Werk & Studie alle pijlers

vanaf wanneer solliciteren?

18-02-2014 21:15 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Aangezien het in ons bedrijf erg slecht gaat en er binnenkort een reorganisatie plaats gaat vinden weet ik eigenlijk al bijna zeker dat in november van dit jaar mijn (tijdelijke) contract niet verlengd zal gaan worden.

Het is nu februari. Ik vind het erg lastig vanaf wanneer ik actief zal gaan solliciteren. Ik vind mijn huidige baan erg leuk, heb leuke collega's.....wil het liefst nog wel een paar maanden blijven...maar ja... zo groot is de kans tegenwoordig niet dat je snel een baan vindt...

Hmm ik vind het lastig....wat zouden jullie doen?
Nu alvast uitkijken naar een leuke baan. Straks loop hè iets mis omdat je pas in (bijvoorbeeld) september bent gaan kijken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nu natuurlijk, straks zijn al je leuke collega's uitgevlogen naar een andere plek en blijf jij achter tijdens de reorganisatie. Of denk je dat je collega's ook maar gewoon blijven zitten?
Ga nu vast rondkijken en hou er rekening mee dat alles rond de zomervakantie en de feestdagen in november/december stil ligt. Per saldo heb je niet echt veel tijd om te solliciteren.
Ik zou ook meteen gaan solliciteren hoor! Je zult zien dat je collega's ook snel iets anders gaan zoeken. Succes!
Nu!
Inderdaad, nu!
Is jouw tijdelijke contract wel tussentijds opzegbaar? Zo ja, dan zou ik nu al gaan solliciteren. Zo nee, dan zul je eerst met je werkgever (schriftelijk) moeten overleggen over toestemming om eerder te vertrekken dan de einddatum van je contract. En dan kun je daarna gaan solliciteren. Is de einddatum niet onderhandelbaar, dan zou ik ca 3 maanden voor de einddatum beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven