Werk & Studie alle pijlers

tijdelijke baan

16-07-2012 20:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb a.s vrijdag een sollicitatiegesprek voor een baan die echt maar voor een half jaar is heb nu nog een contract dat over 3 maanden afloopt.

Zouden jullie toch gaan voor die nieuwe baan?
Is er kans dat je een verlenging van je contract krijgt na 3 maanden?

Op gesprek gaan is niet verkeerd, kun je altijd nog een afweging maken als je door bent naar de volgende ronde.
Werk is werk.
er bestaat een kans dat ik na 3 maanden een verlening krijg maar dat weet je nooit zeker
Hangt ervan af. Als jij daarvoor minder dan 26 weken aaneensluitend gewerkt hebt, dan heb je dus geen recht op WW en zul je die baan wel moeten nemen.
Overigens: na die 3 maanden heb je dus geen werk als ik het goed begrijp. Ook al zou dit tijdelijk zijn - vooropgesteld dat je aangenomen zou worden - ben je dus wel weer een half jaar verder.
nee ik heb nu nog een lopend contract tot eind oktober dat ze kunnen verlengen.

Bij de werkgever waar ik een sollicitatiegesprek heb is het maar tijdelijk werk voor een half jaar ter ziektevervanging
Maar heb je dan 26 weken aaneensluitend gewerkt? Want dat is van belang voor een eventuele ww aanvraag.
Is het een leuke baan? Kun je er iets doen wat in de richting ligt van je ambities? Zijn er kansen dat je leuke dingen mag doen en je kan ontwikkelen?
Tja, 3 maanden zijn zo voorbij en vaak duren sollicitatieprocedures wel even. Zolang ik geen zekerheid had over contractsverlenging, zou ik de sollicitatie doorzetten.
Wanneer zou die baan voor 6 maanden moeten beginnen? Als dat 1 augustus al is, zou ik misschien nog even in je huidige baan blijven en hopen dat er zich nog iets anders aandient voor 1 oktober. Maar als je het kunt verzetten naar 1 september of nog later, zou ik zeker voor het halfjaar contract gaan.

Daarnaast zou ik kijken naar welke baan het best aansluit bij je opleiding, werkervaring, carriereperspectief, etc.
de functie is zorghulp op een gesloten afdeling van demente mensen heb nooit eerder in deze brache gewerkt
Heb je wel enige vorm van opleiding in die richting?

En ga gewoon op gesprek, na het gesprek kun je altijd verder bepalen wat je wilt. Beschouw het gesprek anders maar als goede oefening.
anoniem_129510 wijzigde dit bericht op 16-07-2012 22:11
Reden: nuance
% gewijzigd
quote:rodqjc schreef op 16 juli 2012 @ 21:57:

de functie is zorghulp op een gesloten afdeling van demente mensen heb nooit eerder in deze brache gewerktIn de zorg of specifiek met dementerende mensen? Wat heb je dan wel gedaan, want blijkaar heb je wel belangstelling gewekt.
ik heb in de thuiszorg gwerkt maar niet met dementerende
Is het een baan die voor jezelf goed staat op je CV of goed is voor je ontwikkeling? Dan zou ik hier voor gaan.

Als de baan vergelijkbaar is met je huidige werk en je hebt het naar je zin waar je nu zit, dan zou ik eerst blijven waar ik nu zit.
ben op sollcitatiegesprek geweest vandaag maar helaas de baan was maar voor max. 6 maanden en nu opeens voor 12 uur per week.

Heb nu een baan voor 20 uur per week , maar heb wel tegen een collega gezegd dat ik verder aan het kijken ben is misschien niet zo verstandig geweest?
Jammer, was beide banen combineren een idee geweest?
nee ik heb nu wisselende wektijden dus het was niet te combineren .

Maar zou jij het verstandig vinden om tegen een collega te zeggen dat je aan het sollliciteren bent?
Ik zou dat nooit zeggen. Is het je leidingevende?

Ik ben wel eens getipt door een collega over een vacature. Deze collega wilde graag weg en dat wist ik ook. Ik heb de vacature toen bekeken en het was idd een perfecte match. Ik heb gesolliciteerd maar heb verder niets gezegd, alleen dat ik er over zou nadenken. De procedure ging snel en ik ben aangenomen. Ik werk er nu al jaren met plezier.
nee het is niet mijn directe leidinggevende

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven