Vanwaar de vraag .
woensdag 30 januari 2019 om 19:45
Eigenlijk een vraag voor de intercedenten onder ons.
Ik werd gister gebeld door een uitzendbureau , ze had mijn CV ergens gezien.
Ik was en ben momenteel met een ander bedrijf in gesprek , en vandaag zou ik daar meer duidelijkheid over krijgen , dus ik gaf aan, dat ik vandaag even terug zou bellen, omdat ik wilde weten hoe dit zou aflopen .
Was prima, en ze vroeg verder ook niks.
Afijn , ik belde vandaag terug naar het uitzendbureau , en gaf aan, dat het vandaag goed ging, en ik daarmee verder zou gaan .
Toen zei ze, op een hele commerciële zakelijke manier, waar ik zou gaan werken,of het direct was, of via een uitzendbureau , en dan ook specifiek welk uitzendbureau .
Ik gaf overal antwoord op, heb niks te verbergen , maar vroeg mij daarna af, wat willen ze eigenlijk met deze informatie , ben ik stom geweest, alles eerlijk te zeggen?
Ik werd gister gebeld door een uitzendbureau , ze had mijn CV ergens gezien.
Ik was en ben momenteel met een ander bedrijf in gesprek , en vandaag zou ik daar meer duidelijkheid over krijgen , dus ik gaf aan, dat ik vandaag even terug zou bellen, omdat ik wilde weten hoe dit zou aflopen .
Was prima, en ze vroeg verder ook niks.
Afijn , ik belde vandaag terug naar het uitzendbureau , en gaf aan, dat het vandaag goed ging, en ik daarmee verder zou gaan .
Toen zei ze, op een hele commerciële zakelijke manier, waar ik zou gaan werken,of het direct was, of via een uitzendbureau , en dan ook specifiek welk uitzendbureau .
Ik gaf overal antwoord op, heb niks te verbergen , maar vroeg mij daarna af, wat willen ze eigenlijk met deze informatie , ben ik stom geweest, alles eerlijk te zeggen?
woensdag 30 januari 2019 om 20:10
Misschien willen ze je weghalen bij de concurrent?
Ik had persoonlijk nooit antwoord gegeven op al die vragen omdat het ze niks aan gaat maar ik heb dan ook de ervaring dat UZB's moeilijk doen met informatie verschaffen. Zo zag ik een keer een vacature van bedrijf X. waar ik op gesolliciteerd had en helaas was afgewezen. Week later zag ik een vacature bij een UZB die verdacht veel leek op die van bedrijf X. Dus ik dacht ik bel even om te vragen of het om bedrijf X. gaat zodat ik niet voor niks solliciteer.. Kreeg ik "dat mogen we helaas niet zeggen.".
Ik had persoonlijk nooit antwoord gegeven op al die vragen omdat het ze niks aan gaat maar ik heb dan ook de ervaring dat UZB's moeilijk doen met informatie verschaffen. Zo zag ik een keer een vacature van bedrijf X. waar ik op gesolliciteerd had en helaas was afgewezen. Week later zag ik een vacature bij een UZB die verdacht veel leek op die van bedrijf X. Dus ik dacht ik bel even om te vragen of het om bedrijf X. gaat zodat ik niet voor niks solliciteer.. Kreeg ik "dat mogen we helaas niet zeggen.".
woensdag 30 januari 2019 om 20:58
Ik ben geen intercedente, maar werk wel bij een uitzendbureau. Dit vragen ze waarschijnlijk zodat ze dat bedrijf kunnen bellen om te kijken of ze nog meer vacatures hebben waarvoor ze dan mensen kunnen aandragen. Ze weten nu dus met welke concurrent het bedrijf zaken doet en daar kunnen ze dan op inspelen. Gaat dus in feite niet om jou, maar ze willen de info voor hun acquisitie gebruiken.
woensdag 30 januari 2019 om 21:49
Aha, bedankt voor je antwoord.Chica-1983 schreef: ↑30-01-2019 20:58Ik ben geen intercedente, maar werk wel bij een uitzendbureau. Dit vragen ze waarschijnlijk zodat ze dat bedrijf kunnen bellen om te kijken of ze nog meer vacatures hebben waarvoor ze dan mensen kunnen aandragen. Ze weten nu dus met welke concurrent het bedrijf zaken doet en daar kunnen ze dan op inspelen. Gaat dus in feite niet om jou, maar ze willen de info voor hun acquisitie gebruiken.
Denk ook dat ze niet mogen gaan bellen, om over mij te gaan kletsen toch?
woensdag 30 januari 2019 om 22:21