Werk & Studie alle pijlers

Van studeren naar werken

22-07-2014 22:44 27 berichten
Binnenkort is het dan zo ver: afstuderen en (hopelijk) fulltime werken. En ik ben een groentje op dit gebied want nooit langer dan 3 maanden fulltime gewerkt.

Ik blijf voorlopig in mijn bijbaan "hangen" terwijl ik op zoek ben naar een baan in mijn vakgebied. Ik kan in die baan geen urengarantie krijgen, maar wel afgesproken dat ze proberen me zo veel mogelijk in te zetten.

Wat moet ik nu regelen? Mijn inkomen zal immers (hopelijk) flink omhoog gaan aangezien de stufi die ik tot nu toe kreeg niet meetelt als inkomen en ik max 550 euro per maand bijverdiende.

Ik krijg loonheffingskorting, moet ik die stopzetten? Moet ik mijn zorgtoeslag aanpassen of opsparen voor de zekerheid? En zo ja: hoe doe ik dat het beste aangezien het onzeker is hoe veel inkomen er elke maand binnen komt?

Nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vragen niet dom, juist verstandig dat je hierover nadenkt. Dat doet echt niet iedereen, en dan is het schrikken als je veel moet terugbetalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkeranna schreef op 22 juli 2014 @ 23:29:

Het zijn inderdaad niet al te snuggere vragen voor iemand die binnenkort een master afrondt.Niet iedereen krijgt van huis uit zulke info mee, en op school leer je het al helemaal niet. Ze verdiept zich er nu in, dat is het belangrijkste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven