Werk & Studie alle pijlers

Twijfel.

25-11-2010 13:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben ook zo'n verschrikkelijke twijfelmuts! Wel, niet, wel, niet, wel, niet, ik word er gek van!

Ik heb momenteel een fulltime baan (al 4 jaar). Vast contract, redelijk salaris, hond mag mee naar het werk, aardige baas, leuke collega's, dicht bij huis, helemaal leuk dus. Alleen het werk, pfff... Het komt echt mijn neus uit, al een jaar. Ook roep ik al een jaar dat ik wat anders ga zoeken, maar ik heb niet echt mijn best gedaan met zoeken.

Gisteren zag ik een advertentie staan in een plaatselijk krantje. Ik was gelijk helemaal enthousiast; 32 uur werken en een functie die ik echt heel erg leuk vind en waar ik ook enige ervaring mee heb. Ik ben gelijk een brief op gaan stellen, heb er vannacht zelfs over gedroomd en ben vandaag eens gaan nadenken. Fout! Want nu slaat de twijfel toe.

Ik ben erachter gekomen dat dit bedrijf ooit eens een advertentie heeft geplaatst op een reformatorische site. Niets mis mee natuurlijk, maar voor mij gelijk aanleiding om te gaan twijfelen en dus geen sollicitatiebrief te sturen. Ik pas daar toch helemaal niet tussen?

En de twijfel; wil ik echt weg? Nu weet je wat je hebt, straks bevalt het helemaal niet? De hond kan natuurlijk niet mee mocht ik daar gaan werken, is dat wel helemaal eerlijk naar de hond toe?

Ik weet het, ik loop op de zaken vooruit, ik heb nog niet eens een brief gestuurd, maar ik ben zo'n doemdenker! Ik ben bang dat ik spijt ga krijgen, wat ik ook ga doen, bah...Kan iemand mij even een schop onder mijn kont geven?
Vaak heb je na een eerste gesprek (mocht 't al zover komen) al een redelijke indruk van een bedrijf. Heb 't een paar jaar geleden ook gehad. Op gesprek, en het leek me zooo niet leuk daar! En toen ik een week later werd uitgenodigd voor een tweede gesprek, heb ik vriendelijk bedankt.

Gewoon schrijven dus!
Ga eerst solliciteren. Als je uitgenodigd wordt, kun je de sfeer/ cultuur in het bedrijf ontdekken. Later kan je altijd nog besluiten of je het wel of niet doet (mochten ze je aannemen).

Je zegt dat je je hond niet mee kan nemen. Dat lijkt me logisch, maar wat doe je nu dan met die hond? Je werkt nu toch fulltime?
@leergierig, ik neem mijn hond mee naar mijn werk.
Schrijf gewoon die brief, wordt je uitgenodigd dan kun die kans mooi benutten om te kijken of het bedrijf bij jou past.

Kun je binnen je huidige bedrijf niet opschuiven naar een andere functie?
Ik zou er nog even goed over nadenken, klinkt alsof je nu op een leuke werkplek zit!! Ik heb serieus nog nooit gehoord dat iemand zijn hond mag meenemen naar het werk, dat is echt heel aardig.
Eens met leergierig. Ga eerst op gesprek, als het zover komt, en oordeel daarna pas. Mocht het je dan nog aanspreken dan kun je verder een plan trekken.
@borderwalk, nee, ik kan niet schuiven binnen mijn huidige werk.

@LaNeerlandaise, ik heb ook erg veel geluk dat ik mijn hond mee mag nemen. Aan de ene kant denk ik; ik kan het niet maken om te zoeken naar een andere baan, want dat zal betekenen dat mijn hond hele dagen alleen thuis moet zitten (al regel ik dan natuurlijk wel dat ze uitgelaten wordt), maar aan de andere kant… Moet ik maar ergens blijven hangen waar ik het gewoon niet naar mijn zin heb, omdat ik een hond heb?

Ik kan natuurlijk gewoon de brief versturen en dan zie ik wel hoe het loopt. Toch vind ik het idee alleen al doodeng dat ik ergens ga solliciteren.
Ik zou gewoon schrijven. En wat maakt het uit als ze eerder op een reformatorische site hebben gestaan. Dat doen ze nu niet dus zo zwaarwegend zal dat niet zijn. En daarnaast heb je toch in eerste instantie een zakelijke relatie. Geloof staat daar toch buiten? Mocht je uitgenodigd worden voor een gesprek dan kan je de sfeer wel proeven en dan alsnog beslissen of het iets voor jou is. Succes!
Ben wel heel benieuwd wat voor je werk je nu doet, dat je je hond mee mag nemen..

Verder zou ik wel schrijven. Werk dat je neusgaten uitkomt, is op lange termijn echt niet fijn meer en je krijgt pas een echte indruk als je op gesprek mag komen.

Succes met je beslissing.
Gewoon solliciteren, je vindt vanzelf wel uit of het bedrijf leuk genoeg is en of er een gereformeerde sfeer hangt of dat je misschien daar ook je hond mee mag nemen.

Wie niks waagt, die wint ook niks.
Tienhoven, natuurlijk is het zo dat je eerst een zakelijke relatie hebt.

Ik kom uit een gelovig deel van het land, en daar zijn veel bedrijven waar de directie zwaar gereformeerd is. Er werken over het algemeen ook mensen die dezelfde instelling hebben.

Dus dat betekent geen radio aan tijdens het werk, geen koffiepraatjes over dat ene tv programma, andere invulling van leven dus weinig raakvlakken. Natuurlijk is wat ik nu schrijf de extreme kant, maar mijn man werkt in zo'n bedrijf, en wat ik soms van hem hoor

TO, ik zou gewoon solliciteren, je kunt altijd nog nee zeggen!
quote:Eva82 schreef op 25 november 2010 @ 14:20:

geen koffiepraatjes over dat ene tv programmaEcht waar joh? Nooit bij stil gestaan dat het zo ook kan..
quote:Dipper schreef op 25 november 2010 @ 14:24:

[...]

Echt waar joh? Nooit bij stil gestaan dat het zo ook kan..Is dit nu een serieuze reactie of sarcastisch bedoelt?
@Eva, dat bedoel ik! Het lijkt mij vreselijk, ik pas daar echt niet tussen.

Maar ja, ik zie nu spoken, want ik maak me er al druk over terwijl ik geen flauw idee heb hoe het daar is.

Ja, ik ben er uit, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk, gewoon opsturen die brief;)
Succes met je sollicictatie. Laat je het even horen als je wordt uitgenodigd voor een gesprek?
Eva82, nee gewoon opperste verbazing! Ik kan me niet voorstellen dat je over sommige tv-programma's niet zou kunnen praten op je werk...
Joh geloof me, er zijn genoeg gelovige mensen die niet eens een TV hebben!

@ Jazeg: Succes!
Als je niet reageert, dan zul je ook nooit weten of je daar tussen pas. Je hoeft pas definitief te kiezen op het moment dat je je nieuwe arbeidscontract gaat ondertekenen en dan nog mag je je bedenken.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 25 november 2010 @ 14:49:

Joh geloof me, er zijn genoeg gelovige mensen die niet eens een TV hebben!

@ Jazeg: Succes!er zijn ook genoeg atheistische mensen die geen tv hebben.
In mijn branche kun je ook voorstellen eens een dagje mee te lopen om te kijken of het wederzijds klikt. Is dat wat? Overigens ben ik zelf ooit bij iets reformatorisch afgewezen omdat ik bezwaar had tegen het dragen van een rok iedere dag.
Zo, na er een nachtje over geslapen te hebben ben ik blij dat ik de brief gewoon verstuurd heb.

En ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn huidige baan echt niet bij me past, dus mocht het niets worden met deze baan dan zoek ik gewoon verder. Ik vind het ontzettend eng, maar als ik niets doe verandert er ook niets natuurlijk.
Jazeg: is er geen mogelijkheid om intern bij je huidige baan te solliciteren naar een andere functie?

Of om bijv. meer (lees: leukere) taken erbij te krijgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven