Werk & Studie alle pijlers

Tweede gesprek, arbeidsvoorwaarden?

20-07-2021 21:35 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb binnenkort mijn tweede gesprek. In het verleden bestond de tweede ronde uit meelopen in de praktijk. Dit is voor het eerst dat ik echt met een tweede gesprek te maken heb. Mijn gesprekspartner vertelde dat zij er weer bij zit met twee andere collega’s bij zitten en het een soortgelijke gesprek zal zijn als de eerste. Echter is er nu de mogelijkheden om de arbeidsvoorwaarden de bespreken.

Wat kan ik me daarbij voorstellen? Ik wil niet weer in herhaling vallen en hetzelfde vertellen. Is dit ook het moment om eventueel te onderhandelen?
Voor mijn huidige baan, had ik 6 gesprekken, en die waren inderdaad deels veel herhaling
Dus tja, het kan alle kanten op
lilalinda schreef:
20-07-2021 21:40
Voor mijn huidige baan, had ik 6 gesprekken, en die waren inderdaad deels veel herhaling
6 gesprekken? Was je in de race voor jojo?
Ze geven toch aan waar gesprek over gaat, de arbeidsvoorwaarden. Wat jij wil, wat zij willen en kunnen bieden ect?
lilalinda schreef:
20-07-2021 21:40

Jij moet dan wel Heel Belangrijk zijn geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
21-07-2021 07:02
Nou, niet de directeur
Er is wel maar 1 Lila in het bedrijf
himalaya schreef:
21-07-2021 07:02
Tja, of de werkgever vind zichzelf heel belangrijk natuurlijk.

Hier altijd wel vaak 2 gesprekken gehad, laatste 1 gesprek. Donderdag sollicitatie, maandag begonnen.
Ik heb ook wel eens een gesprek en daarna een lunch gehad, kijken of ik in het (kleine) team paste.

Ligt gewoon aan de plek hoe ze het het liefste zien.
Meestal is het tweede gesprek redelijk hetzelfde als het eerste gesprek, maar met andere mensen, om te zien of daar een klik mee is. Er kan worden gevraagd naar gewenste salaris, maar dit gebeurt ook vaak eerder. Meestal word ik na het tweede gesprek gebeld als ik aangenomen ben. Daarin, of in een mail met het contractvoorstel doen ze een bod. Dat is het moment dat ik een tegenbod doe.
essychan wijzigde dit bericht op 21-07-2021 10:15
Reden: typo
0.13% gewijzigd
Precies wat essie zegt is ook mijn ervaring.
Arbeidsvoorwaarden heb ik nog nooit in een gesprek besproken, dat gaat bij mij altijd naderhand per mail over en weer. Ik heb nooit ter plekke hoeven onderhandelen.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 21-07-2021 08:57
17.99% gewijzigd
lilalinda schreef:
21-07-2021 07:16
Nou, niet de directeur
Er is wel maar 1 Lila in het bedrijf
Dat geldt voor de meeste mensen.

Kan zijn dat deels dezelfde vragen worden gesteld, dat hoort naar mijn idee een beetje bij solliciteren.
Hier pas arbeidsvoorwaarden in het arbeidsvoorwaardengesprek, dat was het derde gesprek (en dat was dus geen echt sollicitatiegesprek). Overigens zou ik het vreemd vinden als er bij zo’n gesprek over arbeidsvoorwaarden collega’s zouden zitten, anders dan iemand van personeelszaken en je leidinggevende.
Vorige maand nog sollicitatie gehad;
1ste gesprek was met manager
2de gesprek was met collega uit team en 2 clienten.
3de ronde was paar uur meelopen om sfeer te proeven en kijken of het vanuit beide kanten match is.
4de ronde was arbeidsvoorwaarden gesprek.
‘Er is de mogelijkheid om arbeidsvoorwaarden te bespreken’. Wie bepaalt of dat gaat gebeuren, TO of de gesprekspartners?

TO, ik zou me voorbereiden op onderhandeling. Is het een ingeschaalde functie, dan kun je onderhandelen over de trede. Bedenk dan vooraf welke trede je wilt en wat je onderbouwing hiervoor is. Als het een functie zonder inschaling is ook bedenken wat je wilt verdienen en waarom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven