Werk & Studie alle pijlers

Vakantie verzetten?

14-09-2018 13:54 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een sollicitatieprocedure voor een nieuwe baan. Managementfunctie. Vandaag hoor ik of ik door ben naar de laatste ronde samen met nog 1 ander. Die 2 gesprekken zijn volgende week op een specifiek moment en dan ben ik dus met vakantie. Vliegvakantie ver weg. Deze vakantie is lang voor ik solliciteerde geboekt. Ik ben 8 dagen weg.

Ze waren nogal teleurgesteld toen ze het hoorden. Ze willen voor eind deze maand rond zijn. Mijn man opperde om de vakantie te verzetten. Ik twijfel. We zitten nu halverwege de maand en ik ben een week weg dus dat betekent natuurlijk nog een week over voor dat gesprek. Maar dat gesprek is met de directeur en dat is een drukbezet man.

Wat zouden jullie doen? Vakantie verzetten of niet?
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
14-09-2018 16:14
Ik zou mijn vakantie er niet voor verzetten.

Beide opties kunnen twee kanten op.

Optie verzetten kan overkomen als; ze wil die baan heel graag, top. Maar het kan ook overkomen als ´kruiperig, moeten we niet hebben´.

Optie niet-verzetten kan overkomen als; Als je het echt wilt, dan moet je er wat voor over hebben. Het kan echter ook zijn dat het positief uitpakt, vooral als ze iemand zoeken die sterk in zijn/haar schoenen staat.

Dit.
Zelf kreeg ik een keer te horen dat ik niet genoeg geïnteresseerd was als ik niet kon verschijnen op de afspraak. Er werd niet geaccepteerd dat ik mijn toenmalige werkgever niet op wilde zadelen met gaten in een planning die niet meer opgevuld konden worden, omdat zij 'morgen' een afspraak wilden plannen.
Alle flexibiliteit moest van mij komen en niets van hun. En daar zijn wat mij betreft grenzen aan.
lilalinda schreef:
14-09-2018 14:56
wat ik link vind, is dat TO dan kan gaan denken, dat solliciteren via Skype een goed idee is.
En als er 2 kandidaten wel gewoon irl daar aan tafel zitten en zij skypet, is dat gewoon geen goed idee
Ik kan me dat bij een eerste gesprek nog wel voorstellen, maar dit gaat om een tweede gesprek waar max nog 1 of 2 andere kandidaten zijn. In het geval van to lijkt mij Skype een prima oplossing als de andere kant van de medaille is dat ze het niet zal worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd of je sowieso uitgenodigd bent voor een tweede gesprek en zo ja wat je hebt besloten
jazekerenof schreef:
17-09-2018 20:47
Ik kan me dat bij een eerste gesprek nog wel voorstellen, maar dit gaat om een tweede gesprek waar max nog 1 of 2 andere kandidaten zijn. In het geval van to lijkt mij Skype een prima oplossing als de andere kant van de medaille is dat ze het niet zal worden.
Grappig. Ik zie het precies andersom. Dit is het belangrijkste gesprek met de directeur. Die eerdere gesprekken zijn waarschijnlijk met HR en iemand uit een tussenlaag geweest, maar dit is het gesprek waar je echt indruk moet maken en waar de laatste kandidaten ook echt aan je gewaagd zijn.
Nitflex schreef:
17-09-2018 22:47
Grappig. Ik zie het precies andersom. Dit is het belangrijkste gesprek met de directeur. Die eerdere gesprekken zijn waarschijnlijk met HR en iemand uit een tussenlaag geweest, maar dit is het gesprek waar je echt indruk moet maken en waar de laatste kandidaten ook echt aan je gewaagd zijn.
Daar heb je inderdaad ook gelijk in.
To, al nieuws?
Hoe is het afgelopen, TO?
Hopelijk goed nieuws???
Ze is op vakantie misschien :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Stel je zegt je vakantie nu af voor de sollicitatie... en ze nemen jou... dan ben je manager. Ga je dan voor elk overleg met de druk bezette directeur je prive-afspraken ombuigen?

Ik denk zelfs: het is een test.
Om te kijken of je Gekke Henkie bent of standvastig. ;-)

Ik zou op vakantie gaa!
COtweepuntnul schreef:
28-09-2018 16:22
Ze is op vakantie misschien :mrgreen:
Het ging om eind deze maand. Dus inmiddels heeft ze de baan óf wel, of niet.
Alle reacties Link kopieren
Als ze nu al moeilijk doen over 8 dagen vakantie terwijl je nog niet in dienst bent, kun je nagaan hoe moeilijk ze gaan doen als je wél in dienst bent...

Ik zou de vakantie er zéker niet voor verzetten, voor hetzelfde geld gaat de afspraak niet eens door (dat gebeurt ook vaak, dat het alsnog wordt verzet).

Wel lief van je man dat hij dat voorstelt!
daddy_gijs schreef:
28-09-2018 22:54
Ik denk zelfs: het is een test.
Om te kijken of je Gekke Henkie bent of standvastig. ;-)

Ik zou op vakantie gaan!
Goede redenering. Het is natuurlijk geen vantevoren bedachte test, maar nu de omstandigheden zo zijn dat jij al een vakantie had gepland terwijl bedrijf in die periode de laatste gesprekken wilde voeren kun je het wel als test beschouwen.

Hoe is het afgelopen? Ben je nu met vakantie en heb je daarna je gesprek?
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je vakantie verzet zodat je persoonlijk bij het volgende gesprek bent maar het uiteindelijk niet wordt. Dan heb je én (veel) geld uitgeven om vakantie om te zetten én je partner in een positie gebracht waarin hij wellicht moeilijker vrij kan krijgen. Stel dat je bij een volgende sollicitatie weer te maken hebt met deze situatie, ga je dan weer je vakantie omzetten?

Maar stel dat jij je vakantie verzet en de baan krijgt, dan heeft je werkgever te maken dat jij nog vakantie tegoed hebt en die staat al vast. Zou dat bij de werkgever uitkomen?

Persoonlijk zou ik vakantie niet omzetten. Want als je overal rekening mee moet gaan houden dan kun je namelijk niets boeken of weggaan.

Tegenwoordig is er veel mogelijk en als het betreffende bedrijf graag een volgend gesprek met je wilt, wetende dat je met vakantie gaat, dan is skypen een goed alternatief.

Veel succes en hopelijk krijg je de baan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven