Werk & Studie alle pijlers

Team uitje, wel of niet gaan ?

16-10-2019 23:08 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week heb ik met het werk een teamuitje gepland gaan. Nu hou ik niet van dit soort dingen. Van mij hoeft het niet zo nodig. Ik heb leuke collega's. En met een aantal ga ik heel af en toe privé om. Dus nee, geen zin in teamuitje.
Daarnaast komende week ook een ongunstig dienstrooster: late dienst, vroege dienst en dan aansluitend tot redelijk laat op de avond teamuitje, dag erop vroege dienst en de dag erna weer. Kortom weinig slaap en veel werken. Ik zie het dus echt niet zitten om dan ook nog in mijn vrije tijd met collega's te moeten omgaan. Ik ben liever lekker alleen thuis.

Nu overweeg ik om als enige van het team niet te gaan. Hoe denken jullie hierover? Is dit oké of echt een no-go en kan ik beter toch maar quasi gezellig meedoen ?

Detail: per 1 december heb ik een nieuwe baan.
Kun je het niet ff bespreken om kort te gaan? Dus een uurtje maar wel op tijd naar huis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
iceteapeach schreef:
17-10-2019 00:28
Kennelijk heb je al ander werk binnen korte tijd. Lijkt mee geen noodzaak meer dan.

Bij ons heb je een heel goede reden nodig (werkdruk telt niet mee op individueel niveau op zo'n moment want niet de enige nl.) om niet deel te nemen aan een bedrijfsuitje. 1x per jaar trouwens.
Dat dwingende aan een bedrijfsuitje, ik zal het nooit begrijpen.
Maar het zou mij een mooi moment lijken om me ziek te melden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Gedoe dat je het leuker moet vinden om met je collega's, na werktijd, om te gaan dan lekker thuis met je gezin hangen die je toch al te weinig ziet.
Je hoefde je er niet voor op te geven. Er hing gewoon een lijst in kantoor met de datum. Maar ik kan in het rooster niets terugvinden. Dus volgens mij is het onbetaald.
Gewoon niet gaan. Je kunt die avond niet, dat is alles wat ze moeten weten.
We’re all mad here
Ik zou ook niet gaan, ik heb een pokke hekel aan dat soort dingen. Hier om de haverklap iets na het werk, dan gaan ze weer borrelen, uit eten enz enz. En dan zit ik nog op 2 afdelingen ook dus wordt steeds door 2 afdelingen uitgenodigd.

Het enigste waar ik echt niet onderuit kom is een dag+avond teambuilding. Wat een hel iedere keer en ik zie nu al tegen de volgende op.
Als je 1 december weg bent, en je hebt leuke collega's waarvan je er een paar ook sociaal ziet, dan zou ik júist gaan.

Leuk afscheid, toch? Die paar nachten minder slapen overleef je ook wel weer.
Odense2 schreef:
16-10-2019 23:12
Gezien jouw uitstekende arbeidsethos wil jij tijdens je vroege dienst de cliënten kwalitatief goede dienstverlening bieden en ga je dus (helaas, helaas) niet mee met het teamuitje de avond daarvoor.
Elegante oplossing 😁
Bij ons kan je je vrijblijvend aanmelden voor de uitjes. Er is ook altijd een vaste groep welke zich nooit aanmelden. En de rest haakt aan als het uitkomt met het werk rooster en privé omstandigheden. Dus in jou geval zou ik lekker afzeggen. Ik vind het overigens altijd erg gezellig en het is zeker geen werk overleg, daar pas ik voor hoor op mijn vrije avond
mick87 schreef:
16-10-2019 23:14
Ja ik krijg al stress van het idee dat ik dan 2 dagen amper thuis ben en geen rust heb. Ik trek dat niet. Mijn prioriteit ligt bij het goed uitgerust mijn werk kunnen doen.
Ik vind dit een hele goede reden: ik trek dat niet, het is veel te druk. Mijn prioriteit ligt bij het goed uitgerust mijn werk kunnen doen.
Ik zou dat doorgeven, zeggen.
Te druk en je gaat daar toch weg: ik zou afzeggen.
Bij ons zijn de teamuitjes verplicht voor de saamhorigheid

En als je op die dag verlof wilt dan moet het zo ongeveer een geval moord en doodslag zijn.

Zout toch een eind op.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
yasmijn schreef:
17-10-2019 09:40
Bij ons zijn de teamuitjes verplicht voor de saamhorigheid

En als je op die dag verlof wilt dan moet het zo ongeveer een geval moord en doodslag zijn.

Zout toch een eind op.
Ziek kun je niet plannen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb best leuke collega's en ik kan prima met hen overweg, maar ga meestal ook niet mee. Ik heb er totaal geen behoefte aan. En bedenk daar ook geen smoesjes voor. Mijn vrije tijd is van mij en binnen werktijd werk ik.
Ik ben daar heel eerlijk in en het wordt me volgens mij ook niet kwalijk genomen.
Als er iets binnen werktijd wordt georganiseerd, werk ik gewoon door en buiten werktijd beslis ik zelf wat ik doe. Knappe jongen die mij dat soort uitjes kan verplichten hoor, Ik ben niet zo moeilijk, maar dan ga ik wel op mijn strepen staan.
In het (zeldzame) geval dat er iets gepland wordt met alleen mijn echt directe collega's wil ik wel eens mee gaan overigens. Inderdaad vooral met het oog op de saamhorigheid.
Ik ga het gewoon brengen zoals het is: ik hou van mijn vrije tijd en die breng ik graag alleen door. Zeker met zo'n werkschema.
mick87 schreef:
18-10-2019 11:52
Ik ga het gewoon brengen zoals het is: ik hou van mijn vrije tijd en die breng ik graag alleen door. Zeker met zo'n werkschema.
Heb je ambities binnen dit bedrijf?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-10-2019 12:54
Heb je ambities binnen dit bedrijf?
Het is een zorginstelling. Natuurlijk heb ik ambities. Ik werk 12 jaar binnen de or organisatie en ga per december een andere functie op een andere locatie bekleden.
mick87 schreef:
18-10-2019 11:52
ik zeg , ik kom niet
klaar
mick87 schreef:
18-10-2019 12:58
Het is een zorginstelling. Natuurlijk heb ik ambities. Ik werk 12 jaar binnen de or organisatie en ga per december een andere functie op een andere locatie bekleden.
Oh dus deze collega's zijn al niet meer zo belangrijk voor je...
MarvelousMrsMaisel schreef:
17-10-2019 08:44
Als je 1 december weg bent, en je hebt leuke collega's waarvan je er een paar ook sociaal ziet, dan zou ik júist gaan.

Leuk afscheid, toch? Die paar nachten minder slapen overleef je ook wel weer.
Ja zo zou ik het eigenlijk ook zien. En dan kan je altijd vantevoren laten weten dat je wat eerder vertrekt ivm vroege dienst de volgende dag.
Ik ga soms wel en soms niet,, maar voel me zeker niet verplicht. Bij geen zin of geen puf; thuis blijven.
Bij ons is het wel ongeveer verplicht. Het begint altijd onder de werkuren, en dan nog 3 uurtjes in privetijd. Meestal het etentje. Als er echt goede redenen zijn slaan mensen het eten wel eens over. Maar meestal proberen ze wel even 1.5 uur mee te eten, en dan vroeg weg, als blijk van goede wil.
Als je toch weggaat zou ik er geen punt van maken en niet gaan.
Er zijn bedrijven die het meenemen in hun beoordelingsgesprekken,als jij je telkens ziek meldt als er een uitje is dan val je ook zo door de mand.
Ik zou niet gaan als je binnenkort weggaat, maar anders zou ik als MT lid iig vinden dat je je met een afmelding als enige buiten de groep plaatst. Daar zou bij ons wel een opmerking over gemaakt worden. Je kunt je bij ons afmelden voor het deel buiten werktijd maar wel met goede reden en met akkoord van je MT lid.
Weet niet wat voor uitje dit is maar ik bepaal dit soort dingen altijd op het laatste moment op basis van hoe ik me voel. En als ik geen zin heb dan meld ik me gewoon ziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven