Werk & Studie alle pijlers

Team-uitje skippen

13-05-2019 19:51 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een soort uitwisselingsproject ben ik tijdelijk (10 mnd) op mijn huidige werkplek. Niet mijn ding, collega’s zijn best ok, maar met niemand een supergoede klik, werk past me niet dus ik ben blij dat ik inmiddels bijna op de helft ben en over 5 mnd weer naar de hoofdlocatie kan.

Maar binnenkort is het team-uitje, en daar gruwel ik echt van. Een héle dag op pad en daarna nog uiteten. Vaak in een andere stad, dus uren met elkaar onderweg, een activiteit als een stadsspeurtocht, lasergamen of escaperoom- achtige dingen.

Ik vind het echt vre-se-lijk. Ik hou er niet van, sowieso niet, en nu helemaal niet.

Kan ik het maken om vrij te nemen? De datum is zo geprikt dat ik er ook hij kan zijn :-(
Geloof niet alles wat je denkt.
Ik zou niet gaan.
Ja, dat kan.

Maar je hebt dus actief data doorgegeven en ze hebben daar rekening mee gehouden?

Waarom heb je dat gedaan?
Ik was op mijn werk altijd heel duidelijk: ik ga niet mee met teamuitjes.
Rooster mij dan maar in op die dag en anders neem ik wel een vrije dag.

Dus: ik zou niet gaan.
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Heeft het consequenties als je niet gaat? Want dan zou ik inderdaad niet gaan.
Om je te profileren en een goede naam te houden in het bedrijf zou ik niet skippen. Je weet nooit waar je mensen nog tegen komt. Verzin iets waardoor je overdag mee gaat maar voor de avond afhaakt. Een belangrijke afspraak in de avond (verjaardag, jubileum, geen oppas kind, bla bla). Zo ben je er en doe je mee maar houd je het in de perken. Zoek een compromis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Blijenvrij schreef:
13-05-2019 19:57
Heeft het consequenties als je niet gaat? Want dan zou ik inderdaad niet gaan.
Nu staat er eigenlijk dat je niet zou gaan als dat consequenties heeft. ;-)
You're not the same person you were a year ago. Now you're even worse.
Week 14 van de Extremely Demotivational Calendar
Je bent niet verplicht om te gaan.
Wel kan het je een werkdag kosten.

Als je er zo tegen op ziet, waarom meld je je dan niet ziek op de dag zelf?
De dag van tevoren kun je al aangeven dat je je niet prettig voelt.
Je hebt een zware migraine aanval of de sushi is verkeerd gevallen oid.
Ik zou het die mensen ook niet aandoen met zo'n instelling.
Je moet gewoon helaas jammer net die dag met je moeder naar de dokter.
En je had het zelf ook graag anders gezien, maar ach en wee, niets aan te doen hè. Zoiets?

:hihi:
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Ik zou wel gaan. Misschien dan een deel van de dag. Zo zie je je collega’s juist eens anders dan op de werkvloer en dat kan juist heel fijn zijn daarna weer op de werkvloer.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 19:54
Ja, dat kan.

Maar je hebt dus actief data doorgegeven en ze hebben daar rekening mee gehouden?

Waarom heb je dat gedaan?

Nee, de organisatie heeft gekeken naar vakantie, werkdagen, opleidingsdagen, etc en heeft een datum gevonden waar iedereen kon, ik dus ook.
Wel gaan. Dit hoort er nu eenmaal bij. En kom op, wat maakt het uit om 1 dag iets mee te doen wat niet helemaal je eigen keuze is. Ik kan me niet voorstellen dat je met niemand een klik hebt.
suzyqfive schreef:
13-05-2019 20:07
Ik zou wel gaan. Misschien dan een deel van de dag. Zo zie je je collega’s juist eens anders dan op de werkvloer en dat kan juist heel fijn zijn daarna weer op de werkvloer.

Geen behoefte aan. Bovendien ben ik dan bijna weg (het uitje is over 2,5 maand).
Ik mag mijn collega’s graag, maar ga nooit mee met team uitjes
Gewoon afmelden dus.
Lelietje-van-Dalen schreef:
13-05-2019 20:07
Je moet gewoon helaas jammer net die dag met je moeder naar de dokter.
En je had het zelf ook graag anders gezien, maar ach en wee, niets aan te doen hè. Zoiets?

:hihi:
Ik snap niet waarom er wordt gegrepen naar smoesjes/leugens. Wees gewoon eerlijk!
En soms moet je dingen doen die niet leuk zijn, welkom in de grote mensen wereld.
Voor je carrière waarschijnlijk beter om gewoon mee te gaan.
Wat een vreemde adviezen worden hier gegeven. Je wist van te voren dat je dit soort dingen niet graag doet. Was toen zo eerlijk geweest om dit te zeggen. Smoesjes verzinnen om hier onderuit te komen, vind ik echt niet kunnen.

Leer hiervan voor een volgende keer. Er zullen nog genoeg (werk) situaties voorkomen dat je niet wilt, maar wel moet.
SilverShadow schreef:
13-05-2019 20:12
Ik snap niet waarom er wordt gegrepen naar smoesjes/leugens. Wees gewoon eerlijk!
En soms moet je dingen doen die niet leuk zijn, welkom in de grote mensen wereld.
Ik zou me niet ziekmelden, want dat is fraude, maar heb wel geleerd dat smoesjes in het sociale verkeer soms gewoon heel..sociaal zijn. Zo werkt het soms.

Maar ik doe juist lang genoeg in de grote mensenwereld mee om me niet meer alles te laten welgevallen.

De meningen zijn verdeeld denk ik. Ik twijfel tussen vrijnemen met als reden leuk weekendje weg viel precies zo, jamer zeg, of gewoon zeggen.

Een goede naam heb ik al, die verpest ik heus niet door niet mee te gaan met een team-uitje. Dat geloof ik niet.

Gelukkig zijn er meer team-uitjes weigeraars. Ik heb er zo’n hekel aan, onbeschrijflijk. Dus inderdaad, voor degene die dat schreef: ik doe het team er ook geen plezier mee.

En ik zou er serieus een paar dagen van moeten bijkomen. Zonde van mijn tijd en mijn kostbare energie.
Mensen die hier adviseren eerlijk te zijn; hoe zien jullie dat voor je?

“Hallo collega’s/leidinggevende, eigenlijk voel ik geen klik met iemand hier en ik ga toch weg hier, dus tja, ik meld me af”.

Jullie denken echt dat dat beter is voor je goede naam en carrière dan (helaas, helaas) tegen die tijd een andere verplichting hebben?
viva-life22 schreef:
13-05-2019 20:16
Wat een vreemde adviezen worden hier gegeven. Je wist van te voren dat je dit soort dingen niet graag doet. Was toen zo eerlijk geweest om dit te zeggen. Smoesjes verzinnen om hier onderuit te komen, vind ik echt niet kunnen.

Leer hiervan voor een volgende keer. Er zullen nog genoeg (werk) situaties voorkomen dat je niet wilt, maar wel moet.
Hoezo was TOEN zo eerlijk geweest dat te zeggen? Wanneer bedoel je? Het is nooit eerder ter sprake gekomen toch? Ze heeft niet eerst gezegd dat ze wel zou gaan toch?
Lastig, het is dus sowieso op je werkdag? Bij ons, groot bedrijf, gaan zoveel collega's niet mee. Bij het laatste uitje werd wel gezegd dat men er van uit ging dat iedereen mee ging. Als je een goede reden had niet mee te gaan moest je je afmelden bij je leidinggevende. Er waren er toch best heel wat die niet meegingen.
Misschien gewoon eerlijk zijn, dat je er niet van houdt en dat je ook bijna weg bent, dus dat teambuilding ook niet meer zo van toepassing is. Is het onder werktijd dus? Bedrijf gaat dicht? Dan is het ook lastig zomaar te zeggen dat je niet kan, want normaal gesproken zou je gewoon moeten werken en zou je dus ook 'beschikbaar ' zijn. Als het op een vrije dag van je is kan je makkelijker aangeven dat je andere verplichtingen hebt.
Of toch even doorzetten en gaan. Ik heb ook vaak geen zin in dat soort dingen, maar dan valt het achteraf toch mee. Zeker als je actief iets doet met elkaar valt het echt wel mee. Beter dan een etentje waarbij je moet praten met mensen waar je weinig klik mee hebt.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 20:33
0.00% gewijzigd
La-Gamine schreef:
13-05-2019 20:09
Nee, de organisatie heeft gekeken naar vakantie, werkdagen, opleidingsdagen, etc en heeft een datum gevonden waar iedereen kon, ik dus ook.
Ow, dan gewoon vrijnemen.
Wittelamp schreef:
13-05-2019 20:27
Mensen die hier adviseren eerlijk te zijn; hoe zien jullie dat voor je?

“Hallo collega’s/leidinggevende, eigenlijk voel ik geen klik met iemand hier en ik ga toch weg hier, dus tja, ik meld me af”.

Jullie denken echt dat dat beter is voor je goede naam en carrière dan (helaas, helaas) tegen die tijd een andere verplichting hebben?
Ik denk dat ik dit doe inderdaad.
SilverShadow schreef:
13-05-2019 20:12
Tuurlijk. Overdrijven is ook een vak. Ik ken er zat die gruwen van zulke uitjes en dus overslaan en prima carrieres hebben.
La-Gamine schreef:
13-05-2019 20:32
Ik denk dat ik dit doe inderdaad.
Ja, ga je dat echt mailen?

Neem dan gewoon vrij.
Ik zou denk ik alleen naar het eten gaan, dan heb je wel je gezicht laten zien maar heb je niet mee hoeven doen aan het spel/activiteit gedeelte, dat vind ik altijd onuitstaanbaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven