Werk & Studie alle pijlers

Te weinig salaris gekregen

09-02-2021 13:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen!

Ik werk als schoonmaakster en krijg altijd op de 8ste mijn salaris. Dit keer kregen we het iets eerder, namelijk vrijdag op de 5e al. Alleen ik kreeg zo’n €200 minder. Toen ik op mijn loonstrook keek zag ik inderdaad dat ze bijna 20 uur niet hadden meegerekend. Dus gelijk een berichtje naar het bedrijf gestuurd. Ik vroeg of ze mijn loonstrook en mijn salaris konden aanpassen. Ze zeiden dat ze er volgende week naar zouden kijken en dat ik zeker iets zou horen. Maar het is nu al dinsdag en heb nog steeds niets gehoord. Ik weet dat ik me niet moet schamen om achter mij EIGEN geld aan te gaan maar vind het toch erg ongemakkelijk omdat ze al hebben gezegd dat ze iets zouden laten horen of dat ze weer gaan zeggen je krijgt het bij je volgende salaris meebetaald. Maar heb dat geld gewoon nodig. (Vorige maand was dit namelijk ook gebeurd, bij de salaris van december, toen kreeg ik ook zo’n €100 minder en toen ik dit aangaf zeiden ze dat ze het zouden oplossen, en anders bij de salaris van januari mee zouden sturen, maar ik gaf toen al aan dat ik het het liefst meteen wilde en dat gebeurde toen gelukkig ook). Wat zouden jullie in dit geval doen zonder opdringerig over te komen? Weer een berichtje sturen?
Alvast bedankt!
Als je eind van de week nog niks gehoord heb zou ik vragen hoe het ermee staat en of ze kunnen bevestigen dat het met het volgende salaris wordt uitbetaald.
Ik zou gewoon opdringerig gaan overkomen. Het is jouw geld.
Zeker er achter aan gaan. En niet halfslachtig want dit is al de 2e keer. Je zeurt niet, je hebt er recht op.

Je zou een mail kunnen sturen. Evt als ingebrekestelling.
Gewoon nog een keer bellen of ze er al baar gekeken hebben zodat je in ieder geval boven op de stapel komt. En als ze nee zeggen geef je (vriendelijk) aan morgenochtend nog een keer te bellen, en daarna donderdag dus weer. Net zolang tot er een bevredigende oplossing en ze je kunnen verzekeren dat dit met de maand februari niet nóg een keer gaat gebeuren. 20 uur aan loon vind ik wel veel om lang op te moeten wachten.
montblanc wijzigde dit bericht op 09-02-2021 14:14
24.56% gewijzigd
Ik zou er gewoon achteraan bellen. En aangeven dat ik me afvraag hoe dit al 2x achter elkaar kan gebeuren.
Bellen en dringend uitleggen dat je het geld nodig hebt. Afspreken op welke datum je kan rekenen zodat je weer vanaf welke datum je opnieuw belt
Ik begrijp dat je flexwerker bent of een 0-uren contract hebt? Schoonmaak verdient al zo weinig, €10 per uur zie ik als ik even snel reken. Ik heb dit ook gehad toen ik schoonmaakte in de thuiszorg, steeds uren niet uitbetaald krijgen. Maar de rekeningen lopen wel gewoon door. Is het een optie om te vragen of je gewoon een aantal uren op contract kan krijgen? Dan kunnen ze in elk geval nooit minder uitbetalen dan dat. Heel vervelend dat je zo achter je zuurverdiende geld aan moet! Blijven bellen tot ze storten, succes!
Zij maken een fout, wat jou benadeelt, waarom zou jij je dan zorgen maken of je opdringerig overkomt? Zij zouden zich moeten schamen dat het nu al voor de tweede keer gebeurt. Ik zou dus nu contact opnemen en zeggen dat je je salaris zo snel mogelijk wil ontvangen, dus niet pas bij de volgende uitbetaling. Is het er donderdag nog niet, neem je weer contact op.
haha dit is een oud sociaal psychologisch experiment, dat mensen anders reageren als je teveel betaald hebt gekregen dan wanneer je te weinig hebt gekregen. succes met je studie (of waar het dan ook voor is)
Hier zou ik niet afwachtend in zijn, zeker niet als het al de tweede keer is.
En je vooral niet bezwaard voelen hoor, het is bij uitstek waar je voor werkt, om te kunnen leven.
Nee gewoon bellen. Ik had tijd terug ook zo’n situatie. Het bleek dat 1 belletje niet genoeg was, 2 ook niet, pas na het 4e!!! belletje werd er actie ondernomen.
Dit was overigens via een uitzendbureau.
Heel irritant om achter je eigen loon aan te moeten. Raak niet snel geïrriteerd, maar hiervan wel.
Gewoon weer bellen. Het is jou geld. Jij moet ook je rekeningen betalen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dus je hebt ze vrijdag een bericht gestuurd, toen was het weekend, gisteren lag heel het land op zijn gat door de sneeuw en jij vind dat ze het allang hadden kunnen regelen? Ik zal ze ietsje meer tijd geven, natuurlijk is het jouw geld maar het zal heus wel komen vandaag of morgen. De door hun aangegeven week dat ze er naar zouden kijken is nog lang niet om..
lizenlotte schreef:
09-02-2021 14:33
Dus je hebt ze vrijdag een bericht gestuurd, toen was het weekend, gisteren lag heel het land op zijn gat door de sneeuw en jij vind dat ze het allang hadden kunnen regelen? Ik zal ze ietsje meer tijd geven, natuurlijk is het jouw geld maar het zal heus wel komen vandaag of morgen. De door hun aangegeven week dat ze er naar zouden kijken is nog lang niet om..
Heb de sneeuw nou ook al wat te maken mer salaris uitbetaling? Het moet niet gekker worden
Gewoon vragen; wanneer denken jullie dat dit geregeld is? Voor mij is dit best een bedrag, dan weet ik een beetje waar ik aantoe ben.
absor schreef:
09-02-2021 14:37
Heb de sneeuw nou ook al wat te maken mer salaris uitbetaling? Het moet niet gekker worden

Dan bevriezen de servers en moet personeelszaken lopend naar de bank met een zakje geld om de overboeking te regelen.
lizenlotte schreef:
Wat een onzin.
De salarisadministratie kan ook gewoon vanuit huis werken of niet en dan zijn ze gewoon op kantoor.
Sneeuw is ook geen reden om maar niet achter je 200 euro aan te gaan. Sterker nog: in december heeft TO ook al 100 euro te weinig gehad.
Ik zou er nu wel zo'n beetje klaar mee zijn. Super irritant als je elke maand achter je eigen verdiende geld aan moet!

TO: bel ze op en geef aan dat je wilt dat het vandaag geregeld wordt. Jouw rekeningen lopen ook door.
lizenlotte schreef:
Dat zij zichzelf een week geven om er naar te kijken betekent niet dat je niet eerder naar de stand van zaken mag informeren.. En of zij het al lang hadden kunnen regelen of niet terwijl er gewoon werktijd is verstreken is geen zaak van TO.
lizenlotte schreef:
Wat een vreselijke werkethiek hebben sommige mensen toch, ik verbaasde me er in een ander topic ook al over.
natuurlijk mag to eerder nog eens aan de bel trekken, ik vind haar alleen wat ongeduldig. normaal had ze haar geld gisteren pas gehad he ipv afgelopen vrijdag al dus ik begrijp niet helemaal waar de paniek om is, als het bedrijf op de normale datum haar loon had uitbetaald had ze ook niet eerder dan vandaag het te weinig betaalde bedrag gehad..

ik begon overigens over de sneeuw omdat de kans groot is dat personeelszaken to haar urenbriefje (i.g.v. schoonmaakbedrijf/uitzendbureau) of afgetekende lijsten (i.g.v. thuiszorg) erbij moet hebben om het aantal gewerkte uren te vergelijken met het betaalde loon. ik denk niet dat die bij iemand thuis liggen..
lizenlotte wijzigde dit bericht op 09-02-2021 15:01
1.22% gewijzigd
ik snap je bericht niet lillybit?
Het gaat dus al 2 maanden achterelkaar mis? Schoonmaakwerk verdient al niet heel goed dus ik vind het best wel flinke bedragen die je nu mist. Gewoon achteraan blijven gaan. Je hebt gewerkt voor dit geld en er gewoon recht op. Zij hebben een fout gemaakt en moeten dit zsm rechtzetten. Jij hebt ook je rekeningen te betalen.
lizenlotte schreef:
09-02-2021 15:00
ik snap je bericht niet lillybit?
Dat TO maar geduld moeten hebben en dat de week nog niet voorbij is en de sneeuw blabla. Wat een excuses.
Ik heb daar totaal geen begrip voor, ze maken de fout al voor de tweede keer en dit keer is het een flink bedrag. Dan moet je je ogen uit je kop schamen en het zo snel mogelijk in orde maken en de status melden bij TO.
Of anders sturen ze een berichtje, Hi Fleurtje, Heleen van Finance heeft gister door omstandigheden niet kunnen werken, dus misschien komen we er pas later deze week aan toe.
anoniem_402201 wijzigde dit bericht op 09-02-2021 15:36
0.57% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven