tussenjaar
zondag 30 april 2017 om 19:24
ik ben 16 jaar (geworden in eind november) en ben nu bijna klaar met het eerste jaar mbo en zit nu al een tijdje na te denken over een tussen jaar om naar Amerika te gaan een jaar high school of een talen cursus of misschien zelfs een jaar collage of een hele opleiding daar volgen dit omdat het land mij erg interesseert en omdat ik niet zo goed weet of ik verder wil gaan met de opleiding die ik nu doe omdat ik veel meer dingen leuk vind maar niets echt leuk genoeg om er mijn werk van te maken verder haal ik wel goede cijfers dus dat maakt niet zoveel uit. iemand ervaring of advies?
zondag 30 april 2017 om 19:58
quote:Luna_ schreef op 30 april 2017 @ 19:53:
[...]
Niveau Engels en de ervaring na zo'n jaar is ontzettend goed voor cv en opent derhalve zeker deuren.Het opent vast deuren, als je van te voren precies uitzoekt welke, kan het van pas komen. Het opent geen deuren naar hbo. Mavo/vmbo-t, jaar Amerika en dan hier weer mbo.
[...]
Niveau Engels en de ervaring na zo'n jaar is ontzettend goed voor cv en opent derhalve zeker deuren.Het opent vast deuren, als je van te voren precies uitzoekt welke, kan het van pas komen. Het opent geen deuren naar hbo. Mavo/vmbo-t, jaar Amerika en dan hier weer mbo.
zondag 30 april 2017 om 19:58
quote:pejeka schreef op 30 april 2017 @ 19:53:
[...]
Je leert het meeste over jezelf als je in je eigen normale situatie op een normale manier kunt omgaan met de dagelijkse dingen. Daar hoef je niet voor naar het andere einde van de wereld, integendeel zelfs. Als je hiér jezelf al niet kunt zijn, waarom dáár dan wel?
Maar los daarvan, stel je kunt het financieel rond krijgen, wat verwacht je er dan van? Hoe ga je daarna verder?het kan raar klinken maar hier in nl is alles het zelfde alles is vast en veilig ik doe hier het zelfde bijna elke dag en weet wat ik hier kan maar door weg te gaan van het veilige van thuis kan je erg veel leren over wat ik nog meer kan zonder dat ik voor alles terug kan vallen op mijn ouders ook hoop ik te weten te komen wat ik echt belangrijk vind en wat ik later wil gaan doen.
[...]
Je leert het meeste over jezelf als je in je eigen normale situatie op een normale manier kunt omgaan met de dagelijkse dingen. Daar hoef je niet voor naar het andere einde van de wereld, integendeel zelfs. Als je hiér jezelf al niet kunt zijn, waarom dáár dan wel?
Maar los daarvan, stel je kunt het financieel rond krijgen, wat verwacht je er dan van? Hoe ga je daarna verder?het kan raar klinken maar hier in nl is alles het zelfde alles is vast en veilig ik doe hier het zelfde bijna elke dag en weet wat ik hier kan maar door weg te gaan van het veilige van thuis kan je erg veel leren over wat ik nog meer kan zonder dat ik voor alles terug kan vallen op mijn ouders ook hoop ik te weten te komen wat ik echt belangrijk vind en wat ik later wil gaan doen.
zondag 30 april 2017 om 20:04
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 19:58:
[...]
het kan raar klinken maar hier in nl is alles het zelfde alles is vast en veilig ik doe hier het zelfde bijna elke dag en weet wat ik hier kan maar door weg te gaan van het veilige van thuis kan je erg veel leren over wat ik nog meer kan zonder dat ik voor alles terug kan vallen op mijn ouders ook hoop ik te weten te komen wat ik echt belangrijk vind en wat ik later wil gaan doen.Je hoeft niet naar Amerika om dat te ervaren, je kunt ook hier in Nederland op kamers gaan.
[...]
het kan raar klinken maar hier in nl is alles het zelfde alles is vast en veilig ik doe hier het zelfde bijna elke dag en weet wat ik hier kan maar door weg te gaan van het veilige van thuis kan je erg veel leren over wat ik nog meer kan zonder dat ik voor alles terug kan vallen op mijn ouders ook hoop ik te weten te komen wat ik echt belangrijk vind en wat ik later wil gaan doen.Je hoeft niet naar Amerika om dat te ervaren, je kunt ook hier in Nederland op kamers gaan.
zondag 30 april 2017 om 20:06
zondag 30 april 2017 om 20:08
quote:Beverkever schreef op 30 april 2017 @ 19:57:
Ik vond het ook allemaal niets, ook mijn huidige werk heb ik niet voor geleerd, maar waar ik voor heb geleerd vind ik niet leuk, en wat ik nu doe vind ik ook eigenlijk niet leuk. Dat is misschien niet iets waar je achter gaat komen, misschien ook wel! Een tussen jaar ga je sowieso zooo veel leren over jezelf, wat je wel of niet belangrijk vindt, waar je sterkte en zwakte ligt, alles! Zo'n ervaring is heel belangrijk en zeer bijzonder. Echter, zou ik lekker die 2 a 3 jaar uitzitten, dat MBO diploma in de pocket krijgen en dan verder gaan. Dan heb je namelijk de keuze. Ik heb met een MBO diploma een baan in een hele andere sector gekregen. Het is fijn om het niveau gewoon alvast op papier te hebben, de richting kan je altijd nog veranderen! Ook ben je dan wat ouder en meer vrijer in je reizen denk ik. Hoe lang heb je dit idee al? het lijkt mij in ieder geval het fijnste het grootste 'gedoe' van opleidingen in papiertjes halen alvast achter de rug te hebben. De ervaring komt alsnog gewoon hoor, ik begon pas echter met reizen vanaf mijn 21e en ik sta nu (leeftijd 27) op het punt mijn hele vaste baan eraan te geven om weer een 9 maanden op reis te gaan. Ik begrijp dat je het liefst natuurlijk zo snel mogelijk wilt, maar wij mij zelfs nu die vrijheid geeft om dit te kunnen doen, is voornamelijk gewoon het papiertje wat ik op zak heb in de ervaring, dat geeft mij in ieder geval heel veel rust, en veel keuzemogelijkheden het idee heb ik al een lange tijd heb van kleins af aan al naar Amerika gewild. ook ben ik van kleins af aan al vrij zelfstandig (klinkt misschien een beetje arrogant niet zo bedoelt) in vergelijking tot andere van mijn leeftijd ben ik veel zelfstandiger heb ik altijd al gehad en om na een jaar terug te komen en dan mbo te doen is niet zo'n probleem lijkt mij ik kom altijd vrij makkelijk door school. ook kan ik dan altijd nog kijken of er iets versneld is in de opleiding die ik dan wil doen wat haalbaar is voor mij.
Ik vond het ook allemaal niets, ook mijn huidige werk heb ik niet voor geleerd, maar waar ik voor heb geleerd vind ik niet leuk, en wat ik nu doe vind ik ook eigenlijk niet leuk. Dat is misschien niet iets waar je achter gaat komen, misschien ook wel! Een tussen jaar ga je sowieso zooo veel leren over jezelf, wat je wel of niet belangrijk vindt, waar je sterkte en zwakte ligt, alles! Zo'n ervaring is heel belangrijk en zeer bijzonder. Echter, zou ik lekker die 2 a 3 jaar uitzitten, dat MBO diploma in de pocket krijgen en dan verder gaan. Dan heb je namelijk de keuze. Ik heb met een MBO diploma een baan in een hele andere sector gekregen. Het is fijn om het niveau gewoon alvast op papier te hebben, de richting kan je altijd nog veranderen! Ook ben je dan wat ouder en meer vrijer in je reizen denk ik. Hoe lang heb je dit idee al? het lijkt mij in ieder geval het fijnste het grootste 'gedoe' van opleidingen in papiertjes halen alvast achter de rug te hebben. De ervaring komt alsnog gewoon hoor, ik begon pas echter met reizen vanaf mijn 21e en ik sta nu (leeftijd 27) op het punt mijn hele vaste baan eraan te geven om weer een 9 maanden op reis te gaan. Ik begrijp dat je het liefst natuurlijk zo snel mogelijk wilt, maar wij mij zelfs nu die vrijheid geeft om dit te kunnen doen, is voornamelijk gewoon het papiertje wat ik op zak heb in de ervaring, dat geeft mij in ieder geval heel veel rust, en veel keuzemogelijkheden het idee heb ik al een lange tijd heb van kleins af aan al naar Amerika gewild. ook ben ik van kleins af aan al vrij zelfstandig (klinkt misschien een beetje arrogant niet zo bedoelt) in vergelijking tot andere van mijn leeftijd ben ik veel zelfstandiger heb ik altijd al gehad en om na een jaar terug te komen en dan mbo te doen is niet zo'n probleem lijkt mij ik kom altijd vrij makkelijk door school. ook kan ik dan altijd nog kijken of er iets versneld is in de opleiding die ik dan wil doen wat haalbaar is voor mij.
zondag 30 april 2017 om 20:08
quote:pejeka schreef op 30 april 2017 @ 19:53:
[...]
Je leert het meeste over jezelf als je in je eigen normale situatie op een normale manier kunt omgaan met de dagelijkse dingen. Daar hoef je niet voor naar het andere einde van de wereld, integendeel zelfs. Als je hiér jezelf al niet kunt zijn, waarom dáár dan wel?
Maar los daarvan, stel je kunt het financieel rond krijgen, wat verwacht je er dan van? Hoe ga je daarna verder?
Oneens, dochter hier is enorm gegroeid en heeft heel veel geleerd met een stage aan de andere kant van het land. Vijf maanden op zichzelf teruggeworpen zijn, geen ouders in de buurt, geen vrienden/vriendinnen. Slechts één keer twee dagen terug naar huis.
Ik ben dus op zich voorstander van dit soort dingen. Dat kan ook een zomerbaan in het buitenland zijn. Met een diploma op zak dat dan weer wel.
[...]
Je leert het meeste over jezelf als je in je eigen normale situatie op een normale manier kunt omgaan met de dagelijkse dingen. Daar hoef je niet voor naar het andere einde van de wereld, integendeel zelfs. Als je hiér jezelf al niet kunt zijn, waarom dáár dan wel?
Maar los daarvan, stel je kunt het financieel rond krijgen, wat verwacht je er dan van? Hoe ga je daarna verder?
Oneens, dochter hier is enorm gegroeid en heeft heel veel geleerd met een stage aan de andere kant van het land. Vijf maanden op zichzelf teruggeworpen zijn, geen ouders in de buurt, geen vrienden/vriendinnen. Slechts één keer twee dagen terug naar huis.
Ik ben dus op zich voorstander van dit soort dingen. Dat kan ook een zomerbaan in het buitenland zijn. Met een diploma op zak dat dan weer wel.
zondag 30 april 2017 om 20:08
Ik heb een jaar high school gedaan na mijn havo. Was toen ook zestien. Het Was zeker een onvergetelijke ervaring, maar ook zwaar op momenten. Het is niet als in de film ten eerste.
Ik ben daardoor iets anders gaan studeren, maar bleek later ook niet beste keuze. Ik heb er veel geleerd, maar mijn onzekerheid en alles bleef gewoon. Als je gaat met het idee straks weet ik precies wat ik wil, dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit. Voor mijn cv deed het niks maar dat ik goed Amerikaans spreek is prettig. Je moet het echter wel bij blijohouden anders vergeet je het gewoon weer.
Ik ben daardoor iets anders gaan studeren, maar bleek later ook niet beste keuze. Ik heb er veel geleerd, maar mijn onzekerheid en alles bleef gewoon. Als je gaat met het idee straks weet ik precies wat ik wil, dan kom je waarschijnlijk bedrogen uit. Voor mijn cv deed het niks maar dat ik goed Amerikaans spreek is prettig. Je moet het echter wel bij blijohouden anders vergeet je het gewoon weer.
zondag 30 april 2017 om 20:11
quote:Pluisi schreef op 30 april 2017 @ 20:06:
Je kan heus wel naar de uni. MBO, HBO en dan uni. Doet mn dochter ook. Die is nu 24 en gaat na de zomer haar master doen.
MBO was niet haar passie, dus toen HBO, maar ze wilde meer. Trouwens op het HBO wel een half jaar in Zuid Afrika gezeten, dus ook zonder tussenjaar kan je naar het buitenland.het gaat mij ook niet om het mbo zelf dat vind ik prima alleen de opleiding zelf vind ik niet super interessant en dat is ook zo op het hbo en op de uni.
Je kan heus wel naar de uni. MBO, HBO en dan uni. Doet mn dochter ook. Die is nu 24 en gaat na de zomer haar master doen.
MBO was niet haar passie, dus toen HBO, maar ze wilde meer. Trouwens op het HBO wel een half jaar in Zuid Afrika gezeten, dus ook zonder tussenjaar kan je naar het buitenland.het gaat mij ook niet om het mbo zelf dat vind ik prima alleen de opleiding zelf vind ik niet super interessant en dat is ook zo op het hbo en op de uni.
zondag 30 april 2017 om 20:12
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 19:58:
[...]
het kan raar klinken maar hier in nl is alles het zelfde alles is vast en veilig ik doe hier het zelfde bijna elke dag en weet wat ik hier kan maar door weg te gaan van het veilige van thuis kan je erg veel leren over wat ik nog meer kan zonder dat ik voor alles terug kan vallen op mijn ouders ook hoop ik te weten te komen wat ik echt belangrijk vind en wat ik later wil gaan doen.
Je idealiseert het. Heel begrijpelijk hoor, deed ik op mijn zestiende toen ik ging ook. High School is eigenlijk redelijk veilig. Je hebt steeds hetzelfde ritme en is uiteindelijk net als hier. Veilig bij een gezin en daar meedraaien.
Ik heb meer over mezelf geleerd door na mijn hbo alleen te gaan backpacken.
[...]
het kan raar klinken maar hier in nl is alles het zelfde alles is vast en veilig ik doe hier het zelfde bijna elke dag en weet wat ik hier kan maar door weg te gaan van het veilige van thuis kan je erg veel leren over wat ik nog meer kan zonder dat ik voor alles terug kan vallen op mijn ouders ook hoop ik te weten te komen wat ik echt belangrijk vind en wat ik later wil gaan doen.
Je idealiseert het. Heel begrijpelijk hoor, deed ik op mijn zestiende toen ik ging ook. High School is eigenlijk redelijk veilig. Je hebt steeds hetzelfde ritme en is uiteindelijk net als hier. Veilig bij een gezin en daar meedraaien.
Ik heb meer over mezelf geleerd door na mijn hbo alleen te gaan backpacken.
zondag 30 april 2017 om 20:12
quote:Luna_ schreef op 30 april 2017 @ 20:08:
Snap niet waarom iedereen zo negatief is over een highschool jaar.. TO kan toch daarna nog prima haar startkwalificatie halen.Omdat de motivatie verkeerd is. Hier is het kut, dus dan ga ik daar wel heen. Schiet niet op dus, want motivatie moet uit jezelf komen en niet uit de plaats waar je per ongeluk op school zit.
Snap niet waarom iedereen zo negatief is over een highschool jaar.. TO kan toch daarna nog prima haar startkwalificatie halen.Omdat de motivatie verkeerd is. Hier is het kut, dus dan ga ik daar wel heen. Schiet niet op dus, want motivatie moet uit jezelf komen en niet uit de plaats waar je per ongeluk op school zit.
zondag 30 april 2017 om 20:13
zondag 30 april 2017 om 20:15
quote:Promethium schreef op 30 april 2017 @ 20:04:
[...]
Je hoeft niet naar Amerika om dat te ervaren, je kunt ook hier in Nederland op kamers gaan.ik snap dat je dit voorstelt alleen hier vinden mijn ouders mij te jong voor er zit nog al een verschil tussen naar een gastgezin gaan waar je altijd nog op kan terug vallen en die je kunnen helpen met dingen en helemaal op kamers gaan met alles wat er bij komt ook kan ik dan of is het niet de bedoeling dat ik na een jaar dan weer thuis kom wonen en dat kan wel als je een jaar ergens anders heen gaat.
[...]
Je hoeft niet naar Amerika om dat te ervaren, je kunt ook hier in Nederland op kamers gaan.ik snap dat je dit voorstelt alleen hier vinden mijn ouders mij te jong voor er zit nog al een verschil tussen naar een gastgezin gaan waar je altijd nog op kan terug vallen en die je kunnen helpen met dingen en helemaal op kamers gaan met alles wat er bij komt ook kan ik dan of is het niet de bedoeling dat ik na een jaar dan weer thuis kom wonen en dat kan wel als je een jaar ergens anders heen gaat.
zondag 30 april 2017 om 20:15
quote:Luna_ schreef op 30 april 2017 @ 20:08:
Snap niet waarom iedereen zo negatief is over een highschool jaar.. TO kan toch daarna nog prima haar startkwalificatie halen.Ik ben niet negatief, in tegendeel. Ik vind alleen wel dat je het moet doen met de juiste motieven. En, niet onbelangrijk, weten hoe je dat gaat een kunt financieren. Van het bedrag dat je er aan uit geeft kun je ook ongeveer vier jaar hier naar een hbo. Als je er zo warm bijzit dat je niet hoeft te kiezen dan zeker doen. Anders heel goed nadenken waaraan je je spaargeld gaat spenderen.
Snap niet waarom iedereen zo negatief is over een highschool jaar.. TO kan toch daarna nog prima haar startkwalificatie halen.Ik ben niet negatief, in tegendeel. Ik vind alleen wel dat je het moet doen met de juiste motieven. En, niet onbelangrijk, weten hoe je dat gaat een kunt financieren. Van het bedrag dat je er aan uit geeft kun je ook ongeveer vier jaar hier naar een hbo. Als je er zo warm bijzit dat je niet hoeft te kiezen dan zeker doen. Anders heel goed nadenken waaraan je je spaargeld gaat spenderen.
zondag 30 april 2017 om 20:16
Ik zou zelf eerst je MBO afmaken.
Maar waarom al es niet van "het buitenland" proberen te proeven en op zoek gaan naar een studentenjob in 't buitenland?
Zoek google en alle jobsites af en wie weet zoekt er nog wel iemand volk voor de komende zomer?
Al is het voor een maand.
Voor schooljaar 2017-2018 ga je er immers toch echt niet meer bij geraken en als je 2 van de 3 MBO-jaren hebt gedaan, kan je 't maar beter gelijk afmaken.
En stel dat je na je MBO niet meer richting high school kan ... kan je ook nog altijd een jaar of 2 jaar als au pair gaan werken of met andere organisaties weg.
Maar waarom al es niet van "het buitenland" proberen te proeven en op zoek gaan naar een studentenjob in 't buitenland?
Zoek google en alle jobsites af en wie weet zoekt er nog wel iemand volk voor de komende zomer?
Al is het voor een maand.
Voor schooljaar 2017-2018 ga je er immers toch echt niet meer bij geraken en als je 2 van de 3 MBO-jaren hebt gedaan, kan je 't maar beter gelijk afmaken.
En stel dat je na je MBO niet meer richting high school kan ... kan je ook nog altijd een jaar of 2 jaar als au pair gaan werken of met andere organisaties weg.
zondag 30 april 2017 om 20:18
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 20:13:
[...]
Hoe weet je dat dan nou weer. Heb je een glazen bol of zo?nee maar ik ken mij zelf wel een beetje ook vind ik dat je niet kan zeggen dat mijn motivatie verkeerd is als je mij niet kent ik weet van mij zelf dat het gaat om het onderwerp over wat ik moet doen en al zou ik de zelfde opleiding ergens anders doen zou ik het als nog niet leuk vinden.
[...]
Hoe weet je dat dan nou weer. Heb je een glazen bol of zo?nee maar ik ken mij zelf wel een beetje ook vind ik dat je niet kan zeggen dat mijn motivatie verkeerd is als je mij niet kent ik weet van mij zelf dat het gaat om het onderwerp over wat ik moet doen en al zou ik de zelfde opleiding ergens anders doen zou ik het als nog niet leuk vinden.
zondag 30 april 2017 om 20:20
zondag 30 april 2017 om 20:21
quote:TinyBel schreef op 30 april 2017 @ 20:16:
Ik zou zelf eerst je MBO afmaken.
Maar waarom al es niet van "het buitenland" proberen te proeven en op zoek gaan naar een studentenjob in 't buitenland?
Zoek google en alle jobsites af en wie weet zoekt er nog wel iemand volk voor de komende zomer?
Al is het voor een maand.
Voor schooljaar 2017-2018 ga je er immers toch echt niet meer bij geraken en als je 2 van de 3 MBO-jaren hebt gedaan, kan je 't maar beter gelijk afmaken.
En stel dat je na je MBO niet meer richting high school kan ... kan je ook nog altijd een jaar of 2 jaar als au pair gaan werken of met andere organisaties weg.dat kan ik zeker opzoek een baantje maar heb jij misschien een idee wat voor baantjes je allemaal in het buitenland kan doen?
Ik zou zelf eerst je MBO afmaken.
Maar waarom al es niet van "het buitenland" proberen te proeven en op zoek gaan naar een studentenjob in 't buitenland?
Zoek google en alle jobsites af en wie weet zoekt er nog wel iemand volk voor de komende zomer?
Al is het voor een maand.
Voor schooljaar 2017-2018 ga je er immers toch echt niet meer bij geraken en als je 2 van de 3 MBO-jaren hebt gedaan, kan je 't maar beter gelijk afmaken.
En stel dat je na je MBO niet meer richting high school kan ... kan je ook nog altijd een jaar of 2 jaar als au pair gaan werken of met andere organisaties weg.dat kan ik zeker opzoek een baantje maar heb jij misschien een idee wat voor baantjes je allemaal in het buitenland kan doen?
zondag 30 april 2017 om 20:21
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 20:12:
[...]
Omdat de motivatie verkeerd is. Hier is het kut, dus dan ga ik daar wel heen. Schiet niet op dus, want motivatie moet uit jezelf komen en niet uit de plaats waar je per ongeluk op school zit.
Dit dus!
Waar je ook heen vlucht, je neemt jezelf mee.
[...]
Omdat de motivatie verkeerd is. Hier is het kut, dus dan ga ik daar wel heen. Schiet niet op dus, want motivatie moet uit jezelf komen en niet uit de plaats waar je per ongeluk op school zit.
Dit dus!
Waar je ook heen vlucht, je neemt jezelf mee.
zondag 30 april 2017 om 20:24
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 20:15:
[...]
ik snap dat je dit voorstelt alleen hier vinden mijn ouders mij te jong voor er zit nog al een verschil tussen naar een gastgezin gaan waar je altijd nog op kan terug vallen en die je kunnen helpen met dingen en helemaal op kamers gaan met alles wat er bij komt ook kan ik dan of is het niet de bedoeling dat ik na een jaar dan weer thuis kom wonen en dat kan wel als je een jaar ergens anders heen gaat.
Tip: Leestekens.
En dit snap ik niet. Hier kunnen je ouders je toch gewoon helpen als je op kamers gaat.
Is het geen optie om deze zomer in het buitenland in animatieteam te gaan werken en na je MBO naar de VS te gaan?
[...]
ik snap dat je dit voorstelt alleen hier vinden mijn ouders mij te jong voor er zit nog al een verschil tussen naar een gastgezin gaan waar je altijd nog op kan terug vallen en die je kunnen helpen met dingen en helemaal op kamers gaan met alles wat er bij komt ook kan ik dan of is het niet de bedoeling dat ik na een jaar dan weer thuis kom wonen en dat kan wel als je een jaar ergens anders heen gaat.
Tip: Leestekens.
En dit snap ik niet. Hier kunnen je ouders je toch gewoon helpen als je op kamers gaat.
Is het geen optie om deze zomer in het buitenland in animatieteam te gaan werken en na je MBO naar de VS te gaan?
zondag 30 april 2017 om 20:24
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 20:18:
[...]
nee maar ik ken mij zelf wel een beetje ook vind ik dat je niet kan zeggen dat mijn motivatie verkeerd is als je mij niet kent ik weet van mij zelf dat het gaat om het onderwerp over wat ik moet doen en al zou ik de zelfde opleiding ergens anders doen zou ik het als nog niet leuk vinden.Nou dan ga je een andere opleiding doen. Wat een gezeur zeg.
[...]
nee maar ik ken mij zelf wel een beetje ook vind ik dat je niet kan zeggen dat mijn motivatie verkeerd is als je mij niet kent ik weet van mij zelf dat het gaat om het onderwerp over wat ik moet doen en al zou ik de zelfde opleiding ergens anders doen zou ik het als nog niet leuk vinden.Nou dan ga je een andere opleiding doen. Wat een gezeur zeg.
zondag 30 april 2017 om 20:25
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 20:21:
[...]
dat kan ik zeker opzoek een baantje maar heb jij misschien een idee wat voor baantjes je allemaal in het buitenland kan doen?
Tja, tegen mijn kind met deze plannen zeg ik: 'Als jij jezelf groot en wijs genoeg vind voor een vakantiejob in het buitenland, dan ben je ook groot en slim genoeg om er zelf een te zoeken.'
Maar vooruit: Google op: summerjob 2017
http://www.oneworld365.org/summer-jobs
[...]
dat kan ik zeker opzoek een baantje maar heb jij misschien een idee wat voor baantjes je allemaal in het buitenland kan doen?
Tja, tegen mijn kind met deze plannen zeg ik: 'Als jij jezelf groot en wijs genoeg vind voor een vakantiejob in het buitenland, dan ben je ook groot en slim genoeg om er zelf een te zoeken.'
Maar vooruit: Google op: summerjob 2017
http://www.oneworld365.org/summer-jobs
zondag 30 april 2017 om 20:26
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 20:18:
[...]
nee maar ik ken mij zelf wel een beetje ook vind ik dat je niet kan zeggen dat mijn motivatie verkeerd is als je mij niet kent ik weet van mij zelf dat het gaat om het onderwerp over wat ik moet doen en al zou ik de zelfde opleiding ergens anders doen zou ik het als nog niet leuk vinden.
Je gaat de opleiding die je nu doet sowieso niet meer afmaken?
Ik denk dat je motivatie om weer verder te gaan echt ver te zoeken is als je een jaar zo eruit bent geweest.
[...]
nee maar ik ken mij zelf wel een beetje ook vind ik dat je niet kan zeggen dat mijn motivatie verkeerd is als je mij niet kent ik weet van mij zelf dat het gaat om het onderwerp over wat ik moet doen en al zou ik de zelfde opleiding ergens anders doen zou ik het als nog niet leuk vinden.
Je gaat de opleiding die je nu doet sowieso niet meer afmaken?
Ik denk dat je motivatie om weer verder te gaan echt ver te zoeken is als je een jaar zo eruit bent geweest.
zondag 30 april 2017 om 20:29
quote:sssssst schreef op 30 april 2017 @ 20:21:
[...]
Dit dus!
Waar je ook heen vlucht, je neemt jezelf mee.het ding is ik vind het hier niet kut ik zou het liefst mijn hele leven op school zitten en niet werken het liefst kies ik de langste opleiding uit die er is en ga ik die doen alleen dat zou een beetje dom zijn aan gezien ik niet weet wat ik leuk vind.
[...]
Dit dus!
Waar je ook heen vlucht, je neemt jezelf mee.het ding is ik vind het hier niet kut ik zou het liefst mijn hele leven op school zitten en niet werken het liefst kies ik de langste opleiding uit die er is en ga ik die doen alleen dat zou een beetje dom zijn aan gezien ik niet weet wat ik leuk vind.
zondag 30 april 2017 om 20:29
quote:anoniempjed11j schreef op 30 april 2017 @ 20:21:
[...]
dat kan ik zeker opzoek een baantje maar heb jij misschien een idee wat voor baantjes je allemaal in het buitenland kan doen?
In elke toeristisch gebied in zowat eender welk land zoeken ze bijvoorbeeld personeel voor de horeca.
En voor supermarkten. Of soms voor andere winkels.
Sommigen hebben leeftijdsgrenzen (niet onder 18) of taaleisen of bij sommigen moet je in de buurt wonen.
Maar een vriendin heeft bijvoorbeeld ooit 6 weken op een Grieks eiland in een hotel gezeten.
En mijn zus heeft nog aan de Belgische kust in een café gezeten. Slapen deed ze in een kamer erboven.
Mijn neef zat ooit 2 maand in Italië in een boekenwinkel en kreeg onderdak bij de eigenaar.
In wat "verdere landen" is het feit dat je Nederlands spreekt soms ook een troef in hotels en op campings.
Kunnen ze in de zomer ook de Belgische en Nederlandse klanten bedienen in hun eigen taal.
Het is vaak hard werken, maar tegelijk een giga ervaring.
[...]
dat kan ik zeker opzoek een baantje maar heb jij misschien een idee wat voor baantjes je allemaal in het buitenland kan doen?
In elke toeristisch gebied in zowat eender welk land zoeken ze bijvoorbeeld personeel voor de horeca.
En voor supermarkten. Of soms voor andere winkels.
Sommigen hebben leeftijdsgrenzen (niet onder 18) of taaleisen of bij sommigen moet je in de buurt wonen.
Maar een vriendin heeft bijvoorbeeld ooit 6 weken op een Grieks eiland in een hotel gezeten.
En mijn zus heeft nog aan de Belgische kust in een café gezeten. Slapen deed ze in een kamer erboven.
Mijn neef zat ooit 2 maand in Italië in een boekenwinkel en kreeg onderdak bij de eigenaar.
In wat "verdere landen" is het feit dat je Nederlands spreekt soms ook een troef in hotels en op campings.
Kunnen ze in de zomer ook de Belgische en Nederlandse klanten bedienen in hun eigen taal.
Het is vaak hard werken, maar tegelijk een giga ervaring.