Uitdagingen bij het solliciteren...
maandag 30 april 2018 om 17:33
Hallo ha,
Ik lees al een tijdje mee en heb eindelijk een nieuw account aangemaakt..
Ik zit namelijk met wat issues bij het solliciteren. Ik wil namelijk weg bij mijn huidige werkgever omdat we mogelijk niet gaan uitkomen kwa onderhandelingen van mijn contract. Ik zit precies een jaar en krijg een nieuw contract zonder salaris verhoging en op termijn zit die er ook niet in ivm het bereiken van het salarisplafond. Bij sollicitatiegegesprekken gooi ik het op gebrek aan uitdaging aangezien de werkelijke reden niet zo chique klinkt. Maar het oogt best vreemd en verdacht om precies na een jaar weer op zoek te zijn naar nieuw werk en dat merk ik ook tijdens die gesprekken.
Daarnaast is er vorige week bij een gesprek gevraagd om referenties en die heb ik niet echt... mijn huidige werkgever kan ik niet opgeven omdat we nog steeds in onderhandelingen zitten en hij dus nog niet weten dat ik op zoek ben. Mijn werkgever daarvoor betrek ik er liever niet bij. Meer vanwege het feit dat ik niet de indruk wil geven dat ik spijt heb dat ik daar ben weggegaan en nu na een jaar alweer op zoek ben.
Voor wat betreft mijn prestatie en werkrelatie ben ik 100% ervan overtuigd dat beide niets negatiefs zouden zeggen omdat beide altijd heel tevreden zijn (geweest) over mijn werk.
Heeft er iemand ervaring hoe om te gaan met het (niet) opgeven van referenties en het feit dat ik eigenlijk om geld wegga maar niet wil dat mijn toekomstige werkgever dat weet. Mocht ik toch besluiten om mijn huidige werkgever als referentie op te geven, wat is de kans dat hij dat ook vertelt waardoor ik als leugenaar overkom? Is het gebruikelijk om te vragen om de werkelijke reden niet te benoemen mocht hij benaderd worden?
Ik lees al een tijdje mee en heb eindelijk een nieuw account aangemaakt..
Ik zit namelijk met wat issues bij het solliciteren. Ik wil namelijk weg bij mijn huidige werkgever omdat we mogelijk niet gaan uitkomen kwa onderhandelingen van mijn contract. Ik zit precies een jaar en krijg een nieuw contract zonder salaris verhoging en op termijn zit die er ook niet in ivm het bereiken van het salarisplafond. Bij sollicitatiegegesprekken gooi ik het op gebrek aan uitdaging aangezien de werkelijke reden niet zo chique klinkt. Maar het oogt best vreemd en verdacht om precies na een jaar weer op zoek te zijn naar nieuw werk en dat merk ik ook tijdens die gesprekken.
Daarnaast is er vorige week bij een gesprek gevraagd om referenties en die heb ik niet echt... mijn huidige werkgever kan ik niet opgeven omdat we nog steeds in onderhandelingen zitten en hij dus nog niet weten dat ik op zoek ben. Mijn werkgever daarvoor betrek ik er liever niet bij. Meer vanwege het feit dat ik niet de indruk wil geven dat ik spijt heb dat ik daar ben weggegaan en nu na een jaar alweer op zoek ben.
Voor wat betreft mijn prestatie en werkrelatie ben ik 100% ervan overtuigd dat beide niets negatiefs zouden zeggen omdat beide altijd heel tevreden zijn (geweest) over mijn werk.
Heeft er iemand ervaring hoe om te gaan met het (niet) opgeven van referenties en het feit dat ik eigenlijk om geld wegga maar niet wil dat mijn toekomstige werkgever dat weet. Mocht ik toch besluiten om mijn huidige werkgever als referentie op te geven, wat is de kans dat hij dat ook vertelt waardoor ik als leugenaar overkom? Is het gebruikelijk om te vragen om de werkelijke reden niet te benoemen mocht hij benaderd worden?
woensdag 23 mei 2018 om 20:20
Ik wil iets meer dan mijn huidige salaris verdienen. Ik denk aan +/- €200 als de secundaire arbeidsvoorwaarden ongeveer gelijk zijn. Gezien ik einde van het jaar waarschijnlijk niets erbij ga krijgen (ervanuitgaand dat ik op zn vroegst op 1 aug begin). Dat lijkt me fair, iets minder kan mss nog net afhankelijk van de extra’s.
woensdag 23 mei 2018 om 20:29
Nou, dan vraag je dat.Ibelize schreef: ↑23-05-2018 20:20Ik wil iets meer dan mijn huidige salaris verdienen. Ik denk aan +/- €200 als de secundaire arbeidsvoorwaarden ongeveer gelijk zijn. Gezien ik einde van het jaar waarschijnlijk niets erbij ga krijgen (ervanuitgaand dat ik op zn vroegst op 1 aug begin). Dat lijkt me fair, iets minder kan mss nog net afhankelijk van de extra’s.
En als ze miepen over bezuinigingen, conjunctuur,
verborgen salaris in de vorm van opleiding:
nogmaals zeggen wat je wil verdienen.
Bij ons bedrijf dringt de directeur aan op bezuinigingen,
maar ik zal niet noemen wat voor snoepreis
(sorry: oriënterend bezoek in ander land)
hij voor zichzelf heeft geboekt.
woensdag 23 mei 2018 om 20:32
Ik ga het sowieso vragen. Waar ik nu zit verdien ik niet perse slecht en ik heb een vast contract. Dus hoef helemaal niet met minder genoegen te nemenAbigail__ schreef: ↑23-05-2018 20:29Nou, dan vraag je dat.
En als ze miepen over bezuinigingen, conjunctuur,
verborgen salaris in de vorm van opleiding:
nogmaals zeggen wat je wil verdienen.
Bij ons bedrijf dringt de directeur aan op bezuinigingen,
maar ik zal niet noemen wat voor snoepreis
(sorry: oriënterend bezoek in ander land)
hij voor zichzelf heeft geboekt.