wel weer eens (en we hebben morgen een familiefeestje waar we een beetje fatsoenlijk voor de dag moeten komen )

Succes meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven