Werk & Studie alle pijlers

Verplichte borrel na het werk

17-07-2011 21:49 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Misschien een beetje een raar onderwerp, maar ik ben gewoon benieuwd hoe jullie hier over denken. Elke vrijdag hebben wij op ons werk een borrel. Deze duurt meestal een uurtje en ik ga er vaak niet naartoe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar elke week niet zo zin in heb. Ik heb andere dingen te doen na mijn werk. Aangezien ik fulltime werk en nog een huishouding heb, vind ik het fijn om om 17 uur naar huis te gaan. Dan kan ik nog wat dingen in huis doen en heb ik meer tijd in het weekend om te relaxen. Nu wordt mij dit ontzettend kwalijk genomen. Ik vind dat persoonlijk nogal raar. Je moet toch zelf weten of je daar naartoe gaat. Ik heb allemaal mannelijke collega's waarvan de vrouwen de huishouding doen. Ik heb dit al eens aangegeven, maar zij vinden het raar van mij. Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes,

mij
ik ben dol op de vrijdagse borrels!
Gewoon blijven doen wat je nu ook doet, er niet heen gaan! Je kunt idd je tijd wel beter gebruiken. Eens per maand borrelen vind ik ook al vrij vaak. Laat de heren zich maar amuseren zonder jou!
Ik denk dat je er verstandig aan doet om toch af en toe wèl te gaan. Zeker in een mannencultuur is het best heel handig om ze ook wat informeler te leren kennen.
Af ten toe ga ik ook wel, maar niet echt vaak. Ik zit ook nog met mijn sport op vrijdag. Dan heb ik een wedstrijd. Ik begrijp gewoon niet dat het elke week gebeurt.
en dan vooral als die mannen je normaal/nuchter niet eens durven aan te kijken/praten en op zulke wekelijkse vrijdagen gaan ze los.

ja i it
Ik vind het (afhankelijk van je baan en omgeving) deel van je werk. Misschien niet iedere vrijdag, maar wel voldoende om jezelf niet helemaal buiten je team te zetten. Een uurtje later beginnen aan 'je huishouding' is toch niet zo'n probleem?

PS: natuurlijk HOEF je in deze niets. Maar slim is het m.i. wel. En als je echt niet wilt, zou ik in ieder geval dit excuus niet meer gebruiken. Je hebt geen zin. punt. Het hebben van een huishouding is een smoes en dat weten je collega's waarschijnlijk ook heel goed.
haha, dat klinkt wel grappig mrfluf.
Ik vind dat wanneer je wilt blijven doen waar je zin in hebt je de consequenties daarvan moet accepteren, zo niet, pas je dan wel aan. Je kunt niet in je eentje een bedrijfscultuur veranderen.

Wat heeft het voor zin om te zeggen dat ik het stom/raar/geweldig/ok/idioot vind?
Klopt webs, is idd een beetje een smoes. Ik heb er gewoon niet zo zin in.
Ik heb ook helemaal niks met de vrijdagmiddagborrel. Ben blij als het weekend is, zo snel mogelijk naar huis en van mijn vrije tijd genieten. Bovendien, als ik echt ga borrelen dan lig ik de rest van de vrijdagavond voor pampus op de bank, ik kan helemaal niet tegen drank, na 2 glazen wijn sta ik al op m'n kop.. Dus jammer dan, zoiets is aan mij niet besteed. Bij ons gaan er overigens wel meer naar huis, ik ben zeker niet de enige. Het is vaak hetzelfde groepje wat blijft hangen, daarna gaan ze soms ook nog door in de stad geloof ik..
Ik werkte overignes in een cultuur waar het nog veel verder ging (samen stappen, eten, weekendjes weg, tripjes buitenland, housewarmings you name it) en had zeker ook niet altijd zin om 'weer te socializen', maar dat weet je nou eenmaal als je in bepaalde bedrijven gaat werken. Ik hoefde niet te gaan, maar als je nooit meegaat sta je echt buiten de groep en wordt het gewoon ook niet gezellig als je wel een keer langs komt.
Ik heb niks tegen de vrijdagmiddagborrel, maar die doe ik meestal samen met vriendin bij haar of bij mij thuis.

Zou dus ook niet gediend zijn van 'n verplichte borrel met collega's.

Indien ze moeilijk doen zou ik 'n sportclub verzinnen waar ik elke vrijdagmiddag naartoe moet.
Als ik wil blijven Vl43inder? Ik heb een vaste aanstelling.
quote:Carola schreef op 17 juli 2011 @ 21:55:

Klopt webs, is idd een beetje een smoes. Ik heb er gewoon niet zo zin in.Zeg dat dan. Daarvoor zou ik als collega heel wat meer respect hebben dan voor 'ik moet mijn huishouden doen'. Dat laatste klinkt als 'ik moet whatever doen als ik in godesnaam maar niet met jullie hoef te borrelen'.
elninjoo: ik heb normaal elke vrijdag een wedstrijd, nu even zomerstop. Dus dat is normaal niet eens een smoes. Misschien ga ik er vrijdag toch maar weer eens naartoe.... Ik heb er niet zo heel veel zin in, maar wil ook niet buiten de boot vallen.
PS: dan ook niet miepen als leuke projecten zijn verdeeld en afspraken zijn gemaakt buiten werktijd
Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet door bijvoorbeeld 1x in de 2 weken wel te gaan borrelen. Als dit de bedrijfscultuur is en je gaat er niet in mee dan plaats je jezelf enorm buiten de groep. Bovendien, wat is nou helemaal een uurtje borrelen? En ja, ook bij een borrel kan je best een glaasje cola drinken.
Als je geen zin hebt, moet je niet gaan. Of gewoon 1 keer per maand je neus laten zien. Zelf vind ik vrijmibo's erg leuk
I am surrounded by morons
Ik hou er ook niet van, ben meestal nog druk met afronden en wil dan ook zo snel mogelijk weekend vieren. Maar aan de andere kant, af en toe je gezicht laten zien is toch niet erg? Drink een colaatje, blijf een half uurtje hangen en ga dan naar huis. Ik ga denk ik de helft van de keren en ben dan vrij snel weer weg. Maar het kan geen kwaad om wel af en toe je gezicht even te laten zien vind ik.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
quote:Carola schreef op 17 juli 2011 @ 21:58:

elninjoo: ik heb normaal elke vrijdag een wedstrijd, nu even zomerstop. Dus dat is normaal niet eens een smoes. Misschien ga ik er vrijdag toch maar weer eens naartoe.... Ik heb er niet zo heel veel zin in, maar wil ook niet buiten de boot vallen.Daarmee heb je een hele goede reden om geen alcohol te drinken toch? Loop na je werk nog even met de mannen mee, drink een drankje en hup, lekker je eigen weekend in!
quote:alexisss schreef op 17 juli 2011 @ 21:59:

Bovendien, wat is nou helemaal een uurtje borrelen? Het is idd maar een uurtje. Je hoeft niet de hele avond met ze door te brengen. Vind je je collega's überhaupt wel leuk?
I am surrounded by morons
Daar hebben jullie ook wel gelijk in. Ik hoef natuurlijk ook niet lang te blijven. Ik moet misschien gewoon niet zo moeilijk doen. Er zullen misschien wel meer collega's zijn waarvoor het niet zo hoeft.
Ik heb wel leuke collega's
Ben je al wel eens meegegaan met ze? Waarschijnlijk zijn er meer collega's die snel weg gaan (zeker als hun vrouw de huishouding doet en om 18u met de warme hap op ze wacht ), dus kun je gewoon met goed fatsoen weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven