Werk & Studie alle pijlers

Team uitje, wel of niet gaan ?

16-10-2019 23:08 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik met het werk een teamuitje gepland gaan. Nu hou ik niet van dit soort dingen. Van mij hoeft het niet zo nodig. Ik heb leuke collega's. En met een aantal ga ik heel af en toe privé om. Dus nee, geen zin in teamuitje.
Daarnaast komende week ook een ongunstig dienstrooster: late dienst, vroege dienst en dan aansluitend tot redelijk laat op de avond teamuitje, dag erop vroege dienst en de dag erna weer. Kortom weinig slaap en veel werken. Ik zie het dus echt niet zitten om dan ook nog in mijn vrije tijd met collega's te moeten omgaan. Ik ben liever lekker alleen thuis.

Nu overweeg ik om als enige van het team niet te gaan. Hoe denken jullie hierover? Is dit oké of echt een no-go en kan ik beter toch maar quasi gezellig meedoen ?

Detail: per 1 december heb ik een nieuwe baan.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
18-10-2019 18:29
Weet niet wat voor uitje dit is maar ik bepaal dit soort dingen altijd op het laatste moment op basis van hoe ik me voel. En als ik geen zin heb dan meld ik me gewoon ziek.

Leuk voor degenen die het organiseren. In veel gevallen moeten aantallen ruim vooraf worden doorgegeven, worden programma's gebaseerd op deze aantallen en moet daarvoor worden betaald.

Ik snap heus wel dat je je niet teveel wil vastleggen, maar dit zijn net van die dingen waarbij je niet veel last-minute aan- of afmeldingen wil hebben. Oftewel waarbij je wél ruim vooraf een keuze moet maken en je daaraan houden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
malibu82 schreef:
18-10-2019 21:41
Leuk voor degenen die het organiseren. In veel gevallen moeten aantallen ruim vooraf worden doorgegeven, worden programma's gebaseerd op deze aantallen en moet daarvoor worden betaald.

Ik snap heus wel dat je je niet teveel wil vastleggen, maar dit zijn net van die dingen waarbij je niet veel last-minute aan- of afmeldingen wil hebben. Oftewel waarbij je wél ruim vooraf een keuze moet maken en je daaraan houden.
Ja dat ligt dus aan het uitje. Op mijn werk zijn bedrijfsuitjes uit eten of naar een bar. Als het inderdaad een uitje is waar aantallen moeten worden opgegeven en je hebt jezelf opgegeven dan vind ik dat je gewoon moet gaan.
Alle reacties Link kopieren
Letsgetlosttonight schreef:
18-10-2019 22:00
Ja dat ligt dus aan het uitje. Op mijn werk zijn bedrijfsuitjes uit eten of naar een bar. Als het inderdaad een uitje is waar aantallen moeten worden opgegeven en je hebt jezelf opgegeven dan vind ik dat je gewoon moet gaan.

Ah, ik dacht even dat je in je vorige bericht dat soort uitjes (waarbij aantallen worden doorgegeven) bedoelde :) . Maar ik ben het met je eens, bij een borrel bekijk ik ook op de dag zelf of ik zin heb en mee ga, of niet.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Je kunt dat letterlijk zeggen toch? Ik vind het prima argument. 'Geen zin' vind ik ook goed argument, daar niet van.

Ik ga meestal wel, niet dat ik het per se leuk vind maar ik wil niet die ene zijn die nooit gaat. Sommige feestjes/borrels sla ik af binnen het bedrijf (er zijn er aardig wat en ben bij vele afdelingen betrokken) en dan zeg ik gewoon dat ik geen zin heb.

Je hebt je slaap nodig want heftig dienstrooster. En als een ander zegt 'maar ik ook' dan zeg je dat jij kennelijk er minder goed tegen kunt om te weinig te slapen.

Of je zegt dat je een orgie gepland hebt staan die avond als je echt knuppel in hoenderhok wil gooien :P
Aanvulling: als het gewoon even eten is en naborrellen misschien dat je een uurtje of wat kunt op offeren. Met het zelfde argument als je noemde. Consessie dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga degene die het organiseert zometeen appen met afmelding
Wat zal ik zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Staan tussen de reacties prima opties toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven