Werk & Studie alle pijlers

Universiteit van Nederland.

08-10-2013 20:31 18 berichten
Hallo ladies,

Op de site van de universiteit van Nederland zijn nu leuke leerzam korte hoorcolleges te volgen over de meest uiteenlopende onderwerpen. Deze colleges worden gegeven door hoogleraren en professoren van allerlei universiteiten door het hele land. Dus ben je gek op weetjes, kennis en algemene ontwikkeling? Komt dat zien !!!

Elk hoorcollege wordt gegeven om half negen in de avond, maar is ook later te bekijken.

Veel plezier.

http://www.universiteitvannederland.nl/
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Ben benieuwd wat er allemaal op komt te staan
Leuk!
Ja leuk hè en wat een fantastische man. Een heel goed begin. Wordt vast populair.

Die eerste twee colleges geven niet alleen kennis, maar ook inzicht in je eigen leven, hoe je het hebt gedaan en wat daar de resultaten van zijn, geweldig!
quote:wollenstonecraft schreef op 08 oktober 2013 @ 21:00:

Leuk!

Ben benieuwd wat er allemaal op komt te staanJe kan op 'binnenkort' klikken op de site en dan zie je wat er allemaal komt in de komende tijd.
Briljant! Eye opener. Ik heb net gekeken naar "Gaat je geheugen kapot, als je teveel voor je computer hangt?"
Klinkt leuk! Binnenkort ook maar een college volgen
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 08 oktober 2013 @ 21:30:

Klinkt leuk! Binnenkort ook maar een college volgen

Dat kan nu al. Er staan twee colleges open van Professor Scherder, een heerlijke man, dik de moeite waard.

De colleges duren maar een kwartiertje, dus het neem t geen hele avond in beslag. Toch krijgt hij het in die korte tijd voor elkaar om je heel veel wijzer te maken.
Binnenkort als 'als ik niet op mijn telefoon zit te internetten, maar op de PC'. Morgen waarschijnlijk dus
Leuk hè?
quote:Uncharted schreef op 08 oktober 2013 @ 22:04:

Leuk hè?
Van de week al de tip over Floris, nu deze tip... Meeeeeid je bent de BGB van bijzondere programma's!

(Net Sprakeloos zitten kijken, van Arie Boomsma. Ook een aanrader!)

Sprakeloos. Doe ik, dank je.
De eerste gekeken/geluisterd, wat interessant en wat kan die man enthousiast vertellen!
Ja, geweldig die man. Ik zag hem bij DWDD. Wat een enthousiasme. Hij doet me denken aan een leraar die ik vroeger had, die ook zo bezield lesgaf; die is me ook altijd bijgebleven. Ik kan me helemaal voorstellen dat de studenten met hem weglopen.

Ik ga kijken, bedankt voor de tip!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wat leuk. We worden allemaal knappe koppen.
Ik vond het trouwens schokkend om te horen dat 90% van de mensen in een verpleeghuis en 60 (of was het 70, weet het niet meer) van de mensen in een verzorgingshuizen niet aan 20 minuten bewegen komen, 2x per JAAR...

Dat zou toch veel meer gestimuleerd moeten worden? Als ze niet zelf kunnen wandelen is het bij veel mensen toch wel mogelijk om iets aan gymnastiek te doen, in de stoel ofzo. Of iets van een spel op de WII (o.i.d.). Het zal allemaal wel te maken hebben met bezuinigingen.
quote:himalaya schreef op 09 oktober 2013 @ 11:10:

Ik vond het trouwens schokkend om te horen dat 90% van de mensen in een verpleeghuis en 60 (of was het 70, weet het niet meer) van de mensen in een verzorgingshuizen niet aan 20 minuten bewegen komen, 2x per JAAR...

Dat zou toch veel meer gestimuleerd moeten worden? Als ze niet zelf kunnen wandelen is het bij veel mensen toch wel mogelijk om iets aan gymnastiek te doen, in de stoel ofzo. Of iets van een spel op de WII (o.i.d.). Het zal allemaal wel te maken hebben met bezuinigingen. Ja, is ook bizar en het onderschrijft ook het vooroordeel dat het in feite wachtkamers zijn. Tragisch hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven