Werk & Studie alle pijlers

Verbod om te werken

20-09-2009 17:55 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben 11 dagen geleden geopereerd aan mijn duim (in de duimmuis en een stukje in/aan de duim), hierbij zijn 2 zenuwen gereconstrueerd naardat ze helemaal waren doorgesneden. Heb 9 dagen in het gips gezeten dat er afgelopen vrijdag bij controle door de chirurg er af is gegaan.

Nu heb ik de afgelopen tijd niet gewerkt omdat mijn arm goed moest rusten. Vroeg ik dus aan de chirurg; wanneer zal ik weer kunnen beginnen met werken? (Ben handvaardigheidsdocente.) Echt je had zijn blik moeten zien! Was het antwoord; wat denk je zelf? kijk eens hoe je hand erbij hangt! Tja slapjes, pijnlijk en erg stijf, wat wil je na al dat gips.

Nu heb ik dus een verbod gekregen om de komende 3 weken te gaan werken, mag alleen lichte oefeningen met mijn rechterhand doen (ben ook rechts), omdat dat het genezingsproces ernstig zou kunnen beinvloeden. Het gevoel in de duim zal nog zeker 2 maanden kunnen duren, dus handvaardigheid zit er voorlopig zeker niet in. Veel te gevaarlijk en zo. Nu had ik net dit jaar een nieuw lespogramma klaar staan waar ik vol plezier mee was begonnen en dan nu dit.

Ben nu zo gefrustreerd! De rest van mijn lichaam functioneert prima, beetje last van de linkerhand en pols omdat ik daar nu alles mee moet doen. Maar goed probeer dat de doseren. En heb nog steeds erge pijn aan rechterduim. Maar verder; alles ok. Nu heb ik de volgende controle over 3 weken, en wacht ik op de oproep van de arbo arts die volgende week wel in de bus zal vallen.

Ik weet dat er ergere dingen bestaan dan dit, wilde gewoon even frustratie kwijt. Ben ook benieuwd wat de arbo arts te vertellen zal hebben; heb hier nog geen ervaring mee gehad
Moet je echt alles voordoen op je werk? Kan je de kids (ik week niet aan welke leeftijdsgroep je lesgeeft) niet uitleggen wat de bedoeling is en ze zelf het werk laten doen? (of alleen de materialen aanrijken en ze er zelf iets mee laten doen)
helaas niet mogelijk uggla omdat wij oa beeldhouwen ed geven, de leerlingen zijn een aantal maanden met hun opdracht bezig, bovendien met intensief gebruik van gereedschappen ed waar ze nog niet eerder mee hebben gewerkt. 2 havo en vwo en 3 havo leerlingen geef ik les.
bovendien kan ik zo ook niet een optimale begeleiding geven, dat werkt gewoon niet
Zolang je nog pijn hebt en pijnstillers slikt hoef je meestal niet naar het werk te komen. Want dan heeft niemand wat aan je. Dit geldt ook voor de normale herstelperiode van een operatie.

Het kan wel dat je naar de bedrijfsarts toe moet komen zodat hij zelf kan zien wat je wel of niet kan. Voordeel hiervan is dat het wel meteen duidelijk is.

Ik denk dat je je niet druk hoeft te maken, wacht de oproep maar gewoon af en dan hoor je het vanzelf wel. En je bent er zelf nog altijd bij om te vertellen wat je wel of niet kan.
dank voor de reacties tot nu toe! nu hopen dat ik weer hele nachteb door kan slapen. datt lukt nog niet echt...
quote:wuiles schreef op 20 september 2009 @ 18:03:

Om de goede onderlinge verstandhouding niet in gevaar te brengen lijkt het me verstandig dat je zelf een afspraak maakt met de arbo-arts en daarna met je leidinggevende bespreekt welke taken je nog wel kunt uitvoeren.Eensch. Ik heb het zelf twee keer gehad dat ik mijn eigen werk niet kon doen, maar andere werkzaamheden prima kon uitvoeren en heb zelf het initiatief genomen tot een gesprek met de arbo-arts en mijn leidinggevende. Dat werd door beide erg op prijs gesteld en ik heb daarna tijdens de herstelperiode alle vertrouwen en medewerking gekregen.
Ha Whopper,

Wil alleen ff zeggen dat ik helemaal snap dat je gefrustreerd bent. Echt helemaal niet relaxed om thuis te zitten als je juist zin hebt om aan de slag te gaan en allemaal leuke ideeen hebt.

(Ben paar weken geleden een paar dagen ziek geweest en toen kwamen de muren al op me af.)

Maarre, je zult toch een beetje moeten oefenen in de rol van patient :-) Kortom, als de chirurg zegt dat t nog niet echt handig is om te werken, is het beter om daar ook naar te luisteren. Ben je ook het snelste weer beter. Misschien dat je in de tussentijd nog wat andere klussen kunt doen zoals hierboven al genoemd?
Dank voor de reacties wederom!

ik maak me ook erg druk merk ik, slaap hierdoor ook slecht waardoor ik ook nog erg moe ben. morgen koffiedrinken op school, ben benieuwt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven