Vertrouwenspersoon uitzendbureau.
zondag 12 mei 2019 om 12:17
Ik heb wat problemen....
Bij het ziekmelden, word er gezegd door mijn verzuimbegeleider dat ik geen medische gegevens hoef te delen, etc.
Eigenlijk vind ik dit echt een lastige situatie, omdat ik vervelend benaderd wordt. Krijg het gevoel dat ze denken dat ik "nepziek" ben.
Is het niet mogelijk om alles uit te leggen aan een verzuimbegeleider die tevens een vertrouwenspersoon is en dus niet gelijk al mijn prive-zaken op straat gooit?
Ik werk overigens bij een grote uitzendbureau gedetacheerd bij een ander bedrijf.
Bij het ziekmelden, word er gezegd door mijn verzuimbegeleider dat ik geen medische gegevens hoef te delen, etc.
Eigenlijk vind ik dit echt een lastige situatie, omdat ik vervelend benaderd wordt. Krijg het gevoel dat ze denken dat ik "nepziek" ben.
Is het niet mogelijk om alles uit te leggen aan een verzuimbegeleider die tevens een vertrouwenspersoon is en dus niet gelijk al mijn prive-zaken op straat gooit?
Ik werk overigens bij een grote uitzendbureau gedetacheerd bij een ander bedrijf.
anoniem_384789 wijzigde dit bericht op 12-05-2019 12:44
8.79% gewijzigd
zondag 12 mei 2019 om 12:20
Als je mij vervelend vind, ga dan weg. Je hoeft niet hier te reageren.the_Wicked_Witch schreef: ↑12-05-2019 12:19Blijf je aan de gang?
Luister, je krijgt betaald om te werken. Je bent daar niet om allerlei begeleiding te krijgen.
zondag 12 mei 2019 om 12:22
maaktnietuittttt schreef: ↑12-05-2019 12:20Als je mij vervelend vind, ga dan weg. Je hoeft niet hier te reageren.
Als je reacties vervelend vind moet je niet op een forum gaan schrijven.
zondag 12 mei 2019 om 12:24
Waarom niet? Ik kan toch gewoon op een forum schrijven en zeggen dat ik jou vervelend vind.the_Wicked_Witch schreef: ↑12-05-2019 12:22Als je reacties vervelend vind moet je niet op een forum gaan schrijven.
zondag 12 mei 2019 om 12:26
Jij bent echt een heks. En ik werk daar veel langer, bijna 3 jaar om precies te zijn.the_Wicked_Witch schreef: ↑12-05-2019 12:24En dan ook nog begrip verwacht van een werkgever waar je drie maanden werkt.
TO, tuurlijk wordt je ontslagen, geen werkgever zit te wachten op probleemgevallen die niet werken.
zondag 12 mei 2019 om 12:40
Op de man, ik zou staffen.maaktnietuittttt schreef: ↑12-05-2019 12:26Jij bent echt een heks. En ik werk daar veel langer, bijna 3 jaar om precies te zijn.
zondag 12 mei 2019 om 12:55
Je bespreekt met de verzuimbegeleider op welke manier je weer aan de slag kan. Hoeveel uren, welke taken, in welk tempo opbouwen, dat soort zaken, allemaal aan de hand van wat de bedrijfsarts zegt over de grenzen aan jouw inzetbaarheid op medische gronden. Je krijgt geen begeleiding op psychosociaal vlak, daar is een verzuimbegeleider niet voor.
Vertrouwenspersoon is een heel andere functie.
Vertrouwenspersoon is een heel andere functie.
zondag 12 mei 2019 om 12:57
Wéér een topic?
De meeste problemen heb je niet met je werkgever, uitzendbureau, verzuimbegeleider, vertrouwenspersoon, oid.
Het probleem zit in jou; JIJ bent het probleem!
Zoek hulp in plaats van tegen alles en iedereen aan te schoppen en te grote monden over alles wat jij niet wilt.
Als werkgever zou ik ook denken dat je nepziek bent, je doet echt heel raar. Een écht ziek iemand maakt zich namelijk niet zo druk over al die dingen.
De meeste problemen heb je niet met je werkgever, uitzendbureau, verzuimbegeleider, vertrouwenspersoon, oid.
Zoek hulp in plaats van tegen alles en iedereen aan te schoppen en te grote monden over alles wat jij niet wilt.
Als werkgever zou ik ook denken dat je nepziek bent, je doet echt heel raar. Een écht ziek iemand maakt zich namelijk niet zo druk over al die dingen.
zondag 12 mei 2019 om 13:03
Ja, daar heb je misschien wel gelijk in. Ik weet niet wat het is, paniekaanvallen ofzo.piepp schreef: ↑12-05-2019 12:57Wéér een topic?
zondag 12 mei 2019 om 13:07
Mijn ervaring is dat als ze geen reden weten en je een aansteller vinden, ze je bij wel de reden te weten je ook een aansteller vinden.
Een werkgever kan gewoon niet inschatten of een ziekte of aandoening impact heeft op het werk, en mag hier ook niks in zeggen of beslissen of van vinden, dit kan alleen een bedrijfsarts.
Vraag dus een gesprek met de bedrijfsarts. Die vertaald jou ziekte, in een advies naar de werkgever zonder medische informatie te delen.
Een werkgever kan gewoon niet inschatten of een ziekte of aandoening impact heeft op het werk, en mag hier ook niks in zeggen of beslissen of van vinden, dit kan alleen een bedrijfsarts.
Vraag dus een gesprek met de bedrijfsarts. Die vertaald jou ziekte, in een advies naar de werkgever zonder medische informatie te delen.
zondag 12 mei 2019 om 13:09
Zet haar gewoon onder de negeer. Op haar naam klikken en dan kun je haar op negeer zetten.maaktnietuittttt schreef: ↑12-05-2019 12:26Jij bent echt een heks. En ik werk daar veel langer, bijna 3 jaar om precies te zijn.
Niets te nadele van wie dan ook. Dit is gewoon een optie die dit forum biedt.
zondag 12 mei 2019 om 13:12
Oké TO, krijg je van mij een stappenplan.
Stap 1. Ga van internet af en ga naar buiten. Bewegen, frisse lucht en daglicht zijn bewezen effectief tegen psychische problemen.
Stap 2. Zorg dat je vandaag groente of fruit eet. Stress is funest voor je lijf, met wat vitamines ga je dat tegen.
Stap 3. Herhaal stap 1 & 2 iedere dag.
Stap 4. Ga naar de kliniek waar je een intake hebt. Wees daar helemaal eerlijk.
Stap 5. Pak elke behandeling aan die ze je aanbieden, hier of in het buitenland, met of zonder opname. Zet je volledig in voor deze behandeling.
Stap 1. Ga van internet af en ga naar buiten. Bewegen, frisse lucht en daglicht zijn bewezen effectief tegen psychische problemen.
Stap 2. Zorg dat je vandaag groente of fruit eet. Stress is funest voor je lijf, met wat vitamines ga je dat tegen.
Stap 5. Pak elke behandeling aan die ze je aanbieden, hier of in het buitenland, met of zonder opname. Zet je volledig in voor deze behandeling.
zondag 12 mei 2019 om 13:12
Ja, misschien wel verstandig.Gele_Suikerspin schreef: ↑12-05-2019 13:07Mijn ervaring is dat als ze geen reden weten en je een aansteller vinden, ze je bij wel de reden te weten je ook een aansteller vinden.
zondag 12 mei 2019 om 13:13
Je hebt helemaal gelijk.Celaena_Aelin schreef: ↑12-05-2019 13:12Oké TO, krijg je van mij een stappenplan.
zondag 12 mei 2019 om 13:14
Doe er dan wat mee.
zondag 12 mei 2019 om 13:54
Misschien een goede oefening, vertel eens eerlijk ( dus zonder liegen, bagatelliseren en verdere bullshit) waarom ben je zo gestresst en paniekerig? Wat is je angst, waarvoor en waarom?maaktnietuittttt schreef: ↑12-05-2019 13:06Ik zeg het ook heel eerlijk, ik ben ook gewoon heel erg gestresst. Nog nooit zo gestresst geweest.
Misschien als je dit eens echt en volstrekt eerlijk uitschrijft voor jezelf, lucht het wel enorm op.
Vraagt wel kwetsbaar opstellen en je ego even laten zakken en dat kan lastig zijn.
Thats about all I got to say bout that.