Werk & Studie alle pijlers

tips cv zonder werkervaring

03-10-2012 16:14 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Ik ben 23 jaar en heb niet echt een werkervaring. Ik heb alleen enkele opleidingen. Dit is ook niet goed gelopen want van mijn 3 gevolgde opleidingen heb ik maar 1 diploma. Ik wil dus nu graag gaan werken maar wat zet ik op me cv? En tellen stages ook mee? Ik heb maar een mbo niveau 1 diploma dus dat is echt heel laag maar toch wel ik graag werken. Iemand advies? Mijn plan is wel om in februari weer met een opleiding verder te gaan want ik weet dat een niveau 1 diploma niks voorstelt.
Ja hoor, stages tellen ook mee
En misschien heb je vrijwilligerswerk gedaan?

Telt ook mee.
Als je niks te melden hebt qua werkhervatting zou ik het kopje 'stage-ervaring' maken en daar vermelden waar je wat hebt gedaan. Leuker kun je het niet maken.

Wat voor banen ga je solliciteren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat voor werk wil je nu gaan doen?

Stages kan je vermelden, maar wel erbij zetten dat het een stage was.

Je hoeft niet perse je opleidingsniveau erbij te zetten (dus niet niveau 1, maar enkel je opleiding).
Heb je misschien een team gecoached? Leidinggegeven op een kinderclub? Heb je hobbies?

Allemaal vermelden.
Been there, done that, got the T-shirt.
Goede eigenschappen vermelden? Oppas baantjes, krantenwijk gewoon alles vermelden
Alles wat relevant lijkt kun je vermelden. Van de opleidingen die je niet afgemaakt hebt zou ik de vakken die je wel gehaald hebt vermelden, zodat duidelijk is dat je daar dus ook wat kennis van hebt.

Heb je ooit een bijbaantje gehad? Horeca? Krantenwijk? Kun je ook vermelden.
Ik wil graag in een winkel of in de thuiszorg (poetshulp) gaan werken totdat ik weer met een opleiding kan beginnen.

Nienke 2010 dankje voor de tip ik zal het niveau er niet bijzetten.
Ik zou als ik jou was je meer richten op je eigenschappen ed. Dus dat je klantvriendelijk bent, resultaat telt enzo.
Je kunt verschillende kopjes maken.

persoonlijke gegevens:

Opleidingen:

diploma ja/nee

Stages:

werkervaring:

vrijwilligerswerk:

overig:

kennis pc, talen, etc.
quote:nienke2010 schreef op 03 oktober 2012 @ 16:22:

Ik zou als ik jou was je meer richten op je eigenschappen ed. Dus dat je klantvriendelijk bent, resultaat telt enzo.Dat zet ik vaak in de brief, niet het cv.
Google eens op functioneel cv of vaardigheden cv. Daar zet je per gevraagde competentie of vaardigheid neer waaruit volgens jou blijkt dat je die bezit.

Let wel: als je bij een erg traditioneel ingesteld bedrijf solliciteert 'snappen' ze het soms niet en werkt het averechts
Vermeld vakantie banen, tijdelijk werk en stage. Meldt evt ook een belangrijk werkstuk of behaald doel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
als je fulltime wilt werken heb je in winkels wel een redelijke kans.

Ik werk ook in de winkel omdat ik buiten mijn opleiding+stages in de kinderopvang , verder geen noemenswaardige ervaringen had. En aangezien in de opvang in deze omgeving 0,0 werk is/ en was op dat moment ben ik uiteindelijk toch in een winkel aan de slag kunnen gaan
Misschien heel blond van mij hoor, maar heb je voor te werken in een winkel echt een uitgebreide cv nodig?
Voor poetswerk heb je ook geen cv nodig hoor.

Ga maar gewoon bij zn kantoor langs, als ze even met ie praten weten ze vaak wel genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven