Werk & Studie alle pijlers

Uurloon Hunkemoller

20-11-2019 09:07 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg te solliciteren bij Hunkemoller maar over het salaris zijn ze nogal vaag in de vacature. Ben benieuwd of iemand hier bij ze werkt en wat kan vertellen over het uurloon en verdere voorwaarden/voordeeltjes.
Het is retail, dus verwacht een karig salaris. Misschien is het hoofdkantoor weer anders dan in de winkel.
Op Glassdoor kan je reviews vinden over het bedrijf: https://www.glassdoor.nl/Reviews/Hunkem ... 065379.htm
Dat kan je toch tijdens het sollicitatiegesprek bespreken?
Dit valt onder de maxeda cao. Daar staan ongetwijfeld ook de loontarieven en verdere voorwaarden in. Het is detailhandel dus ik zou er niet te veel van verwachten.
Ah correctie, ik zie dat hunkemoller verkocht is. Ik zou zeggen, mail of bel ze even met de vraag onder welke cao ze nu vallen.
Je zou onder het oude modint vallen en dat is nu de algemene cao retail non food. Deze: https://www.fnv.nl/getmedia/d5d6fe1c-93 ... 1119114513
Rond een tientje als starter denk ik. Maar kijk het zelf even na en leg de vacature naast de omschrijving van de functieschalen. Dan kom je er wel uit.
Niet iedereen in dat bedrijf is even oud, doet het zelfde werk en vangt het zelfde uurloon. Je kan in de CAO kijken wat je minimaal voor de betreffende functie.
is het een bijbaantje? Als het een baan is waar je echt rond van moet komen zou ik naar iets anders kijken. De lonen in de retail zijn echt laag en er zit ook weinig groei in.
Toen ik 14 jaar geleden als bijbaantje bij Hunkemoller ging werken had je gewoon minimumloon. En korting op de aankopen van alles wat onder Maxeda viel. De oude garde had nog dubbel betaald op zondag maar voor de nieuwe mensen was dat toen al afgeschaft.

Als bijbaan heel leuk. Je mocht ook artikelen weghangen en dan pas kopen als ze 70% in de uitverkoop waren afgeprijsd plus personeelskorting er nog overheen :P
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
inderdaad, toen ik er solliciteerde als bijbaan was het minimum loon, na een half jaar kreeg je dan 50 cent extra ofzo. heb het niet gedaan want ging minder verdienen dan mijn bijbaan in de supermarkt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven