Werk & Studie alle pijlers

Trajectbegeleider (re-integratie)

18-11-2010 18:12 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan mij meer vertellen over dit beroep? Ik probeer op dit moment uit te vinden of het iets voor mij is. Een paar specifieke vragen die ik heb:

- In hoeverre werk je echt met mensen? Heb je bijv. dagelijks afspraken?

- Krijg je veel te maken met mensen die eigenlijk helemaal niet willen werken?

- Waarom wordt in alle vacatures die ik tot nu toe heb gezien rijbewijs + auto gevraagd?

- Wat is het perspectief (doorgroeimogelijkheden)? Wordt er veel aandacht besteed aan eigen ontwikkeling/deskundigheidsbevordering?

Ik ben erg benieuwd... Alvast bedankt voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
- ja

- ja

- omdat je moet reizen en geld verdienen

- geen

Je moet erg opletten bij wat voor bedrijf je wilt werken. In de re-integratiewereld valt veel geld te verdienen voor de bedrijven. Vaak wordt de cliënt/medewerker in traject genomen, maakt de trajectbegeider mooie rapportages op papier waaruit blijkt hoe iedereen zijn best doet, vervolgens wordt deze verstuurd. Het UWV toetst deze nauwelijks en het geld stroomt binnen bij het bedrijf. Bij een WSW bedrijf werkt het anders, daar heb je trajectbegeleiders die de doelgroep stimuleren en motiveren om zo verder te ontwikkelen naar een baan buiten de WSW, dus denk meer voldoening. HBO-opleiding is wel noodzakelijk.......Wat voor vooropleiding en werkervaring heb je?
Met die auto rijd je naar je clienten die (als je je werk goed hebt gedaan) aan het werk zijn

Verder eens met Lara. Ik denk dat je ook goed moet bedenken met wat voor clienten je wilt werken, er zijn een heleboel verschillende groepen die hulp nodig hebben bij reintegratie. Van verstandelijk gehandicapten tot jarenlange werklozen en psychiaterisch patienten. Ik denk dat feeling met de doelgroep waarmee je werkt wel erg belangrijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven