Werk & Studie alle pijlers

Te weinig salaris gekregen

09-02-2021 13:37 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi iedereen!

Ik werk als schoonmaakster en krijg altijd op de 8ste mijn salaris. Dit keer kregen we het iets eerder, namelijk vrijdag op de 5e al. Alleen ik kreeg zo’n €200 minder. Toen ik op mijn loonstrook keek zag ik inderdaad dat ze bijna 20 uur niet hadden meegerekend. Dus gelijk een berichtje naar het bedrijf gestuurd. Ik vroeg of ze mijn loonstrook en mijn salaris konden aanpassen. Ze zeiden dat ze er volgende week naar zouden kijken en dat ik zeker iets zou horen. Maar het is nu al dinsdag en heb nog steeds niets gehoord. Ik weet dat ik me niet moet schamen om achter mij EIGEN geld aan te gaan maar vind het toch erg ongemakkelijk omdat ze al hebben gezegd dat ze iets zouden laten horen of dat ze weer gaan zeggen je krijgt het bij je volgende salaris meebetaald. Maar heb dat geld gewoon nodig. (Vorige maand was dit namelijk ook gebeurd, bij de salaris van december, toen kreeg ik ook zo’n €100 minder en toen ik dit aangaf zeiden ze dat ze het zouden oplossen, en anders bij de salaris van januari mee zouden sturen, maar ik gaf toen al aan dat ik het het liefst meteen wilde en dat gebeurde toen gelukkig ook). Wat zouden jullie in dit geval doen zonder opdringerig over te komen? Weer een berichtje sturen?
Alvast bedankt!
Als je eind van de week nog niks gehoord heb zou ik vragen hoe het ermee staat en of ze kunnen bevestigen dat het met het volgende salaris wordt uitbetaald.
Ik zou gewoon opdringerig gaan overkomen. Het is jouw geld.
Zeker er achter aan gaan. En niet halfslachtig want dit is al de 2e keer. Je zeurt niet, je hebt er recht op.

Je zou een mail kunnen sturen. Evt als ingebrekestelling.