Veranderen van loopbaan, tips?
dinsdag 28 september 2010 om 20:44
Goedenavond Viva-forummers,
Ik ben op zoek naar wat tips / adviezen wat betreft het veranderen van loopbaan en/of branche.
Ik ben nu reeds 7 jaar werkzaam als reisadviseur en dat bij dezelfde werkgever als waar ik ooit begon. Op zich vind ik het werk heel leuk, maar ik ben aan het rondkijken of er iets is wat meer te bieden heeft, bijvoorbeeld in een andere branche of een andere tak van de reisbranche zelf.
Wat vind ik heel leuk in mijn werk:
- adviserende functie
- klanten/bezoekers/leveranciers contact aan de balie, via de telefoon, via e-mail en via briefverkeer
- het uitzoeken en op maat maken van reizen
- nazorg wat betreft bestaande relaties
- promoten van het product d.m.v. wervende brieven, e-mails etc.
- (studiereis)verslagen maken (ik hou van schrijven)
- cursussen/trainingen voor het up-to-date houden van kennis en vaardigheden
- ik heb ervaring met het werken in het weekend
Ik heb MTRO Middenkaderfunctionaris Reizen afgerond in 2003.
Daarnaast heb ik de propedeuse van NHTV Management Toerisme Deeltijd binnen. Met de opleiding ben ik twee jaar geleden niet verder gegaan, aangezien er bij mijn huidige werkgever geen ruimte/tijd was om de vereiste managementervaring op te doen. Eventueel kan ik die studie nog oppakken.
Wie heeft ervaring in
- uitzendbranche?
- detailhandel?
- zakelijke dienstverlening?
- werken als receptioniste/telefoniste?
Wie heeft er tips? Waar zou ik met bovengenoemde ervaring goed terecht kunnen?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik ben op zoek naar wat tips / adviezen wat betreft het veranderen van loopbaan en/of branche.
Ik ben nu reeds 7 jaar werkzaam als reisadviseur en dat bij dezelfde werkgever als waar ik ooit begon. Op zich vind ik het werk heel leuk, maar ik ben aan het rondkijken of er iets is wat meer te bieden heeft, bijvoorbeeld in een andere branche of een andere tak van de reisbranche zelf.
Wat vind ik heel leuk in mijn werk:
- adviserende functie
- klanten/bezoekers/leveranciers contact aan de balie, via de telefoon, via e-mail en via briefverkeer
- het uitzoeken en op maat maken van reizen
- nazorg wat betreft bestaande relaties
- promoten van het product d.m.v. wervende brieven, e-mails etc.
- (studiereis)verslagen maken (ik hou van schrijven)
- cursussen/trainingen voor het up-to-date houden van kennis en vaardigheden
- ik heb ervaring met het werken in het weekend
Ik heb MTRO Middenkaderfunctionaris Reizen afgerond in 2003.
Daarnaast heb ik de propedeuse van NHTV Management Toerisme Deeltijd binnen. Met de opleiding ben ik twee jaar geleden niet verder gegaan, aangezien er bij mijn huidige werkgever geen ruimte/tijd was om de vereiste managementervaring op te doen. Eventueel kan ik die studie nog oppakken.
Wie heeft ervaring in
- uitzendbranche?
- detailhandel?
- zakelijke dienstverlening?
- werken als receptioniste/telefoniste?
Wie heeft er tips? Waar zou ik met bovengenoemde ervaring goed terecht kunnen?
Alvast bedankt voor het meedenken.