Werk & Studie alle pijlers

van 'okee engels' naar 'perfect engels'

17-11-2009 17:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een aantal jaar is alles wat ik lees in het engels en ik kan me prima redden met praten. Maar toch kan/moet het allemaal wel wat beter. Daarom vraag ik me af of iemand tips heeft voor boeken om mijn engels naar een hoger niveau te tillen.. Vandaag was ik even in de boekhandel zag ik vooral boekjes voor beginners die er nogal makkelijk uit zagen..

Alvast bedankt!
Voor het schrijf-gedeelte: cursus academisch Engels, iedere universiteit biedt die volgens mij wel aan voor zijn promovendi/docenten.

Voor het uitspraak/vocabulaire/zinsbouw-gedeelte: download Engelstalige podcasts, en luister ernaar terwijl je naar je werk wandelt/fietst/rijdt. Op www.simplysyndicated.com hebben ze bijvoorbeeld verschillende tamelijk amusante exemplaren. Is niet zo goed als daadwerkelijk met iemand converseren, maar the next best thing!

(ik wilde dat ik leuke podcasts in het Frans kende.... *zucht*)
Nogmaals bedankt voor alle tips, daar kan ik zeker wat mee.

Ik zit aan de medische faculteit in Groningen en weet dat er wel cursussen worden gegeven maar met name in de zomervakantie. En daar heb ik op dit moment natuurlijk weinig aan..

Ik zou het liefst mn engels verbeteren door het lezen/luisteren van materiaal in mn eigen tijd. Ik heb veel verplichtingen en op die manier kan ik zelf indelen wanneer het me uit komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven