Werk & Studie alle pijlers

Studiebeurs buitenlandse student

07-05-2014 15:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er hier misschien iemand die weet of je als buitenlandse student in Nederland in aanmerking komt voor een studiebeurs of zo. Het gaat om een Oekrains meisje die graag Slavische studies wil volgen.

Ze woont dus niet in een land van de EU.

Zelf raak ik een beetje de weg kwijt op die sites die erover gaan, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik geen ervaring daarmee heb.

Door de situatie in haar land is het allemaal een beetje lastig.
In principe zal ze geen studiefinanciering krijgen omdat Oekraïne niet tot de EU behoort, maar wellicht biedt de universiteit beurzen aan. Of kennen zij instanties die dat wel doen. Ik zou contact opnemen met de universiteit. Verder zou ik haast maken als het voor aankomend college jaar is, want naast de toelating die beoordeeld moet worden door de universiteit, moet er ook nog een visum voor haar aangevraagd worden.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Bel de studieadviseur van de studie die ze wil gaan volgen, of de studentendecaan van de betreffende universiteit. Zij zouden het antwoord moeten weten.
Dankjewel tot nu toe, ik heb net een mailtje gestuurd naar de opleiding, hoop snel wat te horen.

Mochten er nog mensen zijn die tips hebben dan hoor ik het graag.
Je zou ook contact op kunnen met het Nuffic.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik heb inmiddels ook informatie aangevraagd bij het Nuffic. Nu hopen dat ik binnenkort wat hoor.

Ik wil haar graag helpen, dus alle tips zijn welkom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven