Werk & Studie alle pijlers

Tips voor Spaanse boeken?

26-09-2010 15:41 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben (weer eens) begonnen aan een cursus Spaans.

Het is een online cursus omdat ik eerst mijn basiskennis wil opfrissen voordat ik aan een conversatie cursus begin.

Nu wil ik naast de cursus eigenlijk ook zoveel mogelijk in het Spaans lezen.

Heeft iemand tips voor vrij eenvoudige boeken in het Spaans..?

Zit al een beetje te googlen maar weet eigenlijk niet zo goed waar te beginnen...

Bedankt!
Word lid van de bibliotheek. Dan kun je na verloop van tijd boekjes huren van een hoger niveau.
Ik heb in het begin Harry potter in het spaans gelezen, zijn toch kinderboeken en daardoor wat simpeler geschreven.
Dank voor jullie tips!

Ga zeker ook eens bij de bieb kijken maar heb voor nu ook Harry Potter y la Piedra Filosofal besteld
Ze zijn wat prijzig maar een tijdschrift lezen is vooral in het begin wat eenvoudiger dan een boek.
quote:paloma schreef op 26 september 2010 @ 16:06:

Ze zijn wat prijzig maar een tijdschrift lezen is vooral in het begin wat eenvoudiger dan een boek.Dank! Goede tip, ik ga eens op zoek!
Een heel makkelijk boekje is "La Isla de los 5 faros" en het leest ook wel aardig weg. "El pensamiento de los ahorcados" van Gregorio León. Ook leuk en niet moeilijk: Lucía Etxebarría.
/.
Mario Benedetti leest niet zo vreselijk moeilijk. Misschien is dat iets? Eventueel kun je beginnen met zijn gedichten. Daar zijn mijn dochters ook ooit mee begonnen en die konden ze goed begrijpen en waarderen.
Rafael Alberti, José Ángel Buesa, Pablo Neruda, Nicolás Guillén, Antonio Machado en José Martí.
En registreer je op 'n Spaans discussieforum. Dit is de tijd van internet he .
Adios Muchachos is een erg leuk boek en makkelijk te lezen. Er staan wel wat typisch Cubaanse woorden/ uitdrukkingen in.
quote:Lllilaaa schreef op 29 september 2010 @ 13:06:

En registreer je op 'n Spaans discussieforum. Dit is de tijd van internet he .Grapje zeker. Daar gaat je Spaans zeker van achteruit, laat staan dat je onbekende woorden in het woordenboek kunt vinden (omdat ze verkeerd staat geschreven).
Ik leer momenteel ook spaans en lees a tres metros sobre el cielo van fedrico moccia. Ik vertaal het boek met een woordenboek erbij. Kost me veel tijd maar ja, voor de woordenschat wel handig om te doen.
..popcorn?
Bedankt voor alle tip!

Ben nu Harry Potter aan het ontleden. Heb wel het idee dat het nuttig is qua grammatica en woordenschat. Duurt echt eeuwen maar je moet ergens beginnen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven