Vacatures via werving en selectiebureaus
maandag 12 juli 2010 om 22:18
Ik ben onlangs afgestuurd en zag nu een paar leuke vacatures op de website van een werving en selectie bureau. Alleen staat er maar een algemene beschrijving van de werkzaamheden et cetera, maar niets over wat voor soort bedrijf het is. Nu vroeg ik mij af of het gebruikelijk is om een werving en selectiebureau op te bellen en om meer info te vragen? Of is dat not done? Het lijkt mij natuurlijk wel handig om te weten wat voor bedrijf het is, zodat ik mijn motivatie daarop kan aanpassen.
Daarnaast, wat zijn de voordelen van werken via een werving en selectiebureau?
Thanks voor jullie tips!
Daarnaast, wat zijn de voordelen van werken via een werving en selectiebureau?
Thanks voor jullie tips!
maandag 12 juli 2010 om 22:35
Tuurlijk bellen. Bereid je er wel op voor dat zij jou óók vragen gaan stellen.
Verder werk je niet voor een werving- en selectiebureau; zij doen alleen de bemiddeling, zij zoeken kandidaten voor een werkgever. Ik denk dat je het verwart met een detacheringsbureau. Als je aangenomen wordt, ga je in dienst bij de werkgever waarvoor het W&S-bureau werft.
Verder werk je niet voor een werving- en selectiebureau; zij doen alleen de bemiddeling, zij zoeken kandidaten voor een werkgever. Ik denk dat je het verwart met een detacheringsbureau. Als je aangenomen wordt, ga je in dienst bij de werkgever waarvoor het W&S-bureau werft.