Werk & Studie alle pijlers

Studie voedings leer

14-04-2023 11:47 333 berichten
Hoi ik ga 1 mei stap buget aanvragen voor studie voedingsleer,
Lijkt mij erg interessant ben benieuwd .
Of er meer mensen deze studie volgen of een andere opleiding over voeding ,
Ik wil daarna ook nog verder richting eetstoornissen en de psyche erachter ,
Lijkt mij wel interessant om er over te hebben, wat kom je tegen ?
En wat heeft deze studie jou gebracht ?.
Ik ga via thuis studie doen is voor mij ideaal ,en ik kan dat ook in mijn pauze doen op het werk ,
Dus laat maar horen ?.
Kiwibes schreef:
14-04-2023 15:56
Worden aan de huiswerkopdrachten bij je cursussen die je volgt geen vereisten gesteld aan het minimale taalniveau waarin deze moeten worden ingeleverd? Ik neem aan dat een antwoord alleen kan worden goed gekeurd als het antwoord voor de docent leesbaar (genoeg) is?

Zeker maar ik gebruik spelling controle dan
Jajaja schreef:
14-04-2023 15:43
Wat leuk!
Is dan een (deeltijd-) mbo-opleiding niet meer iets voor jou, in plaats van een losse cursus? Dan gaat het wat langer door en hebben de verschillende vakken/cursussen ook meer samenhang en uiteindelijk ga je daarmee dus ook dieper in op dingen.
Of dat financieel en qua tijd haalbaar is, weet ik natuurlijk niet.
Is ook een idee inderdaad Thanks ik ga kijken naar de mogelijkheden
Alle reacties Link kopieren Quote
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:04
maar spellingscontrole, haalt spatiefouten niet uit je stukken
Ik merk dat ik er heel anders in sta.
Ik snap niet hoezo mijn teksten niet leesbaar zijn , ik gebruik leesteken punten en koma.s .
Ik zie het verschil niet tussen wat ik schrijf en de ander , kan iemand dat uitleggen , ik laat mijn teksten vaak lezen , door een anderen en die kunnen het lezen ,
Gebruik ik de.koma niet goed ?.
Graag dan een uitleg
Een spel fout snap ik ,
Maar ik zie hier dus geen fout in.
Lila-Linda schreef:
14-04-2023 16:08
maar spellingscontrole, haalt spatiefouten niet uit je stukken

Wat bedoel je met spatie fouten ?.
Je moet toch spaties tussen je teksten zetten ?.
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:10
Ik snap niet hoezo mijn teksten niet leesbaar zijn , ik gebruik leesteken punten en koma.s .
Ik zie het verschil niet tussen wat ik schrijf en de ander , kan iemand dat uitleggen , ik laat mijn teksten vaak lezen , door een anderen en die kunnen het lezen ,
Graag dan een uitleg
Een spel fout snap ik ,
je schrijft heel rommelig en met veel fouten. In dit korte stukje alleen al tientallen.
En dat leest zo storend, dat het afleidt. En, en daar heb je vast last van, mensen gaan er vanuit hun vooroordeel vanuit, dat je dus ook zo rommelig denkt. Het komt niet positief over
Daarbij: in het stukje hier boven, zitten fouten die de spellingscontrole echt gezien moet hebben.
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:11
spatiefouten is 1 woord
Blauweelf41 schreef:
Ik snap niet hoezo waarom mijn teksten niet leesbaar zijn , ik gebruik leesteken punten en koma.s .
Graag dan een uitleg
Een spel fout snap ik ,
Je schrijft erg vaak een spatie voor een komma. Dat hoort niet. Je zet eerst een komma, daarna een spatie. Je zet ook niet altijd een punt aan het eind van een zin. Daardoor wordt het lastiger te lezen.

Samenstellingen horen ook aan elkaar. Zo is het 'spelfout' en 'voedingsleer'.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is bedoeld om te helpen, niet om te bitchen.
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:11
Met je zogenaamd normale IQ begin je wel een beetje je hand te overspelen met zulke posts :hihi:
Lila-Linda schreef:
14-04-2023 16:14
je schrijft heel rommelig en met veel fouten. In dit korte stukje alleen al tientallen.
En dat leest zo storend, dat het afleidt. En, en daar heb je vast last van, mensen gaan er vanuit hun vooroordeel vanuit, dat je dus ook zo rommelig denkt. Het komt niet positief over
Daarbij: in het stukje hier boven, zitten fouten die de spellingscontrole echt gezien moet hebben.
Maar nu zit ik op.mijn telefoon
Gebruik ik geen controle ik weet dat mijn schrijven niet super goed is ,
Maar geen idee hoe het anders moet
Welke woorden zijn dan fout ?.
Blauweelf41 schreef:
Graag dan een uitleg
Een spel fout snap ik ,
Ik snap niet waarom mijn teksten niet leesbaar zijn. Ik gebruik leestekens zoals punten en komma’s. Ik zie het verschil niet tussen wat ik schrijf en wat iemand anders schrijft. Ik laat mijn teksten vaak door iemand anders lezen en diegene kan het lezen. Gebruik ik de komma niet goed? Graag zou ik dan een uitleg willen. Een spelfout snap ik, maar ik zie hier dus geen fouten in.
Blauweelf41 schreef:
Ik snap niet hoezo mijn teksten niet leesbaar zijn , ik gebruik leesteken punten en koma.s . Ik snap niet waarom mijn teksten niet leesbaar zijn. Ik gebruik leestekens, punten en komma's. In deze ene zin staan dus al 5 fouten. (spatie voor een komma, geen meervoud, geen komma bij een opsomming, spelfout bij 'komma's en weer een spatie voor een punt.

Ik zie het verschil niet tussen wat ik schrijf en de ander , kan iemand dat uitleggen , ik laat mijn teksten vaak lezen , door een anderen en die kunnen het lezen , Ik zie het verschil niet tussen wat ik schrijf en de ander. Kan iemand dat uitleggen? Ik laat mijn teksten vaak lezen door anderen en die kunnen het lezen.

etc.
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:16
Maar nu zit ik op.mijn telefoon
Gebruik ik geen controle ik weet dat mijn schrijven niet super goed is ,
Maar geen idee hoe het anders moet
Welke woorden zijn dan fout ?.
dan kun je beter niet meer op je telefoon teksten tikken
Blauweelf41 schreef:
Ik snap niet hoezo waarom mijn teksten niet leesbaar zijn. , iIk gebruik leestekens, punten en komma.s komma's.
Ik zie het verschil niet tussen wat ik schrijf en de ander. , kKan iemand dat uitleggen? , iIk laat mijn teksten vaak lezen , door een anderen en die kunnen het lezen ,
Gebruik ik de.komakomma niet goed ?.
Graag dan een uitleg
Een spel foutspelfout snap ik ,
Een kleine greep uit de fouten.
babygroot wijzigde dit bericht op 14-04-2023 16:22
5.21% gewijzigd
Star⁴ schreef:
14-04-2023 16:16
Met je zogenaamd normale IQ begin je wel een beetje je hand te overspelen met zulke posts :hihi:
Schrijven heeft niks met een normaal iq te maken , dat is een hele foute gedachte mensen kunnen om verschillende redenen, probleem met schrijven hebben iq staat er los van ,
Juist om dit soort uitspraken trap je mensen de grond in ,
Jajaja schreef:
14-04-2023 16:15
Je schrijft erg vaak een spatie voor een komma. Dat hoort niet. Je zet eerst een komma, daarna een spatie. Je zet ook niet altijd een punt aan het eind van een zin. Daardoor wordt het lastiger te lezen.

Samenstellingen horen ook aan elkaar. Zo is het 'spelfout' en 'voedingsleer'.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Het is bedoeld om te helpen, niet om te bitchen.

Zo vat ik het niet op ik vraag zelf uitleg
Dus dank je 🤗
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:20
Schrijven heeft niks met een normaal iq te maken , dat is een hele foute gedachte mensen kunnen om verschillende redenen, probleem met schrijven hebben iq staat er los van ,
Grappig dat je af en toe dan weer wel een normale volzin kan typen. En het ging verder niet om het schrijven, maar om het begrijpen van de post van Lila :idee:
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:20
foutloos schrijven heeft wel degelijk met IQ te maken, hoeft niet, kan wel

Maar veel fouten maken in je schrijven, geeft wel de indruk, dat ook je denken niet goed verloopt.
Houd daar rekening mee
Lila-Linda schreef:
14-04-2023 16:19
dan kun je beter niet meer op je telefoon teksten tikken
Waarom niet ?.
Huiswerk maak ik op mijn pc
Forum op telefoon tussen werk door en in de pauze heb geen laptop mee op werk 🤣,
Moet toch iets doen in mijn pauze als ik mij verveel ?.
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:23
Waarom niet ?.
Huiswerk maak ik op mijn pc
Forum op telefoon tussen werk door en in de pauze heb geen laptop mee op werk 🤣,
Moet toch iets doen in mijn pauze als ik mij verveel ?.
omdat je dan zoveel fouten maakt, dat mensen je niet serieus nemen
Wat trouwens kan helpen, is je zinnen hardop voor te lezen. Dan hoor je of je een goedlopende zin hebt gemaakt.

Dat kan natuurlijk niet overal, bijvoorbeeld met collega's om je heen. Maar toch ;-)
Star⁴ schreef:
14-04-2023 16:21
Grappig dat je af en toe dan weer wel een normale volzin kan typen. En het ging verder niet om het schrijven, maar om het begrijpen van de post van Lila :idee:
Ik ben niet dom
Ik snap het prima , vroeg uitleg over een komma plaatsen , heeft ook niks met iq te maken, ais iedereen die uitleg vraagt over taal , een laag iq heeft dan zijn veel mensen laag 🤣
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:04
Taalvaardigheid is meer dan alleen het goed kunnen spellen van een woord. Af en toe een spelfout maken, is minder erg dan spaties verkeerd gebruiken en leestekens op een onnavolgbare manier gebruiken. Ook gaat het om zinsbouw, etc. Ik weet niet wat voor werk je doet of graag zou willen doen, maar ik kan me voorstellen dat taalvaardigheid alleen maar belangrijker gaat worden. Hierbij kun je denken aan een (simpele) e-mail aan een klant kunnen sturen, een briefje voor op een winkelraam schrijven, etc.
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:32
Ik ben niet dom
Ik snap het prima , vroeg uitleg over een komma plaatsen , heeft ook niks met iq te maken, ais iedereen die uitleg vraagt over taal , een laag iq heeft dan zijn veel mensen laag 🤣
toch snap je niet, wat ik je probeer te vertellen
Blauweelf41 schreef:
14-04-2023 16:32
Ik ben niet dom
Nee, dat vroeg je niet:

'Wat bedoel je met spatie fouten ?.
Je moet toch spaties tussen je teksten zetten ?.''

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven