Werk & Studie alle pijlers

Studieboeken op de Kindle

06-12-2014 15:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van studeren met behulp van digitale boeken op een Kindle of een iPad met Kindle app.

Ik studeer en ik ga aankomend jaar veel van huis zijn. De studieboeken zijn best zwaar en ik zat me te bedenken dat het makkelijker zou zijn om ze digitaal aan te schaffen en ze dan zo te lezen. Voor een leesboek lijkt me dit prima werken, maar wat zijn de ervaringen met studieboeken?

Op mijn man's iPad zag ik de app Kindle en zag ik ook dat je kunt highlighten, bookmarks kan aanbrengen en notities kan invoeren. Ook praktisch lijkt me de zoekoptie.

En heeft iemand een Kindle (Fire) en hoe is deze in het gebruik. Ik ben zelf apple fan, maar een iPad is wel aanzienlijk duurder en ik vraag me dan af wat de meerwaarde is van een iPad tov een Kindle.

Hoop dat iemand me hier verder kan helpen Thnx.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Het lijkt mij persoonlijk niet zo handig, want ik switch vaak snel tussen twee (of meer) bladzijden (soms heb ik al mijn vingers nodig )

Vaak staat bijvoorbeeld een bepaalde tabel een paar pagina's terug en hou ik die er dan zo bij, zo kijk ik dan min of meer op twee pagina's tegelijk. Het hangt er misschien ook wel vanaf wat voor soort studie je doet. Ik kan me in elk geval wel voorstellen dat het in jouw geval wel heel fijn zou zijn om niet steeds te hoeven slepen.
Ik denk dat het ook afhangt van je leerstijl.

Ik weet zelf precies op welke bladzijde ik wat gelezen heb en waar dat stond. Linksboven, rechtsonder en koppel dit in mijn hoofd aan andere informatie.

Op een e-reader zou ik dit overzicht verliezen en ook de tabellen en figuren missen om terug te bladeren.

Maar wanneer jij de theorie in een keer tot je kan nemen en er dan van kan leren, zal het makkelijker zijn.
Eens met Kelso en Maree. Heb zelf een e-reader, maar studieboeken toch nog het liefst gewoon in m'n handen om te bladeren, papiertjes tussen te plakken en er meerdere open te hebben naast elkaar.

Kan me wel voorstellen dat je de leer exemplaren thuis hebt en naar school de digitale variant meeneemt. Dat is licht en bij het echt doorwerken van de boeken heb je dan gewoon de voordelen van de papieren variant!
Thnx voor de antwoorden.

Ik studeer denk ik ook veel beter met een echt boek, maar ik moet afwegen of het gaat ivm max gewicht van een koffer en wat ik nog meer mee moet nemen. Ik denk er nog even over....
Een openingstopic waar zo vaak de productnaam in voor komt en waar ook nog eens de voordelen maar geen nadelen worden genoemd geven mij altijd een SPAM idee.
Niet geschoten is altijd mis
Jah joh ik werk bij Kindle... Natuurlijk
Ik zou het zelf niet praktisch vinden omdat ik zelf liever uit een boek werk. Misschien zou het een optie zijn om samenvattingen te maken of aan te schaffen? Of een beetje kritisch te kijken naar welke boeken je die dag echt nodig hebt en het goed plannen van opdrachten zodat je minder mee hoeft te slepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven