Werk & Studie alle pijlers

Tips studeren voor auto theorie examen

02-05-2010 17:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maandag/morgen mijn eerste rijles en ik heb er vet zin in.

Nu ga ik proberen om snel af te rijden in zo'n 2/3 maanden. Met 3/4 x in de week lessen.

Nu wil ik dus ook gaan beginnen aan mijn theorie.

Mijn rijschool heeft ook een klassikale theorieles maar dat spreekt mij eerlijk gezegt niet zo aan. Ik wil gewoon alleen studeren en veel tijd van te voren beginnen.

Het liefst wil ik eigelijk een boek en daarbij een cd-rom of site om oefentoetsen op te doen. Dit heb je bijvoorbeeld bij de ANWB maar op sommige sites las ik dat niet iedereen daar tevreden mee is en dat kost 30 euro voo het theorieboek + oefenexamen cd rom en nog eens 15 euro als je ook het oefenboek wilt.

Nu zag ik dit pakket bij bol.com

Theorie Pakket

Daar leer je dus alles van de cd-rom + nog extra oefenen op sites.

Dat spreekt me dan ook wel weer aan en het is 20 euro wat ik een mooie prijs vind.

Maar nu vraag ik me af wat jullie aanraden of juist niet?

Hoe hebben jullie het aangepakt?
mijn tip is het boek goed lezen en heelveel oefenen zodat je instinkers kent.

20 euro is niet duur. Maar als je een bieb abonement hebt, kun je alle boeken daar lenen en meestal voor een klein bedrag de cd'sroms.
.
Begin dit jaar is theorie veranderd en heb je veel meer vragen over gevaarherkenning. Hier moet je wel goed rekening mee houden als je wat aanschaft/leent. Als je een oude cd-rom hebt, oefen je straks met de 'verkeerde' vragen.

Verder vooral heel veel vragen oefenen! Ik had een boek al 3 keer doorgelezen en had het idee dat ik het kende, maar toen ik begon met proeftoetsen viel dat toch nog flink tegen. Maar ook daar moet je je niet door laten ontmoedigen. Schijnt dat er 1000 vragen zijn en de 500 moeilijkste op zo'n cd-rom staan. Mijn theorie-examen viel uiteindelijk ontzettend mee!!

Succes
Theorie kan ik je juist wel aanraden. Heb ik ook gedaan, was inclusief het examen. Heb toen zelf nog een theorieboek gekocht voor 15 euro of zo en dat nog eens goed doorgenomen.

In een keer geslaagd.
Ik had ook een boek van de rijschool.

Gewoon een keer goed doorlezen en een paar proefexamens maken op internet. Theorie-examen stelt echt geen ruk voor.
668, the neighbour of the Beast
Wat voor mij erg goed werkte bij het studeren voor mijn theorie was een boek met examenvragen en een cd rom met proefexamens.

Ik had zo'n 3 in 1 pakket met het theorieboek, een boek met examenvragen en een cdrom. Kostte nieuw iets van 55 euro geloof ik. Wat ik had gekocht was van Verjo en in de theorie examens kwamen letterlijk vragen uit mijn boeken/ van de cd rom. Mijn rijschool gebruikte ook de RIS boeken van Verjo en dacht dat het dan wel handig zou aansluiten. Toen ik er achter kwam dat het CBR deze ook gebruikt, was ik helemaal blij.
Online theorie leren op je eigen tempo? Ga dan nu daar deze link: Online theorie les Hier benadrukken ze de punten waar de meeste fouten in worden gemaakt bij het theorie examen.
Wat bij mij goed werkte was pas met 20 lessen theorie examen doen. Ik wist het meeste toen al uit de praktijk.

Boek goed doorlezen en gevaarherkenning nog goed oefenen en klaar was ik,
Ik had een boek via de rijschool gekocht en heel veel proef examens gemaakt.

Ook helpt het om veel mee te rijden met anderen in de auto en de verkeersborden te oefenen die je tegenkomt en je in elke situatie af te vragen wie er voorrang heeft en dergelijke.

Succes!!
Boek kreeg ik trouwens gewoon van de rijschool.
Mijn dochte rheeft van de week in 1x haar theorie gehaald. MAanden zelfstudie, proefexamens en 15 uur klassikaal les, waar ze veel geheugensteuntjes en ezelsbruggetjes kreeg. Ontelbaar veel oefenexamens gemaakt op de zite van het CBR en niet 1x geslaagd! Je begreep de euforie na het in 1x slagen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
15 uur klassikaal les? Jee, das wel veel!
Topic is uit 2010 he jongens. Denk dat TO haar rijbewijs inmiddels wel heeft. Hoop ik voor haar tenminste.

Zo fame, jouw dochter heeft wel heel hard gestudeerd voor het theorie-examen. Wow! Gefeliciteerd iig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven