Werk & Studie alle pijlers

Twijfels!

17-08-2009 11:27 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik ben net klaar met een mbo niv.4 opleiding, en start over 2 weken met een nieuwe hbo studie. Een nieuwe school, andere stad, uit huis etc. Maar nu gaan de twijfels toeslaan; wil ik die studie wel? Is dit echt wel wat ik wil? Heb ik nog wel zin om nog 4 jaar door te studeren?

Ik ga nu een studie richting multimedia doen, maar heb tot de inschrijving getwijfeld tussen deze studie en een richting docent drama. Nadat ik dacht de juiste keuze te hebben gemaakt, ga ik nu weer twijfelen. De introductieweek is volgende week, maar na het lezen van het "programma" (kroegentochtje hier, feestje daar) daalt mijn zin in de opleiding steeds meer. Ik weet gewoon niet meer wat ik wil. Iets creatiefs en iets met mensen, dat weet ik wel, maar verder kom ik maar niet.

En mijn vraag is nu ook: Wat nu?!
Een intro zegt niets over de opleiding. Ik heb een hele leuke intro gehad, maar de opleiding was zwaar k*t en belabberd. Dus daar zou ik nog niets op baseren eerlijk gezegd.
De intro van elke andere opleiding zal ook dat op het programma hebben iid.

Waarom twijfel je nu pas? Heb je de vakken/je rooster/je boeken al bekeken? Bij mij zorgde dat soort dingen ervoor dat ik juist heel veel zin in m'n studie kreeg.

Tsja en als je nog wil switchen...nu is de tijd
Ik twijfelde eigenlijk al heel lang, maar nu het dichter bij komt, twijfel ik nóg meer. Ik krijg geen boeken, en het rooster is ook nog niet bekend.

Switchen zou kunnen ja, maar dan wil ik het liefst overstappen naar docent drama, en daar moet je auditie voor doen die állang geweest zijn.
Waar zit je het meest mee, de inhoud van de opleiding of een andere stad, uit huis etc. Dat laatste is natuurlijk spannend.
quote:Frederieke87 schreef op 17 augustus 2009 @ 11:41:

Ik twijfelde eigenlijk al heel lang, maar nu het dichter bij komt, twijfel ik nóg meer. Ik krijg geen boeken, en het rooster is ook nog niet bekend.

Switchen zou kunnen ja, maar dan wil ik het liefst overstappen naar docent drama, en daar moet je auditie voor doen die állang geweest zijn.

Dan heb je die optie nu toch niet meer. Ik zou gewoon lekker beginnen aan die studie en valt het tegen kan je bij de volgende auditie voor drama docent altijd gaan en daar alsnog voor kiezen.

Ik zou in ieder geval zeker er voor kiezen om nog 4 jaar door te leren. Op dit moment is een baan vinden een ramp en hoe meer opleiding je gevold heb des te groter de kans op een leuke baan in de toekomst.
Het meeste met de opleiding, ik vind het belangrijk me ergens goed thuis te voelen en zeker te weten dat ik de goede kant op ga.

Heb de afgelopen 4 jaar een mbo gedaan, in een richting die in het begin heel leuk leek (interieurstyling), maar na een tijdje wist ik zeker; die kant wil ik níet op. Heb die opleiding wel afgemaakt, maar totaal niet gemotiveerd. Maar omdat ik toch verder wilde op het hbo, heb ik de opleiding afgemaakt.

Ik weet gewoon (nog) niet wat ik nou wil, welke richting ik op wil, wat ik leuk vind. Ik heb afgelopen weken op een camping gewerkt in zuid-frankrijk, en heb daar veel met animatie gedaan; kinderclub, meeleeftheater, bonteavonden regelen en presenteren etc. Ik vond het echt leuk om te doen, en kreeg veel complimentjes dat ik het zo leuk deed. Dit heeft bij mij weer twijfels opgewekt betreft die studiekeuze.
Als het uit huis gaan de twijfel maakt, blijf je toch lekker nog even thuis wonen. Heb je wat meer reistijd, maar in het OV kan je altijd alvast aan je huiswerk beginnen, een boek lezen of een tukkie doen (en dan zoals ik in mijn schooltijd wakker worden 3 stations te ver :-)
Reizen is niet te doen, moet ik elke dag 3 uur heen en 3 uur terug
Misschien iets van SPH? Daar hoef je geen auditie voor te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven