Werk & Studie alle pijlers

Toerisme banen

19-12-2011 20:27 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik vraag me af wie van jullie in de reisbranche werkzaam is?

Bv als reserveringsmedewerker, medewerkers reisbureau of zakenreizen o.i.d.

En welke opleiding heb je hiervoor gevolgd?

Ik heb zelf een 2 jarige HBO toerisme zonder bachelor (ivm omstandigheden niet kunnen afronden) en werkzaam in een hele andere branche. Ik zit te kijken naar mogelijkheden om alsnog terug te keren, iemand een idee om aan een baan te komen en intern opgeleid te worden? Ik ben inmiddels mijn kennis een beetje verloren!

En is het makkelijk om deeltijd te werken, zie overal dat fulltime gevraagd wordt.
Reserveringsmedewerker heb je echt die opleiding niet voor nodig. Tenminste, niet in mijn tijd.
Ik werk in het toerisme, maar heb geen toeriste opleiding gehad, ik ben er gewoon in gerold.

De verdiensten in het toerisme zijn niet erg hoog, maar het is wel een leuke branche.
Talen- en landen/cultuurkennis zijn belangrijker dan opleiding. Ligt er natuurlijk ook aan welke functie je wilt.
quote:vivagirl schreef op 19 december 2011 @ 21:18:

Ik werk in het toerisme, maar heb geen toeriste opleiding gehad, ik ben er gewoon in gerold.

De verdiensten in het toerisme zijn niet erg hoog, maar het is wel een leuke branche.waar moet ik aan denken qua salaris? hoeveel netto per maand? of .. hoeveel bruto obv 36uur?
Ligt natuurlijk helemaal aan de functie!

Maar ik weet dat mensen in dezelfde functie als mij, maar dan buiten de reiswereld, bijna het dubbele verdienen.

Ik werk in het buitenland en heb een hogere sales functie, dus ik verdien niet slecht, maar zou dus veel meer kunnen verdienen in een andere sector. Maar ja, daar heb ik de kennis niet voor.

Ik denk dat als je als reisburo medewerker toch gewoon op het minimum loon zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven