Werk & Studie alle pijlers

thuisstudie en baankansen

22-06-2014 17:24 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ben hier gekomen om te peilen wat jullie ervaringen zijn met thuisstudies en de vooruitzichten op een baan in het gekozen vak.

Ben zelf 25 jaar en niet- of laag opgeleid, zoals dat heet. Na de HAVO heb ik gewerkt in verschillende vakgebieden en veel gereisd, maar inmiddels merk ik dat ik behoefte heb aan een meer gerichte carriere, liefst in de pedagogiek/zorg. Nu ben ik me aan het orienteren op de verschillende mogelijkheden voor thuisstudie via LOI / NCOI etc. Er zijn veel diploma's te behalen binnen 10 maanden tot 3 jaar, maar wat is hiervan de waarde op de arbeidsmarkt, zeker gekeken naar de hoge concurrentie van werkzoekende met volledige HBO-diploma's.

Graag jullie ervaringen en adviezen. Bedankt!
Het hangt er een beetje vanaf in welke branche je zit te denken. Je kunt met een thuisstudie natuurlijk ook gewoon een baan vinden. En ook met hbo studies moet je ook stage etc lopen, dus het is niet zomaar een papiertje. Ga je bij de open universiteit, die is juist heel hoog aangeschreven. Wel moet je discipline hebben.

Bij sommige studies(zoals lerarenopleidingen bij NTI en LOI) krijg je ook studiefinanciering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven