Werk & Studie alle pijlers

Tussen twee werkgevers...

11-11-2009 13:48 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel met zwangerschapsverlof en zweef tussen twee werkgevers, in een luxepositie, dat besef ik me goed.

Ik heb altijd 0,8 FTE gewerkt bij werkgever A, met veel plezier in de inhoudelijke werkzaamheden, maar wel ver van huis en zonder reiskostenvergoeding. Toen ik zwanger werd ben ik gaan kijken voor functies in de buurt en ben bij werkgever B aangenomen voor 0.35 FTE, inhoudelijk precies dezelfde functie maar dan lekker naast de deur. Tijdens mijn zwangerschap heb ik deze beide functies gecombineerd tot een meer dan fulltime functie, die ik met dank aan vakantie-uren kon houden op een 40-urige werkweek.

Nu heb ik verlof en beide werkgevers willen mij daarna graag weer terugzien. Ik wil dat echter liever niet; het combineren van verschillende werkgevers vind ik erg lastig en daarnaast ga ik minder werken als ons kindje er is. Ik hoop echter uit te komen op ca 0,5 FTE en werkgever B kan me dit pas in de loop van het jaar bieden, niet direct bij terugkomst.

Wat zouden jullie doen? Ik heb overigens bij beide een vast contract. Ik overweeg nu om bij werkgever B aan te blijven en mijn contract bij werkgever A tijdelijk aan te houden maar dmv ouderschapsverlof de uren daar te verminderen...

Ik vind het lastig, zit met loyaliteit naar beide werkgevers, maar puur persoonlijk gezien is werkgever B een betere werkplek voor mij. Is het überhaupt mogelijk om bij één werkgever ouderschapsverlof te nemen, en bij de andere niet?
Ik zou dan eerst lekker van je kindje gaan genieten met werkgever B en daarna weer uitbreiden naar 0,5 bij deze werkgever.

Natuurlijk kan je bij de ene ouderschapsverlof opnemen en bij de ander niet, maar was je niet gaan werken bij B voor je zwangerschap en al het gemak van minder ver reizen enzo.

Succes
Finette; die verleiding is ook wel erg groot moet ik eerlijk zeggen. Alleen is er dan ook nog mijn andere kant, die vindt dat dat de 'luie' oplossing is...

Naar werkgever A toe zou ik dat wel eerlijker vinden.
Ik zou voor werkgever B gaan.
ik snap het niet helemaal. je bent dichter bij huis werk gaan zoeken ivm komst baby. het werk bevalt je en ze willen je graag houden (werkgever B). jij wilt graag 0.5 fte werken en bij werkgever B kan dat. niet meteen, maar wel binnen een jaar.

wat is er dan moeilijk? dat is toch perfect?

je krijgt precies wat je wilt + je hebt een paar maanden extra tijd met je kindje.

ik zou het wel weten...
Als het financieel te doen is, kiezen voor werkgever B. Die bevalt je door een aantal factoren het beste.
die loyaliteit van vrouwen ook!

Als jij en je partner het financieel kunnen bolwerken dat jij voor een korte periode maar 0,35% kunt werken zou ik dat lekker doen. Werkgever A is ook nooit zo loyaal naar jou geweest om je een goede reiskostenvergoeding te geven.

Zou trouwens wel op papier regelen dat je bij werkgever B naar 0,5 fte kunt na een periode.
Dat is al geregeld Krokusje... concreet gaat het om 3 maanden 'gat'.
Dus je hebt 3 maanden meer om van de baby te genieten.. Wat vervelend1

Kies voor B en geniet er lekker van!
Werkgever B!

Misschien is het moeilijk om weg te gaan bij een werkgever waar je het op zich erg naar je zin hebt en ook al langer werkt. Maar als je zo de voor en nadelen op papier ziet staan, lijkt het me heel duidelijk.

Succes!
Ja, ik moet eerlijk zeggen, als ik de post lees van irrab, dan schiet ik in de lach en vraag ik me inderdaad af waar ik me druk om maak... Ik vind het gewoon moeilijk om knopen door te hakken denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven