Werk & Studie alle pijlers

Top-down leren

22-09-2022 18:34 205 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vorig jaar ben ik begonnen met een studie aan de universiteit om me om te scholen. Misschien dat mensen me nog kennen van het topic werk-studie/naar-de-universiteit/list_m ... #p32538269
En ik heb mijn eerste jaar gehaald. Met nog een extra vak erbij uit het tweede jaar. Dus in totaal 66 punten :cheer2:
Ik moest voor één vak een hertentamen maken, en dat was wel echt even een dip voor me. Direct toch weer de gedachte of ik dit wel aankon. Maar toch doorgegaan.
Nu zit ik in het tweede jaar met extra vakken erbij. En het valt me op dat ik kennelijk iemand ben die top-down leert ipv bottom-top. Iedere keer als ik nieuwe vakken heb voel ik me de eerste weken zo'n dombo. Ik zie moeilijkheden die er niet zijn. Bedenk dingen die niet gevraagd worden, maar in mijn hoofd wel. En dan na een week of 4/5 valt het kwartje pas, omdat ik dan pas genoeg puzzelstukjes heb om het overzicht te hebben.
En ik vind dat zo ontzettend irritant. Ik haal alles uiteindelijk echt wel, maar het geeft me de eerste weken stress en een rotgevoel. Ik vrees echter dat dit niet over zal gaan. Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?
Singlejingle schreef:
28-09-2022 22:11
Joh, je hebt geen idee wat mijn bezwaar was, nl. dat het hier ineens over HB, gedragsproblemen en meer ging en dat de link met een leerstijl compleet zoek was. Dat de leerstijl als aanknooppunt werd gezien om iets te problematiseren en bijna tot een diagnose te verheffen. En dat ik dat niet van toepassing vond in dit topic en of de moeders met die problemen niet beter een eigen topic daarover konden openen.
Maar daarvoor moet je wel eerst mijn bijdragen lezen.

Dus moeders moeten een eigen topic openen voor iets wat jíj ervan maakt? Het moet niet gekker worden.

Jij hebt zo'n stellige mening, méér is het niet, waarom open jij dan geen topic om jouw briljante ideeën te spuien. Wie weet hoeveel zielige kinderen je ermee redt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Singlejingle schreef:
28-09-2022 22:36
Een HB profiel is precies wat je zegt: een profiel. Dat is geen profiel dat voorkomt in de DSM.
Dat hoef je mij allemaal niet te vertellen hoor. Maar je punt ontgaat me.
Moeders (en wellicht vaders) hier: petje af voor wat jullie allemaal voor jullie kinderen doen! Roepen langs de kant kan iedereen. Maar je weet zelf het beste wie en hoe je kind is en wat hij nodig heeft. Succes en sterkte met de opvoeding. Jullie doen het toch maar! :redrose:

En TO, succes met je studie. Heel goed al hoe je er nu voorstaat! :cheer:
Alle reacties Link kopieren Quote
Sherlock schreef:
28-09-2022 23:21
Moeders (en wellicht vaders) hier: petje af voor wat jullie allemaal voor jullie kinderen doen! Roepen langs de kant kan iedereen. Maar je weet zelf het beste wie en hoe je kind is en wat hij nodig heeft. Succes en sterkte met de opvoeding. Jullie doen het toch maar! :redrose:

En TO, succes met je studie. Heel goed al hoe je er nu voorstaat! :cheer:

Wat lief van jou!
Sherlock schreef:
28-09-2022 23:10
Dus moeders moeten een eigen topic openen voor iets wat jíj ervan maakt? Het moet niet gekker worden.

Jij hebt zo'n stellige mening, méér is het niet, waarom open jij dan geen topic om jouw briljante ideeën te spuien. Wie weet hoeveel zielige kinderen je ermee redt.

:cheer:!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven