Werk & Studie alle pijlers

Vaak onderschat worden

24-02-2014 21:49 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt!
Misschien breng jij het vragend? In het salsadansen bijvoorbeeld "Goh, ik merk dat ik wat meer uitdaging fijn zou vinden, is er plaats in een andere groep?".

In dat geval: mededelen ipv vragen.
Misschien is het ook gewoon omdat je nieuw bent en omdat ze liever eerst even willen kijken wat je kan, in plaats van meteen hoog inzetten en dan later erachter komen dat je teveel hooi op je vork hebt genomen en een stapje terug moet doen. Dus dat het niet aan jou ligt, maar dat ze gewoon standaard zo werken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
als je het zo goed kan is het toch geen enkel probleem om het even te laten zien en zo de mensen te overtuigen?
Ben je klein, met een beschaafd, zacht stemmetje en zie je er jonger uit?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je vindt het lastig om te zeggen dat je meer kan? Het klinkt alsof je er van uit gaat dat mensen gedachten kunnen lezen. Ook krijgen nieuwe krachten op werk niet zomaar alle taken toebedeeld, deels omdat ze nog moeten bewijzen dat ze het aankunnen en deels omdat de werkkrachten die langer in dienst zijn meer gegund zal worden. Je begint gewoon onderaan.
Some flies are too awesome for the wall
Ik denk dat jij overschat wat reëel is. Een "nieuwe" (collega, danser, etc) zal zich over het algemeen eerst moeten bewijzen voordat er echte uitdagingen worden gegeven. Want waarom zou een bedrijf/dansschool/etc het risico nemen om jou te hoog in te schatten?
Ben niet klein, zie er wel jonger uit en praat ook zacht en snel. Ik ben onzeker in de omgang met andere mensen, wellicht heeft het daarmee te maken. Maar ik ben sterker dan ik overkom. Dat zei een van mijn nieuwe collega's laatst ook, dat hij niet had verwacht dat ik alles zo snel op zou pakken en zo snel geïntegreerd zou zijn. Hm, dat klinkt ook weer arrogant geloof ik. Ik maak natuurlijk ook echt wel fouten, ook in de salsacursus. Maarja, dat doet iedereen. Ik kan dit nivo in ieder geval makkelijk aan en zoek uitdaging. Maar op de 1 of andere manier durf ik er bij de docent ook niet over te beginnen, terwijl ik weet: de aanhouder wint.
Kwestie van jezelf profileren. Maar op zich vind ik het niet zo gek dat je je eerst moet bewijzen als je ergens begint, met wat dan ook.

Ik moest mijzelf in mijn nieuwe baan ook bewijzen en ondanks dat ik jaren danservaring had, moest ik bij salsa ook bij de beginners beginnen. Wat werk betreft gaat dat bewijzen steeds sneller, met sport werkt dat helaas anders....
quote:hettieverzettie schreef op 24 februari 2014 @ 22:07:

Ben niet klein, zie er wel jonger uit en praat ook zacht en snel. Ik ben onzeker in de omgang met andere mensen, wellicht heeft het daarmee te maken. Maar ik ben sterker dan ik overkom. Dat zei een van mijn nieuwe collega's laatst ook, dat hij niet had verwacht dat ik alles zo snel op zou pakken en zo snel geïntegreerd zou zijn. Hm, dat klinkt ook weer arrogant geloof ik. Ik maak natuurlijk ook echt wel fouten, ook in de salsacursus. Maarja, dat doet iedereen. Ik kan dit nivo in ieder geval makkelijk aan en zoek uitdaging. Maar op de 1 of andere manier durf ik er bij de docent ook niet over te beginnen, terwijl ik weet: de aanhouder wint.Ik vind het niet gek dat je onderschat wordt, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je mist mogelijk overtuigingskracht. Ik heb het andersom. Ik kan dingen met volle overtuiging vertellen, zodat mensen me direct geloven en denken dat ik een expert ben over een bepaald onderwerp.

Google eens op 'ontwikkelen competentie overtuigingskracht'. Misschien herken je jezelf erin en kun je er iets mee.
Ik wordt ook vaak onderschat. Hoe vaak ik na een tijdje niet te horen krijg Goh je bent veel slimmer dan ik had gedacht of goh je hebt toch best wel erg vaak gelijk.

Dat komt omdat ik lang niet altijd nadenk voor ik wat zeg en er dus wel eens iets stoms uit wil flappen. Dan schatten mensen je gelijk lager in en achteraf komen ze er dan achter dat ze dat niet goed hebben gedaan.
Jij betaalt toch voor die salsacursus? Het lijkt me niet de bedoeling dat je je daar de pleuris verveelt. Even bot gezegd, de salsaleraar is in dienst van jou, je mag best zeggen dat je een niveau hoger aan kan.
quote:NummerZoveel schreef op 24 februari 2014 @ 22:07:

Ik denk dat jij overschat wat reëel is. Een "nieuwe" (collega, danser, etc) zal zich over het algemeen eerst moeten bewijzen voordat er echte uitdagingen worden gegeven. Want waarom zou een bedrijf/dansschool/etc het risico nemen om jou te hoog in te schatten?Ja, dat is natuurlijk ook de reden, dat weet ik wel. Maar laat het me dan in ieder geval proberen. Als ik dan (letterlijk) achter de feiten aanloop of andere mensen ophou ( wat ik supervervelend zou vinden) kom ik daar snel genoeg achter. Maar gek genoeg weet ik dat dat niet gaat gebeuren.
Jij verdient vast ook veel minder als je collega's.

Blijkbaar kun je jezelf niet zo goed verkopen.
Op je werk vind ik het logisch hoor, dat je niet gelijk alle taken krijgt die je wil. Ze moeten toch ook even kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben. Maar dat komt vanzelf goed, als jij laat zien wat je kan.

Wat het salsadansen betreft, weet ik niet of je jezelf overschat. Of dat er een enorm verschil zit tussen jouw groep en het volgende niveau. Maar als je het niet eens bespreekt, hoe moet de instructeur dat dan weten? Gewoon zeggen dat je graag een niveau hoger zou willen dansen, dan hoor je het vanzelf.
quote:Vl43inder schreef op 24 februari 2014 @ 22:09:

Ik moest mijzelf in mijn nieuwe baan ook bewijzen en ondanks dat ik jaren danservaring had, moest ik bij salsa ook bij de beginners beginnen. Wat werk betreft gaat dat bewijzen steeds sneller, met sport werkt dat helaas anders....

Poeh, dat is frustrerend zeg. Ik word eigenlijk altijd te laag gezet. Het voordeel van deze dansschool is dat je op ieder moment door kan stromen en niet eerst je cursus hoeft af te maken.

Is het erg brutaal als ik gewoon een keertje op een hoger nivo meedoe? Ik kan er gewoon heen gaan..
quote:reisa1978 schreef op 24 februari 2014 @ 22:18:

Op je werk vind ik het logisch hoor, dat je niet gelijk alle taken krijgt die je wil. Ze moeten toch ook even kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben. Maar dat komt vanzelf goed, als jij laat zien wat je kan.

Wat het salsadansen betreft, weet ik niet of je jezelf overschat. Of dat er een enorm verschil zit tussen jouw groep en het volgende niveau. Maar als je het niet eens bespreekt, hoe moet de instructeur dat dan weten? Gewoon zeggen dat je graag een niveau hoger zou willen dansen, dan hoor je het vanzelf.Toen ik me 2 maanden geleden inschreef werd er gezegd dat ik in groep b zou komem. Toen ik vroeg wat er nog meer was kreeg ik als antwoord dat er ook een groep c is, maar dat ik daar zeker niet naartoe kan. Ik werd eigenlijk een beetje uitgelachen toen ik daar over begon.
Dus jij wilt eigenlijk dat je werkgever risico's gaat nemen om jou een kans te geven? En idem dito voor de dansclub? Ik weet niet in welke wereld jij woont, maar in de mijne mag je eerst bewijzen wat je in huis hebt op een niveau waar je nog geen kwaad kan aanrichten, alvorens een organisatie / club / etc. risico's met je durft te nemen.

Wat ik al eerder schreef, je overschat wat je realistisch gezien zou mogen verwachten.
Ik noem dat geen risico. Ik bedoel, ik weet zelf beter wat ik kan dan iemand die me pas een paar uur kent. Wat het werk betreft had het mijn werkgever bijvoorbeeld een hoop geld gescheeld als hij me wel meteen alles had laten doen.
Misschien heb je wel de capaciteiten voor de functie van de directeur. Maar die baan krijg je ook niet. Je zult eerst moeten laten zien wat je kunt, net als ieder ander. Dat is heel normaal.

Misschien is het wel goed dat je niet zo'n haantje de voorste bent en beschermt je verlegenheid je tegen hem maken van een enorme flater door arrogantie!
Je kan ook gewoon zeggen dat je dat gaat doen. Want volgens mij is het 'zeggen' en het voor jezelf opkomen en jezelf profileren een aandachtspunt voor jou. Salsa is een hobby dus prima om het in die omgeving, waar je weinig te verliezen hebt, te oefenen.
quote:hettieverzettie schreef op 24 februari 2014 @ 22:25:

[...]

Toen ik me 2 weken geleden inschreef werd er gezegd dat ik in groep b zou komem. Toen ik vroeg wat er nog meer was kreeg ik als antwoord dat er ook een groep c is, maar dat ik daar zeker niet naartoe kan. Ik werd eigenlijk een beetje uitgelachen toen ik daar over begon.Anders ga je toch eerst een keertje kijken.
Grappig hoe iedereen hier jou ook meteen naar beneden haalt.

Ik denk dat je "arrogantie" is dat je denkt dat het allemaal over jou gaat maar dat is niet zo. Mensen gaan op de automaat door het leven, ze doen dat bij iedereen. Tenzij ze bang zijn dat je ze een goeie vuistslag recht op hun harses terug verkoopt. Dan zoeken ze liever een ander slachtoffer.
Bah
quote:hettieverzettie schreef op maandag 24 februari 2014 22:30 Ik noem dat geen risico. Ik bedoel, ik weet zelf beter wat ik kan dan iemand die me pas een paar uur kent. Wat het werk betreft had het mijn werkgever bijvoorbeeld een hoop geld gescheeld als hij me wel meteen alles had laten doen.Dat kan hij toch niet ruiken? Ik geloof zelf meer in daden dan in woorden en ik zou niet het risico nemen een nieuwe werkkracht mogelijk te zwaar te belasten. Nooit van gehoord dat je in een bedrijf onderaan moet beginnen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven