Werk & Studie alle pijlers

Switchen van baan 3 jonge kinderen

22-02-2021 13:41 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal :)

Ben nu zwanger van de derde dus dit is nog niet aan de orde. Maar ik vraag me af of hier mensen zijn die van baan zijn geswitcht met 3 jonge kinderen? Ik ben 28, werk nu 4 jaar bij mijn (eerste) werkgever en heb kinderen van 4, 1 en nu 20 weken zwanger van de 3e. Ik heb in de richting van Wiskunde gestudeerd en nu een baan in die hoek. 3 dagen in de week heel fijn. Mijn partner werkt 4 dagen in de week.

Ik ben van plan om op zoek te gaan naar een nieuwe baan als deze baby ongeveer 1 is. Eigenlijk niet perse omdat ik het niet meer naar mijn zin heb maar ook omdat ik graag wel een soort carriere wil. Maar misschien willen we ook nog wel een vierde kind.. Heeft iemand ervaring met switchen van baan met jonge kinderen? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Ben je blij dat je dit hebt gedaan? Wat was het effect op het gezin?
Alle reacties Link kopieren
Wat is een soort van carriere?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
geel_aapje schreef:
22-02-2021 13:54
Hilarisch dat jullie ervan uit gaan dat ik alles alleen doe en mijn partner niks, dat is helemaal niet zo :P
Hilarisch?

Jij opent een topic met een vraagstelling die dit zelf impliceert. Wij zien gewoon het probleem niet als je ook een partner heb die thuis als zijn prioriteit ziet. Zoals bij ziekte van kind of druk mbt zorgen voor kinderen naast werken.

Kan je wel doen alsof wij hier raar doen maar wees gewoon even eerlijk en vraag je af waarom je je aangevallen voelt?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
22-02-2021 14:01
Wat is een soort van carriere?
Haha goede vraag. Ik denk vooral mezelf ontwikkelen.
Alle reacties Link kopieren
Luci_Mster2 schreef:
22-02-2021 14:04
Hilarisch?

Jij opent een topic met een vraagstelling die dit zelf impliceert. Wij zien gewoon het probleem niet als je ook een partner heb die thuis als zijn prioriteit ziet. Zoals bij ziekte van kind of druk mbt zorgen voor kinderen naast werken.

Kan je wel doen alsof wij hier raar doen maar wees gewoon even eerlijk en vraag je af waarom je je aangevallen voelt?
Ik voel me niet aangevallen :sun: Ik vind het wel grappig dat sommigen denken dat alles op mijn schouders komt.
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 14:11
Haha goede vraag. Ik denk vooral mezelf ontwikkelen.
Oprecht advies aan jou:
STOP IT!

https://www.youtube.com/watch?v=Ow0lr63 ... =JoshHuynh
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
geel_aapje schreef:
22-02-2021 14:12
Ik voel me niet aangevallen :sun: Ik vind het wel grappig dat sommigen denken dat alles op mijn schouders komt.
Nou, gelukkig dan maar... :roll: Dan nog snap ik niets van je vraag en je reacties.
Alle reacties Link kopieren
geel_aapje schreef:
22-02-2021 14:12
Ik voel me niet aangevallen :sun: Ik vind het wel grappig dat sommigen denken dat alles op mijn schouders komt.
Zo presenteer jij jezelf en je probleemstelling toch echt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Ik zou vooral op een rijtje zetten wat je bedoelt met “soort van een carrière”
Hoeveel dagen wil je gaan werken? Hoeveel tijd stoppen in extra scholing, avondvergaderingen, eventueel congressen etc. En dan ook het vierde kind erin passen.

Ik en mijn man hebben er 3, inmiddels eind basisschool leeftijd/middelbare school en je bent erg druk met afspraken voor de kinderen, sporten, clubjes etc. Wij hebben beiden een carrière, maar moet wel vaak puzzelen tussen werk en kinderen, gelukkig is mijn man flexibeler dus die kan vaker inspringen. Een vierde zou ik niet kunnen combineren met ons beider carrières, en combineren was überhaupt een heel stuk makkelijker toen ze klein waren. De carrière opbouw heb ik vooral gedaan tijdens alle zwangerschappen, toen de derde er was heeft mijn carrière even twee jaar pas op de plaats gemaakt. Daarna weer verder gaan promoveren, en toen heeft mijn man het twee jaar rustiger aan gedaan. Nu zitten we beiden op de werkplek waar we willen. En gelukkig maar want denk dat we nu de drukste periode hebben met de kinderen.

Bedenk goed hoe jullie het willen en hoe je het voor je ziet qua werktijden en wie wat doet, hoeveel opvang, en bedenk dat er studiedagen zijn, huiswerk en clubjes/hobbies ed van de kinderen.
Ik ben geswitcht toen ik 8 maanden zwanger was van de tweede.
Ik snap je vraag ook niet helemaal, switchen is switchen. Waar ben je bang voor?
Alle reacties Link kopieren
bibi72 schreef:
22-02-2021 14:22
Ik zou vooral op een rijtje zetten wat je bedoelt met “soort van een carrière”
Hoeveel dagen wil je gaan werken? Hoeveel tijd stoppen in extra scholing, avondvergaderingen, eventueel congressen etc. En dan ook het vierde kind erin passen.

Ik en mijn man hebben er 3, inmiddels eind basisschool leeftijd/middelbare school en je bent erg druk met afspraken voor de kinderen, sporten, clubjes etc. Wij hebben beiden een carrière, maar moet wel vaak puzzelen tussen werk en kinderen, gelukkig is mijn man flexibeler dus die kan vaker inspringen. Een vierde zou ik niet kunnen combineren met ons beider carrières, en combineren was überhaupt een heel stuk makkelijker toen ze klein waren. De carrière opbouw heb ik vooral gedaan tijdens alle zwangerschappen, toen de derde er was heeft mijn carrière even twee jaar pas op de plaats gemaakt. Daarna weer verder gaan promoveren, en toen heeft mijn man het twee jaar rustiger aan gedaan. Nu zitten we beiden op de werkplek waar we willen. En gelukkig maar want denk dat we nu de drukste periode hebben met de kinderen.

Bedenk goed hoe jullie het willen en hoe je het voor je ziet qua werktijden en wie wat doet, hoeveel opvang, en bedenk dat er studiedagen zijn, huiswerk en clubjes/hobbies ed van de kinderen.
Dank voor je reactie! Dus jij bent juist geswitcht tijdens je zwangerschappen? En pas op de plaats na de derde, ben je toen gestopt met werken of rustig aan gedaan?
Ik ben pas geswitched en toen was de jongste 4. Het kan natuurlijk eerder, maar nu zitten beiden kinderen op school, zijn minder ziek. Ze kunnen meer zelf, heb meer momenten voor mezelf.
Maar ik ben dan ook echt niet zwaar mentaal belastbaar en man ook niet dus bij ons moest echt eerst weer de rust terug voordat we het aandurfden (man gaat nu switchen).
Ik denk dat er veel mensen zijn die eerder switchen en er in de tropenjaren hun hand niet voor omdraaien, maar dat kun jij van jezelf wel goed inschatten lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Amy_Santiago schreef:
22-02-2021 14:30
Ik ben pas geswitched en toen was de jongste 4. Het kan natuurlijk eerder, maar nu zitten beiden kinderen op school, zijn minder ziek. Ze kunnen meer zelf, heb meer momenten voor mezelf.
Maar ik ben dan ook echt niet zwaar mentaal belastbaar en man ook niet dus bij ons moest echt eerst weer de rust terug voordat we het aandurfden (man gaat nu switchen).
Ik denk dat er veel mensen zijn die eerder switchen en er in de tropenjaren hun hand niet voor omdraaien, maar dat kun jij van jezelf wel goed inschatten lijkt me.
Bedankt voor je reactie. Misschien open ik dit topic omdat het nu inderdaad nog te pittig zou zijn, anders zou ik het denk ik gewoon doen ;) bevalt je nieuwe baan goed?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je geen carrière kunt maken met 3 dagen. Zelf nu 1 kind van 1 en zijn bezig voor de 2e, daarom staat mijn “carrière” nu op een laag pitje. Zodra ik zwanger ben weer full speed verder. Ik werk 38 uur in een leidinggevende baan en ik merk dat het soms al onhandig is dat ik er 1 dag in de week niet ben. Als je echt carrière wil maken zul je naar de 32 uur moeten.

En de combi met kinderen: plannen, plannen en thuis (hard) onderhandelen. En hulp inkopen waar kan: oppas, schoonmaak, maaltijden en boodschappen laten bezorgen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 3 kinderen en ik denk dat een carrière in de zin van promoties omhoog niet te doen is met 3 dagen.
Een carrière in de zin van nieuwe dingen leren kan natuurlijk ook in 3 dagen.
En ik ben zelf geswitched het jaar nadat nummer 3 een jaar ouder werd. Van 4 naar 4 dagen, waarvan ik een dag thuis werk (en nu al een jaar helemaal thuis dus dat komt eigenlijk wel goed uit)
jamaarhoe wijzigde dit bericht op 22-02-2021 19:28
1.31% gewijzigd
Een zebra is geen paard met strepen
Ik heb 3 kinderen en over de jaren heen een aantal keer van werkgever gewijzigd om verder te komen.
Ik heb daar geen problemen mee gehad, de kinderen hebben ook een vader en we hebben goede opvang, dus stoppen of minder dan 4 dagen is hier nooit een ter sprake geweest.
Alle reacties Link kopieren
Voor een "beetje carrière" zul je op z'n minst wel 4 dagen aan de slag moeten.
Life's a bitch and you can't win.
M. Python
Alle reacties Link kopieren
Hier een nieuwe baan met 3 jonge kinderen. Heel ander werk gaan doen. Van werk in de uitvoering naar projectmanagement in een ander werkgebied. (Met een aantal raakvlakken)

Voor mij gaf dit zoveel positieve energie, oa door het door kunnen blijven ontwikkelen, dat het prima samen ging. Natuurlijk door de slapeloze nachten soms ook pittig maar dat was het anders ook geweest.

Ik was 5 maanden zwanger van de 2e ook al gestart met een nieuwe baan. Ook dat ging prima.

Ik denk dat zolang je er zelf energie van krijgt het niet zo'n probleem moet zijn om samen tot een oplossing te komen.
Alle reacties Link kopieren
Je doet iets in wiskunde, 3 dgn p/w en over 1.5 jaar wil je een carrière switch?
Dit klinkt, voor mij, als luchtfietserij, alsof je bevestiging zoekt dat carrière maken met 3 koters ook kan. Er kan zoveel: als je de middelen hebt voor goede opvang (aan huis) , een meewerkende partner, flexibele collega's, jij zelf fit genoeg bent om na een druke dag de knop om te zetten enz. enz.
Op jouw vraag is geen zinnig antwoord te geven, je hebt hoogleraren, politici, ontwerpers, loodgieters, verpleegkundigen die moeiteloos naast hun werk het thuisfront runnen, in diezelfde sectoren mensen die korter (willen) werken en anderen die 5 dagen moeten werken om hun hoofd boven water te houden.

Er is niks mis met 3 dagen werken met 3 kleine kinderen en dromen van een carrière, zo van mijn tijd komt nog wel. Dat klopt, kijk hoe het loopt over een jaar ofzo en blijf met je man je droom delen...
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst uitge-kinderd zijn.
Dus als je die 4de nog wil ... eerst daarvoor gaan.

En beslissen wie van jullie 2 voor zijn carrière gaat.
Want met 3 dagen raak je helaas toch écht nooit heel ver en met 4 dagen en straks misschien 4 kinderen wordt het behoorlijk heavy thuis.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik zou dit ook best een spannende overstap vinden hoor TO, kan me juist heel goed voorstellen dat je naar een goed moment zoekt om de switch te maken. En het lijkt me inderdaad ook lastig omdat je nooit helemaal zeker zult weten hoe flexibel je nieuwe werkgever is, totdat je er werkt. Geen tips voor je.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je twijfelt, je geeft natuurlijk een stukje veiligheid en zekerheid op.

Ik heb een half jaar geleden mijn relaxte en flexibele baan van 3 dagen in de week opgezegd en ben begonnen met een nieuwe studie + baan. Mijn kindjes zijn 1 en 3.
Het is soms loodzwaar, maar écht nog geen dag spijt van gehad! Dus als je uitgekeken bent op je huidige baan zou ik zeggen doen. Ik heb van horen zeggen dat de basisschoolleeftijd nog veel drukker gaat zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
22-02-2021 18:14
Ik zou eerst uitge-kinderd zijn.
Dus als je die 4de nog wil ... eerst daarvoor gaan.

En beslissen wie van jullie 2 voor zijn carrière gaat.
Want met 3 dagen raak je helaas toch écht nooit heel ver en met 4 dagen en straks misschien 4 kinderen wordt het behoorlijk heavy thuis.
Het punt is dat je pas uitgekinderd bent als de jongste zo'n beetje 20 is. Dan kun je het met je carrière wel vergeten. Wij deden het thuis op een soortgelijke manier als bibi72 hierboven beschreef. Doorpakken als ze nog allemaal op de opvang zitten en nog niet naar school gaan, want dat is echt de makkelijkste tijd qua planning en organisatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben de eerste keer geswitcht toen ik een baby van 5 maanden had ( zelfde soort functie, andere werkgever) en de tweede keer (zelfde werkgever, andere functie) toen ik zwanger was van nr3 en een kleuter en een peuter had. Ging prima, goed kdv, geen enkel probleem. Mijn man was op dat moment degene met een vast contract, flexibele uren en een stabiel inkomen. Hij ving toen meer op aan onverwachte zaken, zieke kinderen etc, zodat ik me op mijn werk kon richten

Nu heb ik drie kinderen in de midden- en bovenbouw van de basisschool en sta ik bewust even stil, ik heb een leuke functie bij een leuke werkgever en blijf een paar jaar zitten waar ik zit. Mijn kinderen hebben me nu meer nodig dan toen ze kleiner waren. Nu is mijn man degen die zich heeft laten omscholen en weer aan een carrière bouwt en ben ik degene die een vast contract heeft en voor het stabiele inkomen zorgt.
Alle reacties Link kopieren
snowy2 schreef:
22-02-2021 21:38
Ik ben de eerste keer geswitcht toen ik een baby van 5 maanden had ( zelfde soort functie, andere werkgever) en de tweede keer (zelfde werkgever, andere functie) toen ik zwanger was van nr3 en een kleuter en een peuter had. Ging prima, goed kdv, geen enkel probleem. Mijn man was op dat moment degene met een vast contract, flexibele uren en een stabiel inkomen. Hij ving toen meer op aan onverwachte zaken, zieke kinderen etc, zodat ik me op mijn werk kon richten Ik werkte toen 32 uur, mijn man 28.

Nu heb ik drie kinderen in de midden- en bovenbouw van de basisschool en sta ik bewust even stil, ik heb een leuke functie bij een leuke werkgever en blijf een paar jaar zitten waar ik zit. Mijn kinderen hebben me nu meer nodig dan toen ze kleiner waren. Nu is mijn man degen die zich heeft laten omscholen en weer aan een carrière bouwt en ben ik degene die een vast contract heeft en voor het stabiele inkomen zorgt. Nu werk ik 28 uur, mijn man 40.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit een gek topic. Hoezo zou je met kleine kinderen geen nieuwe baan aan kunnen gaan? Hoezo is dat knap en pittig. Ik weet niet hoor, zoon is inmiddels al 9 maar ben in die tijd al twee keer van werkgever gewisseld. Leuk toch juist, je blik verruimen.
Man is ook een keer een nieuwe functie aangegaan. Krijg je juist energie van.

Kijk, of je net zoveel kunt verdienen en net zo’n flexibele werkgever kunt vinden is een tweede, maar dat zie je tijdens de gesprekken wel, afhaken kan altijd nog

Sowieso. Je hebt het erover als je ongeborene 1,5 is. Dat duurt nog bijna twee jaar...!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven