Werk & Studie alle pijlers

Tips rekenkundige test

03-12-2009 21:47 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie met daarbij een rekenkundige test. Wie heeft er voor mij tips voor wat betreft de test? Iemand ooit zo'n test gedaan? Wat mag ik verwachten en kan ik me hierop voorbereiden?

Ik ben goed in rekenen maar figuurtjes ed daar ben ik niet zo goed in. Iemand daar tips voor?

Ontzettend bedankt!

Groetjes

Tjeemp
Ja, goed voorbereiden! Er zijn boekjes te krijgen met voorbeelden. Hoe vaker je het doet, des te meer je hersenen getraind raken en des te makkelijker het gaat.

Heb je een Ipod? Dan kan je ook een braintrainer downloaden en dit oefenen. Werkt nog verslavend ook, want je wil steeds beter.

Succes!
idd boekjes met oefeningen, oefeningen op internet, oefeningen op de nintendo ds.

Heb je beetje rekenkundig inzicht, zie je snel de patronen? Dan is het niet zo moeilijk
Kort geleden nog zo'n soort test gedaan. Ben ook erg slecht met figuren, heb toen zelf zo'n dobbelsteen van papier gemaakt om te zien wat er gebeurt als je hem draait en hoe de vlakken dan meebewegen. Heeft mij erg geholpen
Voor wat voor soort baan is het? Of is het een algemene test?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Het gaat om een functie waarbij zowel boekhouding als algemene rekenkennis naar voren komt. Het is een test uit drie delen, cijferreeksen, figueren en ik denk de instinkers.
Oefening baart kunst....

Voorbeelden van dat soort tests staan bijv. op de site van de Intermediair.
Oefenen ik oefen en oefen. Iemand nog gouden tips bv rekenkundige vraagstukken?
quote:Tjeempie schreef op 05 december 2009 @ 21:30:

Oefenen ik oefen en oefen. Iemand nog gouden tips bv rekenkundige vraagstukken?Er zijn boekjes in de bibliotheek te krijgen voor dat soort tests. De betere boekjes geven niet alleen oefenmateriaal, maar leggen ook uit wat de basisgedachten van de verschillende soorten vraagstukken zijn. Als je die door hebt, wordt het een stuk simpeler.
Dank je rider. Maandag nog maar even naar de bieb dan

Kan wel op internet de tests vinden maar geen uitleg tot nu toe :(
En goed lezen. Als het van die 'verhaaltjes sommen' zijn, zie je snel een gegeven over het hoofd. Dus schrijf eerst voor je zelf op welke gegevens je precies hebt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven