Te hoog gegrepen?
donderdag 1 oktober 2009 om 21:12
Hallo beste viva lezers,
Ik wil even mijn verhaal kwijt, en horen wat jullie ervan vinden..
Ben vorige week begonnen met een sportmassage cursus 1 jarige opleiding. 1 week van te voren er heen gegaan kon niet meer laten inschrijven, een en ander gevraagt, waar ik voornamelijk mee zat/zit dat ik het niet aankan ivm mijn nivo.
Heb vmbo nivo, gezegt ook tegen leraar, en hij zei dat dat ook mogelijk is op mijn nivo. Ik vroeg mag ik de boeken zien en dat kon toen niet. Wel werd verteld dat ik snel moest beslissen, ivm les 2 dagen later, en contant moest betalen.
Nu 1e les gehad, en heb bijna niks van hele les gesnapt
Je moet alle botten en spieren weten in het Latijns. Zitten veel HBO mensen ertussen, die lezen het 1x of wordt iets uitgelegt en snapen ze het meteen. Ikke niet helaas. Toen ik op basisschool zat, moest ik naar speciale school waar minder kinderen in de klas zitten, en je meer aandacht krijgt per kind.
Eindresultaat: Ik heb 850 euro betaald, 1 les gehad, doorgaan is zinloos, en op de site staat dat je geen geld meer terug krijgt...
Wat moet ik doen... Radeloos stokstaartje.
Ik wil even mijn verhaal kwijt, en horen wat jullie ervan vinden..
Ben vorige week begonnen met een sportmassage cursus 1 jarige opleiding. 1 week van te voren er heen gegaan kon niet meer laten inschrijven, een en ander gevraagt, waar ik voornamelijk mee zat/zit dat ik het niet aankan ivm mijn nivo.
Heb vmbo nivo, gezegt ook tegen leraar, en hij zei dat dat ook mogelijk is op mijn nivo. Ik vroeg mag ik de boeken zien en dat kon toen niet. Wel werd verteld dat ik snel moest beslissen, ivm les 2 dagen later, en contant moest betalen.
Nu 1e les gehad, en heb bijna niks van hele les gesnapt

Je moet alle botten en spieren weten in het Latijns. Zitten veel HBO mensen ertussen, die lezen het 1x of wordt iets uitgelegt en snapen ze het meteen. Ikke niet helaas. Toen ik op basisschool zat, moest ik naar speciale school waar minder kinderen in de klas zitten, en je meer aandacht krijgt per kind.
Eindresultaat: Ik heb 850 euro betaald, 1 les gehad, doorgaan is zinloos, en op de site staat dat je geen geld meer terug krijgt...
Wat moet ik doen... Radeloos stokstaartje.
donderdag 1 oktober 2009 om 21:17
donderdag 1 oktober 2009 om 21:17
Hey, je hoeft het nu niet allemaal meteen te weten hoor, daarom krijg je juist les! Niet meteen opgeven hoor, dat is zonde. Probeer anders nog een les of 2 a 3 erbij, voor je het zeker weet. Je hebt nu toch al betaald.
Bovendien, weet je wel zeker dat die mensen aaaalles snappen? Of zijn ze een tikkie minder dapper dan jij en durven ze het gewoon niet toe te geven?
Bovendien, weet je wel zeker dat die mensen aaaalles snappen? Of zijn ze een tikkie minder dapper dan jij en durven ze het gewoon niet toe te geven?

donderdag 1 oktober 2009 om 21:20
huh snap erg weinig van je verhaal!
je geeft toch aan dat je je niet meer in kon schrijven?
(1 week van te voren er heen gegaan kon niet meer laten inschrijven, een en ander gevraagt, waar ik voornamelijk mee zat/zit dat ik het niet aankan ivm mijn nivo.Heb vmbo nivo, gezegt ook tegen leraar, en hij zei dat dat ook mogelijk is op mijn nivo.)
dus de leraar geeft aan dat je niveau te laag is, en jij geeft dat ook aan, maar toch schrijf je je in?
Nogmaals snap er weinig van.
je geeft toch aan dat je je niet meer in kon schrijven?
(1 week van te voren er heen gegaan kon niet meer laten inschrijven, een en ander gevraagt, waar ik voornamelijk mee zat/zit dat ik het niet aankan ivm mijn nivo.Heb vmbo nivo, gezegt ook tegen leraar, en hij zei dat dat ook mogelijk is op mijn nivo.)
dus de leraar geeft aan dat je niveau te laag is, en jij geeft dat ook aan, maar toch schrijf je je in?
Nogmaals snap er weinig van.
donderdag 1 oktober 2009 om 21:21
Niet te snel opgeven hoor! Ik kan me voorstellen dat je moedeloos wordt van alle nieuwe begrippen, maar ik begrijp dat je alleen nog maar de (mondelinge) les hebt gehad? Misschien gaat het beter als je de informatie op je eigen tempo in de boeken leest en er goed voor gaat zitten? En misschien is er wel iemand die je wil helpen? Als je het echt wil zou ik het nog even aankijken en kijken of je de lessen ook al wat kan voorbereiden van tevoren zodat het niet helemaal nieuw meer is als het besproken wordt. Je kan het in elk geval proberen, toch?

donderdag 1 oktober 2009 om 21:23
Ik ben het eens met Minny, behalve met "Probeer anders nog een les of 2 a 3 erbij, voor je het zeker weet. Je hebt nu toch al betaald."
Dat klinkt te veel als er alvast maar vanuit gaan dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken, maar oké we proberen het nog maar even.
Gewoon doen, schouders er onder, energie er in stoppen, alles op alles zetten zoals Noez ook zegt.
Zet hem op, en veel plezier!
Dat klinkt te veel als er alvast maar vanuit gaan dat het waarschijnlijk toch niet gaat lukken, maar oké we proberen het nog maar even.
Gewoon doen, schouders er onder, energie er in stoppen, alles op alles zetten zoals Noez ook zegt.
Zet hem op, en veel plezier!
donderdag 1 oktober 2009 om 21:33
Lobelia wat een lief aanbod! En wat een goed aanbod.
Stokstaartjes, dit is echt een heel goed idee waar je heel veel aan kunt hebben.
Doorgaan met de opleiding, hulp vragen en je komt er wel. Echt hoor, je zult verbaasd zijn van jezelf. Gewoon het beste ervan maken en niet dat geld maar gewoon in de goot gooien, wat je wel doet als je nu stopt.
Stokstaartjes, dit is echt een heel goed idee waar je heel veel aan kunt hebben.
Doorgaan met de opleiding, hulp vragen en je komt er wel. Echt hoor, je zult verbaasd zijn van jezelf. Gewoon het beste ervan maken en niet dat geld maar gewoon in de goot gooien, wat je wel doet als je nu stopt.

donderdag 1 oktober 2009 om 21:35

donderdag 1 oktober 2009 om 21:38
Dankjewel voor jullie reacties.
"Verkorting van de m.iliopoas zal waarneembaar zijn door:
a)een verstrekte lumbale lordose en een beperkte anteflexie vd heup.
b)een verminderde lumbale lordose en een beperking van de retroflexie in de heup etc.etc.
Of dat aansluit bij vmbo nivo, ik twijfel echt!?
@ Minny, ik weet dat ik nu niet alles hoef te snappen, maar als ik eerder voor ik had betaald de boeken in mocht kijken had ik het niet gedaan. Je weet zelf ongveer wat je kan of niet.
En ik weet nu al dat het te hoog gegrepen is.
Bijna alles wat met leren te maken heeft, moet ik meer leren lezen voor het ik het begrijp.
Weet niet wat jullie voor opleiding hebben gehad, maar misschien zijn hier mede vmbo' ers die dit ook herkennen.
"Verkorting van de m.iliopoas zal waarneembaar zijn door:
a)een verstrekte lumbale lordose en een beperkte anteflexie vd heup.
b)een verminderde lumbale lordose en een beperking van de retroflexie in de heup etc.etc.
Of dat aansluit bij vmbo nivo, ik twijfel echt!?
@ Minny, ik weet dat ik nu niet alles hoef te snappen, maar als ik eerder voor ik had betaald de boeken in mocht kijken had ik het niet gedaan. Je weet zelf ongveer wat je kan of niet.
En ik weet nu al dat het te hoog gegrepen is.
Bijna alles wat met leren te maken heeft, moet ik meer leren lezen voor het ik het begrijp.
Weet niet wat jullie voor opleiding hebben gehad, maar misschien zijn hier mede vmbo' ers die dit ook herkennen.
donderdag 1 oktober 2009 om 21:42
quote:nostradame schreef op 01 oktober 2009 @ 21:34:
Ik snap wat je bedoeld, maar ik vind "proberen" altijd zo vrijblijvend, met een flinke slag om de arm. En mislukken kan het niet, want je hebt het tenslotte geprobeerd en daarmee is het doel dat je stelde ("proberen") dus al heel gauw bereikt Klopt, maar juist daardoor is de drempel lager.
En 9 van de 10 keer gaat men ook door daarna.
Ik snap wat je bedoeld, maar ik vind "proberen" altijd zo vrijblijvend, met een flinke slag om de arm. En mislukken kan het niet, want je hebt het tenslotte geprobeerd en daarmee is het doel dat je stelde ("proberen") dus al heel gauw bereikt Klopt, maar juist daardoor is de drempel lager.
En 9 van de 10 keer gaat men ook door daarna.

donderdag 1 oktober 2009 om 21:46
Het sluit niet zozeer aan bij VMBO, maar het sluit ook niet niet aan bij het VMBO.
Je hebt een aantal termen die je moet leren. De termen hierboven duiden op de wervelkolom. Kyfose is de kromming van de wervelkolom naar de achterzijde en lordose de kromming naar de voorzijde. Zie de rug als een S vorm.
Daarnaast wordt de rug in verschillende delen benoemd. Het lumbale gedeelte is helemaal onderaan.
Als jij termen geeft waar jij niet uitkomt, kunnen wij je hier helpen
Je hebt een aantal termen die je moet leren. De termen hierboven duiden op de wervelkolom. Kyfose is de kromming van de wervelkolom naar de achterzijde en lordose de kromming naar de voorzijde. Zie de rug als een S vorm.
Daarnaast wordt de rug in verschillende delen benoemd. Het lumbale gedeelte is helemaal onderaan.
Als jij termen geeft waar jij niet uitkomt, kunnen wij je hier helpen
donderdag 1 oktober 2009 om 21:47
Schrale troost misschien: ik heb gymnasium gedaan maar snap ook weinig van bovenstaand stukje.
Misschien is de theorie even lastig voor je, maar pak je de praktijk wel snel op. Als je een spier op het lichaam ziet of voelt, heb je het misschien zo door.
Succes. Gewoon doorzetten!
Misschien is de theorie even lastig voor je, maar pak je de praktijk wel snel op. Als je een spier op het lichaam ziet of voelt, heb je het misschien zo door.
Succes. Gewoon doorzetten!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain

donderdag 1 oktober 2009 om 21:47
7 nekwervels (cervicale lordose)
12 borstwervels (thoracale kyphose)
5 lendenwervels (lumbale lordose)
het heiligbeen, een vergroeiing van 5 wervels (sacrale kyphose)
het stuit- of staartbeentje, een vergroeiing van 4 of 5 wervels
Zomaar van Wiki geplukt, google is hiermee ernstig je vriend
Wil je jip en janneke uitleg kan dat hier ook
12 borstwervels (thoracale kyphose)
5 lendenwervels (lumbale lordose)
het heiligbeen, een vergroeiing van 5 wervels (sacrale kyphose)
het stuit- of staartbeentje, een vergroeiing van 4 of 5 wervels
Zomaar van Wiki geplukt, google is hiermee ernstig je vriend
Wil je jip en janneke uitleg kan dat hier ook
donderdag 1 oktober 2009 om 21:50
Als je het vooruit had geweten had je het niet gedaan,
Geef jezelf nog een kans .
misschien zeg je volgend jaar: Goed dat ik t allemaal niet tevoren wist want dan was ik niet begonnen en was ik nooit zover gekomen.
En nu zit je met de theorie, maar wie weet ben je met de praktijk een stuk handiger dan die HBO-ers.
Geef jezelf nog een kans .
misschien zeg je volgend jaar: Goed dat ik t allemaal niet tevoren wist want dan was ik niet begonnen en was ik nooit zover gekomen.
En nu zit je met de theorie, maar wie weet ben je met de praktijk een stuk handiger dan die HBO-ers.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
donderdag 1 oktober 2009 om 21:50
Ik doe nu een HBO opleiding, maar eerlijk gezegd betwijfel ik of ik die dingen in mijn hoofd gestampt zou krijgen. Puur omdat het niet bepaald mijn interesse opwekt. En dat telt ook zwaar hoor, dingen die je boeien die onthoudt je beter. Zou je het leuk vinden om dit te leren? Zou je het leuk vinden om deze cursus te voltooien? Ja en ja? Doen!
donderdag 1 oktober 2009 om 21:51
Oh meid,
Ik begrijp het wel hoor dat je zo uit het veld geslagen bent door al die lastige termen.
Gewoon omdat het nog abracadabra is voor je.
De berg lijkt dan veel te hoog en beginnen met klimmen hopeloos.
Je zegt dat je zelf wel ongeveer weet wat je kan.
Maar denk je niet dat je je zelf weleens kan verbazen!!
De moeilijke termen, dat is gewoon een kwestie van leren.
Nu zeg ik gewoon maar dat is het natuurlijk niet als je meer moeite hebt met leren.
Bovendien lijkt het mij taaie stof en zijn de termen ingewikkelde benamingen.
Maar.....ik denk echt niet dat het onmogelijk is.
Als je de termen onder de knie hebt lees jij met gemak wat er word bedoelt met wat je bijv als voorbeeld schreef.
Leren kan je ook aanleren.
Er zijn technieken hoe je het beste de stof in je kan opnemen.
En veel is herhalen en nog eens herhalen.
Hak het in overzichtelijke stukjes en begin per stukje.
Je hebt hier al hulp aangeboden gekregen maar misschien kan je wel meer hulp krijgen?
Iemand die met je wil oefenen of samen met jou kan uitzetten hoe de stof aan te pakken?
Bovendien,je leraar is er...om het je te leren!!
Kan jou het wat dat jij het 10 keer meer moet vragen.Hij heeft gezegd dat het mogelijk is dus jammer dan,ook hij moet zich voor je inzetten.
Wil je dit echt heel graag, ga ervoor meid!!
Je zal zien dat je steeds meer plezier gaat krijgen als je het steeds meer gaat begrijpen.
Ik begrijp het wel hoor dat je zo uit het veld geslagen bent door al die lastige termen.
Gewoon omdat het nog abracadabra is voor je.
De berg lijkt dan veel te hoog en beginnen met klimmen hopeloos.
Je zegt dat je zelf wel ongeveer weet wat je kan.
Maar denk je niet dat je je zelf weleens kan verbazen!!
De moeilijke termen, dat is gewoon een kwestie van leren.
Nu zeg ik gewoon maar dat is het natuurlijk niet als je meer moeite hebt met leren.
Bovendien lijkt het mij taaie stof en zijn de termen ingewikkelde benamingen.
Maar.....ik denk echt niet dat het onmogelijk is.
Als je de termen onder de knie hebt lees jij met gemak wat er word bedoelt met wat je bijv als voorbeeld schreef.
Leren kan je ook aanleren.
Er zijn technieken hoe je het beste de stof in je kan opnemen.
En veel is herhalen en nog eens herhalen.
Hak het in overzichtelijke stukjes en begin per stukje.
Je hebt hier al hulp aangeboden gekregen maar misschien kan je wel meer hulp krijgen?
Iemand die met je wil oefenen of samen met jou kan uitzetten hoe de stof aan te pakken?
Bovendien,je leraar is er...om het je te leren!!
Kan jou het wat dat jij het 10 keer meer moet vragen.Hij heeft gezegd dat het mogelijk is dus jammer dan,ook hij moet zich voor je inzetten.
Wil je dit echt heel graag, ga ervoor meid!!
Je zal zien dat je steeds meer plezier gaat krijgen als je het steeds meer gaat begrijpen.