Werk & Studie alle pijlers

Thuiswerken; Tips gevraagd

22-10-2012 17:04 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
De komende weken (tot einde contract begin december) mag ik thuis werken. Een geluk bij een ongeluk, want sinds ik weet dat mn contract niet wordt verlengd, is het niet echt een pretje om naar kantoor te gaan.

Vandaag afgesproken dat ik thuis een paar klussen kan doen. Dat zijn ook nog eens kutklussen maar goed, beter dat het hier thuis doe dan daar, hoe aardig iedereen ook is.

Ik hoef niet 8 uur per dag te maken, maar moet wel werk afleveren, logisch natuurlijk.

Mijn plan is om op tijd op te staan, zodat ik tegen 730 / 800 uur kan beginnen met vacatures zoeken en en sollicitaties en dan van 9 tot 2 aan de slag.

Mijn grootste vraag is: Hoe zorg ik dat ik me niet laat afleiden? Ik ben actief op diverse fora, facebook en twitter en dat is op kantoor al lastig om niet steeds ff te kijken hahahahaha.

Hoe doen ervaren thuiswerkers dat? Geen kinderen dus dat is lekker rustig. Manlief is vanaf 0945 weg. Behalve op maandag dan is ie vrij.

Ik heb het bureau al opgeruimd, ik heb een laatje leeg gemaakt voor werkspullen en 1 voor de sollicitaties.

Dus tips zijn welkom!
Heb je internet nodig om te kunnen werken? Mij helpt het, als ik thuiswerk, om in een andere kamer dan de woonkamer, op de laptop van mn werk (die alleen op het werknetwerk kan en dus niet op internet) het werk te doen. Doe ik dit op mn eigen laptop in de woonkamer, dan ben ik snel afgeleid, want de ene keer komt er een mailje binnen, hoor ik een blaadje van een plant vallen waardoor ik bedenk dat ik de planten water moet geven etc..

Ook zou ik werk als eerste doen, in plaats van de vacatures en sollicitaties. Mezelf kennende zie ik dan een vacature om half 9 en zit ik om half 2 nog te googelen naar info over bedrijf of vacature. Eerst werk af, dan pas tijd voor wat anders. Maar ja, dat ik hoe ik in elkaar zit.

Oh, en ook tijdens thuiswerken heb je pauze!
Tnnx!

Ik kan jammer genoeg alleen maar op de pc in de woonkamer, vandaar dat ik die ook zoveel mogelijk heb opgeruimd.

Met mail kan ik wel omgaan, op het werk komen er ook weet ik hoeveel per dag binnen, dat stoort me niet.

Misschien is het wel goed om eerst werk te doen en dan solliciteren, dat moet ik ff uitproberen.

Heb ook maar ff op youtube naar wat ´concentration music´ gezocht hahahahaha
Heb je niet een andere computer/device waarop je voor de lol kunt internetten? Als ik vind dat ik mijn forumgedrag te slecht onder controle heb tijdens werken, blokkeer ik de risico-sites (jaja, Viva en Facebook dus) op mijn werklaptop, en mag ik van mezelf alleen tijdens pauzes op de bank met mijn eee-laptopje fun-internetten.

Schreef zij vanaf haar werklaptop
Nope, helaas niet. Ik had vroeger altijd een werk-laptop maar niet bij deze functie. En ik moet wel inloggen op ons systeem en dat gaat via internet.
Ik weet niet of de viva mods blij zijn als ik dit post, maar er is een site die heet keepmeout.com waar je via een systeem sites in kunt voeren waar je een tijdje van geblokkeerd wilt worden. Voorbeeld: Blokkeer me van facebook als ik vaker dan 1x in de 2 uur inlog. Zoiets. Werkt prima. Als je het installeert
quote:tape_ schreef op 22 oktober 2012 @ 18:23:

Ik weet niet of de viva mods blij zijn als ik dit post, maar er is een site die heet keepmeout.com waar je via een systeem sites in kunt voeren waar je een tijdje van geblokkeerd wilt worden. Voorbeeld: Blokkeer me van facebook als ik vaker dan 1x in de 2 uur inlog. Zoiets. Werkt prima. Als je het installeert He goeie tip!
Oh, te gek tape! Die ga ik ook ns besnuffelen.
En 'n ouderwets afstreeplijstje maken: die dingen wil ik (evt. met tijd wanneer) af hebben. Vooral als je er 'n beloning aanhangt: als ik die klus af heb, mag ik (koffie drinken, lunchen, post kijken etc. ) Niet te grote beloningen, zeker als het om om kleine klusjes gaat

En wat ook helpt: bel uit, telefoon uit als er veel stoorzenders zijn.
quote:tape_ schreef op 22 oktober 2012 @ 18:23:

Ik weet niet of de viva mods blij zijn als ik dit post, maar er is een site die heet keepmeout.com waar je via een systeem sites in kunt voeren waar je een tijdje van geblokkeerd wilt worden. Voorbeeld: Blokkeer me van facebook als ik vaker dan 1x in de 2 uur inlog. Zoiets. Werkt prima. Als je het installeert Dit lijkt me echt een super handige website! Als ik dat instel en ik laat het vinkje staan bij 'Don't link me to the website on the warning page' dan zou hij de website moeten blokkeren als ik meer dan 1 keer per uur die website bezoek? En als ik een beetje ben afgekickt, hoe haal ik de KeepMeOut dan weer van mijn computer af?
Hm, ik vind keepmeout stom. Heb m net even gecheckt, maar je moet dan dus via een andere link op het form/Facebook inloggen dan normaal, anders kan-ie niet bijhouden hoe vaak je gaat. Dus als je gewoon www.viva.nl in je browser klopt, doet-ie het gewoon, en als je via de link (die je bijvoorbeeld op je bureaublad kunt zetten als snelkoppeling) gaat, dan doet-ie het wel. Maar dan heb ik natuurlijk weer voor ik me er echt bewust van ben die URL ingetypt..

Ik heb dus maar weer een Mozilla add-on geinstalleerd, BlockSite. Die blokkeert de site in kwestie helemaal, en dat kan je er weer afhalen als je vind dat je wel mag forummen. Werkt voor mij goed, ik heb de hele ochtend mega-geconcentreerd gewerkt.
Als freelancer werk ik thuis juist 100x beter door dan wanneer ik 'op locatie' werk. Terwijl ik van tevoren bang was dat ik thuis maar wat zou gaan freewheelen. Misschien helpt het als je jezelf regelmatiger een korte pauze toestaat dan je op kantoor zou doen. Wel goed is in elk geval om echt op vaste tijden te werken. En dus 's middags ook op tijd te stoppen. Als je geen onderscheid tussen thuis & werk kunt maken dmv ruimte (jammer dat je geen aparte werkkamer hebt), dan maar in tijd.

Balen van je contract!
Een tijd met jezelf afspreken, bijv. ik moet nu 2 uur werken en dan 15 min. wat voor mezelf doen. Ik weet het, dan moet je je er wel aan houden :P Bij mij werkt het meestal wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven