Werk & Studie alle pijlers

Vaststellingsovereenkomst:vragen

09-11-2019 08:17 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand kennis van zaken?
Situatie: werknemer (goede bekende) tekent vaststellingsovereenkomst. Valt qua begeleiding onder UWV.
Ex werkgever wil ook inzage in sollicitaties (waar, respons werkgevers etc).
Mag dat? Relatie met ex werkgever erg slecht. Zorgt voor veel stress.
viva-amber schreef:
09-11-2019 10:18
Dat klopt niet. Er is helemaal geen plicht om een bureau in te schakelen en de werkgever mag wel de reintegratie activiteiten checken dan wel regisseren dat mag hij ook zelf doen. Ook is niet zo dat de werknemer het recht heeft om te kiezen

In welke wet staat wat jij beweert?
Mijn vorige werkgever was ook eigenrisicodrager en ik moest maandelijks mijn sollicitatieactiviteiten doorgeven. Eenmaal was ik dit vergeten. Kwam het verzoek of ik het alsnog wilde doorgeven, anders liep ik zelfs het risico dat ik gekort zou worden op mijn uitkering.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
viva-amber schreef:
09-11-2019 10:18
Dat klopt niet. Er is helemaal geen plicht om een bureau in te schakelen en de werkgever mag wel de reintegratie activiteiten checken dan wel regisseren dat mag hij ook zelf doen. Ook is niet zo dat de werknemer het recht heeft om te kiezen
Klopt.
viva-amber schreef:
09-11-2019 08:53
En nu ben je dubbel aan het nicken.
Die snap ik even niet..
suzyqfive schreef:
09-11-2019 10:13
Ook als de werkgever eigenrisicodrager is dan nog mag die zich niet inhoudelijk bemoeien met de sollicitatieactiviteiten an sich.
Wat wel mag is een reïntegratiebedrijf inschakelen die dat voor rekening neemt. Vriendin mag dit bedrijf zelf uitzoeken. Dat bedrijf legt dan vervolgens verantwoording af aan de ex-werkgever.
Dit was een beetje de info die we zoeken... baas geeft richting aan de gewenste sollicitatie activiteiten... maar ze is toch niet verplicht om daar op te reageren als z zelf andere vacatures passender vindt?
Annie die info is helemaal niet betrouwbaar, je hoort alleen wat je wil horen. Waar komt die info vandaan? In welke wet staat dat?

Reintegreren doe je in overleg maar een werkgever mag daarbij ook plichten opleggen en de uitkering korten of opschorten wanneer daar niet aan wordt voldaan.

Wanneer er bijvoorbeeld in een arbeidsdeskundig onderzoek passende functies zijn benoemd dan kan er een plicht bestaan om ook buiten de eigen affiniteiten en op een ander opleidingsniveau te solliciteren. Hoe langer je uit het arbeidsproces bent hoe minder je aan je eigen eisen kunt vasthouden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Annie1964 schreef:
09-11-2019 13:41
Dit was een beetje de info die we zoeken... baas geeft richting aan de gewenste sollicitatie activiteiten... maar ze is toch niet verplicht om daar op te reageren als z zelf andere vacatures passender vindt?
En laat dit nu net de info zijn die dus niet klopt!

Je bent wel degelijk verplicht om te solliciteren en welke vacatures passend zijn wordt mede ingegeven door eventuele beperkingen, de beschikbaarheid van vacatures, enz.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven