Werk & Studie alle pijlers

Studie/scriptie - leg hier je ei!

28-01-2010 13:15 2319 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er waren al meer topic's geweest over het bezig zijn aan je scriptie, maar zo'n beetje iedereen daar is al klaar of het hele topic is ingezakt. Dus vandaar een nieuw topic!

Ik heb er soms gewoon behoefte aan om ergens mijn ei kwijt te kunnen over mijn studie, de problemen met mijn scriptie en alles wat daar bij komt kijken. Dus wie schrijft er mee?

Wie zijn er ontussen klaar? Magnolia, Inkjee, Linlin85, Puntje, Yarabelle, Onrust, Maryxz, AgoErgoSum, MissFire, Mirlo, Tyche, Mevrouwtjezonneschijn
Hi meiden,

Daar ben ik ook weer! Heb meegelezen gisteren en vandaag, maar even druk gehad met werk & ge-scriptie-werkt, zonder te forummen.

@ Puntje; succes nog even! Hopelijk heb je straks een voldaan gevoel...

@ Magnolia; Ah meissie wat een rottige situatie en wat een ontzettende *PIEEEEP* om niets te laten horen. Als je eenmaal duidelijkheid zou hebben, dan kun je door....in plaats van nu een gevoel van hoop te houden. Maar probeer sterk te blijven, want zoals al eerder gezegd; je verdient beter! En je verdient iemand die je aandacht geeft....in plaats van je zo te behandelen.

En even over je vraag; ik ben het eens met Puntje, stuur het gewoon op zodra je het af hebt. De feedback die je dan krijgt (ook al is het alleen maar op je conclusie bv.), kun je dan nog verwerken!

Een dikke knuffel!
@Yarabelle: wat goed van je dat je zonder te forummen gescriptied hebt! Hopelijk heb je veel werk kunnen verzetten.

Dank je! Het is ook gewoon die onzekerheid die het zo moeilijk maakt. Want in het telefoongesprek van afgelopen week, kwam ook niet naar voren dat het om mij ging, maar zo begint het nu wel te voelen.

Thanks allebei! Ik ga het dan toch maar mailen volgende week en dan hoop ik dat ze moet goede feedback komt. Ik twijfelde omdat ik van haar de indruk kreeg dat ze vond dat ze er al teveel werk in de begeleiding heeft gestopt. Ook al is het haar werk.
Jeetje Magnolia, wat een rotsituatie!! Als buitenstaander, die natuurlijk weinig van jullie relatie en deze situatie afweet, zou ik zeggen; kappen! en geen aandacht meer aan besteden. Maar zoals bij zoveel dingen is dat véle malen makkelijker gezegd dan gedaan. Ik kan er niet tegen als mensen iets beloven om dat vervolgens niet na te komen, dus ik zou echt afgeknapt zijn.

Is het misschien een idee om (weer) een rustperiode in te lassen, bv van een week, en nu alvast af te spreken om volgend weekend (ofzo) eens écht met elkaar te ontmoeten? Een telefoontje is makkelijk te ontwijken, maar een afspraak in een lunchtent is lastiger, je laat iemand daar niet zo snel zitten.

Dan kan jij ook even een weekje je zinnen verzetten, maar je hebt wel een vaste afspraak.

Het is maar een ideetje hoor, ik probeer me even in jouw situatie te verplaatsen en mee te denken
O ja, dat je begeleider je de indruk geeft dat ze al teveel tijd aan jou heeft besteed moet je je echt totáál niks van aantrekken! Wat zou ze liever hebben; een toegewijde, hardwerkende student zoals jij, of een lakse, niet-geïnteresseerde en gemotiveerde student die 3 jaar over zn scriptie doet? Ik zou het wel weten hoor!

Yarabelle, goed bezig zeg! Heeft de tijd die je er in hebt gestopt ook het gewenste resultaat opgeleverd?

Ik heb redelijk wat gedaan vanavond. Niet continu met mn scriptie bezig geweest, maar ik stond eerder op de avond eigenlijk op het punt om maar helemaal niks te doen, dus dan is dit zeker beter! Voel me toch best goed over mezelf zo (oeh, wat klinkt dat arrogant ) Ik stuur alleen nog even niks op naar mn begeleider. Morgen moet ik werken, en 's avonds ben ik ook weg, maar dinsdag, woensdag én donderdag zijn mn scriptiedagen! Dus dinsdagavond gaat er zéker een mailtje richting hem, met hopelijk veel nieuwe dingen.
@Puntje: lief van je dat je probeert mee te denken! ik kreeg hem niet eens te spreken! Hij belt niet terug, smst niet, mailt niet, helemaal niks. Dus ik kan ook geen afspraak met hem maken. Ik wil hem graag zien en spreken, inmiddels hebben we elkaar een maand niet gezien en dit werkt gewoon niet. We hebben ook niet zo heel lang iets met elkaar, dus dan zou ik er ook niet zo moeilijk over moeten doen en niks meer van me laten horen. Ik snap zijn situatie wel, maar ik snap niet hoe je zo met iemand kan omgaan. We hadden het zo leuk samen, kon mezelf zijn bij hem, voelde me veilig, en ja ik ben verliefd op hem geworden, maar nu is die verliefdheid ook weg (denk ik) en heeft het plaats gemaakt voor onzekerheid. En dat is niet iets wat ik wil voelen. Beginnende "relaties" horen niet ingewikkeld te zijn, maar soepel, met aandacht voor elkaar, grapjes, urenlang zoenen en vrijen. Maar dat is er gewoon niet (meer). En ik weet rationeel gezien dat het niet goed is als ik mezelf niet meer kan zijn bij iemand, op mijn tenen ga lopen.

Is het nog een beetje gelukt met scriptie schrijven? Mosterd.... ik zie dat je al wat gepost had! Mooi dat je nog wat werk hebt kunnen verzetten!
anoniem_20422 wijzigde dit bericht op 30-05-2010 22:31
Reden: aanvulling
% gewijzigd
@ magnolia; niet heel veel werk, maar wel weer wat interessante artikelen gelezen....die goed te gebruiken zijn. Ik heb het gevoel dat ik te lang in het 'artikelen lezen' blijf hangen (tijdens het schrijfproces al), maar tegelijkertijd weet ik wel steeds beter wat nog handig & bruikbaar is.

Ja die onzekerheid zorgt ervoor dat je nog een sprankje hoop houdt en die telefoon zelf weer grijpt... Mannen blijven een regelrecht raadsel! En wij waarschijnlijk ook voor hun... Maar probeer er boven te staan...en mocht je nog wel wat horen; wees dan eerlijk, zeg dat je dit geen stijl vindt. Hij moet niet denken dat hij dit kan maken (je bent geen koffer, remember?)

Kun je die versie niet naar de 2e begeleider sturen? Hij klonk immers als iemand die daar wel voor open staat. En anders, ze (de 1e) is nog steeds je begeleider, dus of ze het nou wil of niet....ze hoort je te helpen & feedback te geven. Je moet maar zo denken; je bent bijna van haar af... het is toch te gek voor woorden dat je het gevoel krijgt dat je begeleider vindt dat ze er teveel werk in heeft gestopt. Zoals je zegt; het is haar werk. Dus niet twijfelen!
@Yarabelle: je hebt gelijk, ik moet ook wat meer van me af bijten in dit soort situaties. Want het is ook geen stijl van hem!

Hmm nee 2e lezer krijgt het pas weer te zien als het af en ingebonden is, tenzij supervisor twijfelt dan legt ze het aan hem voor.

@Puntje: ook weer waar! Zeker na mijn dip van een week of 2 geleden, zou ze blij moeten zijn met mijn nieuwe energie
Ja, maar zelf ook maar helemaal niks van je laten horen is zó moeilijk. Je bent een vrouw, je wilt verklaringen! Maar ik ben het met je eens, dit is geen stijl, hoe hij zich gedraagt. En inderdaad zeker niet zoals je het begin van je relatie wilt hebben. Alleen jammer dat je dat niet aan zijn verstand kan peuteren. Ik hoop dat er voor jou een manier en een gelegenheid komt waarop je het goed kan afsluiten, dan kun je verder.

@ Yarabelle; artikelen lezen is ook nuttig! Hoe meer je over je onderwerp weet, hoe meer zelfvertrouwen je krijgt en hoe beter je het in je eigen woorden op papier kunt zetten.

Daar ben ik bij mezelf nog wel onzeker over. Ik denk dat het bij mij vooral een bijelkaarraapsel van minisamenvattinkjes wordt. Ik heb natuurlijk niet echt nieuwe inzichten.

Ik ga zo naar bed, en ben er dinsdag weer. Succes iedereen!
@ magnolia; ja makkelijker gezegd dan gedaan, zoals Puntje zei! Ik ben ook niet zo sterk daarin... Maar ik heb wel geleerd (dat klinkt wijs) dat je in dit soort situaties voor jezelf moet kiezen.

En hmm nou dan gewoon naar je supervisor hoor! Zoals je zegt, ze moet blij zijn met je hervonden energie. Geloof in jezelf, dat is op dit moment op alle vlakken (lees: Man van Mars en scriptie) het meest belangrijke.
@ Puntje: fijn dat je trots op jezelf bent Daar is ook veel voor te zeggen....een voldaan gevoel hebben. En het wordt vast geen bijelkaarraapsel (leuk woord ) Slaap lekker en tot dinsdag!
Pff ja en soms vind ik het wel moeilijk om in dit soort situaties in mezelf te geloven en voor mezelf te kiezen. Haha ja deze man komt ook van Mars. Heb het boek thuis liggen en hij voldoet aan de beschrijving holbewoner. Nu maar afwachten of hij ook een elastiekje is..... Ja ik vind het ook heel moeilijk om niks van me te laten horen, maar wil er ook niet achteraan lopen. Kan voor mezelf ook niet goed uitleggen waarom ik die afsluiting nodig heb. Ja we hebben een aantal hele intieme dingen met elkaar gedeeld, hij heeft iets van mij gezien en met mij meegemaakt wat ik heel erg vond. En hij was op dat moment zo lief voor mij, dat het me raakte. Daarom strookt het gewoon niet met dit gedrag. Hoe kan iemand die zo lief geweest is voor me, nu zo doen......

@Puntje: lastig! Maar misschien ben je wel tegengesteld visies tegengekomen? Of concepten die met elkaar lijken te botsen? Of misschien iets waarvan je dacht, he wat vreemd en daar wat vraagtekens bij zet?
Haha wat is een elastiekje dan? Ik heb het boek niet gelezen... en kan een holbewoner niet matchen met een elastiekje ;)

Dat je een afsluiting zoekt is toch logisch, dan kan dit hoofdstuk gesloten worden. Nu heeft het een open einde, waar je ook nog eens geen touw aan vast kunt knopen. Het is altijd fijn om te weten waar het mis gegaan is, en of het aan jou gelegen heeft in zijn ogen, of dat het compleet bij hem ligt. Het is ook bepalend voor hoe je dan weer een nieuwe relatie aangaat. Klinkt heftig trouwens, hopelijk kun je het gebeurde een plekje geven... dat was waarschijnlijk al heavy genoeg, en nu dit ook nog...
Goedemorgen! Even snel voordat ik weer ga werken! Iedereen die vandaag aan de scriptie gaat, heel veel succes.

@Yara: mannen zijn net elastiekjes, daarmee wordt bedoeld dat als je ze even loslaat ze vanzelf weer terugkomen, net als een elastiekje dus.

Ja was best wel heftig, en vooral genant. Ik denk dat iedere andere man totaal in paniek was geraakt, maar hij dus niet. En het feit dat hij toen zo lief was (en op andere momenten) maakte het voor mij bijzonder. Hmmm of het nu aan mij ligt, nee dat durf ik wel heel zeker te zeggen, dat het aan hem ligt, ja 100%.

Moet er overigens bij zeggen dat ik een slecht track record heb wat mannen betreft. Lijkt wel alsof ik steeds "foute" mannen tegenkom. Dus ik zoek het ook wel een beetje bij mezelf wat dat betreft. Waarom val ik op mannen met "issues" en onverwerkte dingen. Maar goed dat is iets om over na te denken als ik klaar ben met mijn scriptie
Hey allemaal. Ik zit weer vroeg achter mijn pc, want heb maar tot half 12, want moet vanmiddag weer werken! Nog even kijken of ik in die korte tijd nog iets zinnigs aan mijn essay kan veranderen. Vandaag of morgen verwacht ik de feedback van mijn laatste essay trouwens, dus dan kan ik echt een goede planning gaan maken voor de laatste weken.

@ Magnolia: wat een rot situatie!! Mijn gevoel zegt ook 'RUN, as fast as you can!' Zo'n man is jou niet waard. Het is een schrale troost, maar het is 'fijn' dat je al zo snel achter zijn ware aard gekomen bent... Maar dat doet natuurlijk niet af aan het verdriet, de boosheid en de onzekerheid... Kop op, meid!
Het is weer maandag en ook ik zit dus weer achter de computer. Dit weekend niet veel gedaan, behalve het huishouden, boodschappen doen, relaxen en eten met een vriendinnetje. Vandaag staat de paper wederom op het programma en als ik daar mee vastloop ga ik een paar dingen in mijn scriptievoorstel aanpassen zodat ik dat morgen in kan leveren.

@Magnolia: Wij kunnen allemaal wel zeggen, hij is het niet waard, maar ik snap dat het heel moeilijk is omdat je het zo ook niet echt kunt afsluiten.

@ Mar: Balen he dat er geen begeleiding is in de zomer! Ik heb daardoor ook mijn inleverdatum aan moeten passen. Ik lever eind augustus mijn conceptversie in en dan ergens in september mijn definitieve versie, terwijl het de bedoeling was om eind augustus al af te studeren.

@ all: Veel succes!
Hi girls, ik ga ook weer aan de bak vandaag... Was nog wel van plan om van het weekend nog wat te doen, maar shoppen, eurovision songfestival kijken en een solliciatiebrief schrijven is ook belangrijk

@magnolia: Ik ben het eens met wat de anderen al gezegd hebben, laten gaan die gozer. Niet leuk dat er zo'n open einde aan zit, maar je kunt die energie nu even beter richten op je scriptie. Zelf heb eens in de andersom positie gezeten en een jongen niets meer laten horen terwijl hij wel contact zocht. Niet helemaal netjes, maar ik had een nieuwe relatie en ik wilde eigenlijk geen contact meer. Hij heeft toen gewoon nog een laatste mail gestuurd van eh, als je nu niets meer laat horen, dan ga ik er vanuit dat je geen contact meer wil hebben en dan laat ik je met rust. Op die manier lag de bal bij mij. Misschien dat je het op z'n manier kunt afsluiten en daarna zijn telefoonnummer wissen en z'n msn verwijderen. En niet blijven checken op hyves/linkedin whatever... Leuk is anders natuurlijk, maar er zijn echt wel jongens die echt niet zo doen

@others: Succes allemaal vandaag!!!
Halloooo allemaal!

Ben gisteravond vroeg thuisgekomen en heb nog tot laat doorgewerkt, dus ik mocht vandaag uitslapen tot 8.00uur. Daarna lekker onder de douche gestapt, rustig ontbeten... En een advertentie gezet voor een hulp in de huishouding, whahaha. Ben benieuwd wat het oplevert. Manlief is het er absoluut niet mee eens (volgens mij heb ik hier wel vaker gelezen dat de man in huis zoiets heeft van: je bent toch de hele week thuis? Dan kan je dat er toch ook nog wel even bij doen? Nou, hier heb ik er nog zo één... Vermoeiend.) Maar ik heb zoiets van: als het mijn taak is, is het ook mijn taak om het te delegeren En zolang ik het zelf betaal en de hulp laat komen terwijl hij werkt, dan heeft hij er toch verder geen last van??

Nou, ik ga nog even wat lezen en daarna heb ik een paar afspraken tot ongeveer half drie. Daarna ben ik weer van de partij. Ik ga weer verder met het lezen en samenvatten van literatuur.

@ magnolia: wat een hufter! Zijn zwijgen zegt echter denk ik wel genoeg... Ik zou het advies van mevrouwtjezonneschijn opvolgen en verder geen energie meer in de man steken... Steek die energie liever in de scriptie. Je bent er bijna!!! Dan kan je met diploma op zak vakantie gaan vieren!!

Veel succes verder allemaal! Ik meld me rond zes uur weer.
Allereerst even een dikke voor Magnolia! Wat een toestand met die man van je zeg...

Andere dames, ik heb niet alles gelezen, maar zo snel wel de indruk dat iedereen wel wil, maar niet even hard opschiet. Vrij herkenbaar

Voor iedereen een schop onder haar bevallige reet en heel veel succes!

Ik heb een vrijwel scriptie-loos weekend gehad, en heb vandaag de ochtend gepland voor werk-werkzaamheden. Dat moet ook gebeuren. Wel heeft mijn begeleider gereageerd op mijn mail van vorige week, en hebben we net even heen-en-weer gemaild waarin ze wat vragen van me heeft beantwoord. Als het goed is gaat het me vanmiddag lukken met dat programma, en anders ga ik van de week bij haar of een andere expert langs. Het komt wel goed, ooit...
Goeiemorgen allen! Wat wordt hier lekker veel gepost Of dat scriptie-gezien nou zo'n goed teken is weet ik niet, maar ik vind het echt goed om te zien dat iedereen hier steun aan elkaar heeft

@magnolia: wat een rotsituatie.. kan me zo voorstellen dat dat door je hoofd spookt als je je probeert op je scriptie te richten, lijkt me erg lastig. Sterkte! Oh en je bent wel echt een die-hard als je zo vroeg, nog voor je werk, aan je scriptie werkt! Ik heb respect!

@de rest: succes vandaag!

Dit weekend heb ik niks gedaan, ik was ziek.. voel me nog steeds niet super maar mijn schuldgevoel/stressniveau is nu te groot om in bed te gaan liggen. Al schiet het natuurlijk niet op als je je niet lekker voelt.. ik ga proberen vandaag weer 500 woorden te schrappen, zucht.. Verderop deze week wordt het heel mooi weer zag ik (wieeejj!!), dan heb ik altijd nog véél meer moeite om aan mn scriptie te werken. Dus ik wil nu nog even 'profiteren' van het rotweer
Joepie! Ik heb een productieve ochtend. Nu even eten en dan weer keihard verder. Hoe gaat het bij jullie??
Heb nog een artikel gedaan, heb van alles geprint wat ik uit de artikelen gehaald heb en ben begonnen met m'n 2e paragraaf....hoe gaat het bij jullie? O, ja heb ook nog een gesprek gehad over het leven, vrienden etc. Eén van de netwerksites en de mensen die ik daar op heb uit een specifiek ander land, komen vaak met de meest diepzinnige onderwerpen.

Nu weer; back 2 work!
Hallo allemaal.

Magnolia wat een wapper. Ik sluit me aan bij het advies van hippo. Fijn dat het met je scriptie wel goed gaat.

De afgelopen weken heb ik gewoon bijna niks gedaan. Ja, de pc opgestart en de documenten geopend, en aan het eind van de dag bijna ongewijzigd weer gesloten. Dat schoot dus niets op. Vandaag wil ik mijn empirische hoofdstuk afhebben; moet toch te doen zijn aangezien ik alleen maar en boel feiten op een rij moet zetten. Saaaai maar wel nodig voor ik verder kan.

Yarabelle, fijn he dat soort gesprekken tussendoor.

Succes iedereen!
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
hey allemaal....k heb nog nie alles bijgelezen en zo te zien gaat t redelijk/goed bij de meesten.

Bij mij gaat t wel, alleen weer drama met de scriptiebegeleider...wat een arrogante hufter...grrrr.

Maargoed, vanavond nog knallers? Ik ga lekker tot een uurtje of 12 door denk ik.

Succes!
Ik ben moed aan het verzamelen... want eigenlijk wil ik morgen wat inleveren, maar dan moet ik nu wel echt aan de bak...

AES: wat irritant van die begeleider! Kun je iemand anders benaderen? En verder succes vanavond!
@ tyche; lukt het een beetje? Hoop dat je de energie weer een beetje vindt om actief bezig te zijn met je scriptie! En die gesprekken zijn fijn, maar met deze bepaalde mensen af en toe wat apart...

@ AgoEroSum; wat voor drama? Irritant in ieder geval! Zeker omdat je hem wel nodig hebt :S En ja, ik ga ook aan de bak vanaaf...

@mevrouwtje; hupsekeeeeeee girl, even jezelf een schop onder je kont geven ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven