Werk & Studie alle pijlers

Verzuimgesprek

25-11-2010 15:35 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn werkgever belde net op om te vertellen dat ik een verzuimgesprek krijg, zodra ik beter ben. Omdat ik in korte tijd telkens een paar daagjes ziek was, dat komt omdat ik mezelf niet gun om uit te zieken. Heeft iemand hier er ervaring mee? Heb overigens een vast contract en werk er nu anderhalf jaar.
quote:rider schreef op 25 november 2010 @ 21:54:

[...]

En waarom is jouw man maatgevend?

Google is your friend.

Zoek het maar op wat waterpokken bij een volwassene doet.
Ja, dat vind ik echt.
Niet meer dan normaal dat er een gesprek komt als je je vaker dan gemiddeld/wenselijk ziek meldt.

Ik vind het juist wel prettig, dat er meegedacht kan gaan worden, oplossingen worden gezocht als je verzuimt omdat het werk te belastend is, of als je privé shit hebt.

Kan een hele opluchting zijn om dit te bespreken. Bovendien kan die openheid in je voordeel werken.

Vaak weet je zelf al wel of je legitiem verzuimt, althans, dat mag ik aannemen.

Als je je regelmatig ziekmeld vanwege stress door werk, dan zou ik goed gaan nadenken of je wel op de juiste plek zit. Daar wordt niemand beter van, jij niet, en je werkgever ook niet.
Is toch niet erg? Gewoon vertellen wat er is en naast je neer leggen. Over het algemeen is het een wassen neus.
Is het gesprek al geweest?!
ik zou me wel wat zorgen maken. 5x per jaar ziek is echt buitensporig veel, als je niet chronisch ziek bent. Als je een goede verklaring hebt, dan is er natuurlijk niks aan de hand, maar met wat je hier daarover hebt geschreven, zou ik me kunnen voorstellen dat er enige twijfel ontstaat.
Heeft dit geen preventief doel;

Draagkracht/Draaglast.

Zal mij niet onwijs druk over maken. Denk dat iedereen het beste met je voor heeft hierin.
Nav de reacties van TO, hecht ik weinig geloof aan haar ziektes.
Topic een tijdje niet meer gevolgd, eigenlijk helemaal vergeten omdat ik de eerste paar reacties had gelezen en toen genoeg gerust gesteld was.

Ik zal jullie even uitleg geven want volgens mij is het voor jullie niet helemaal duidelijk.

Dat telkens 2/3 dagen ziekmelden komt omdat ik me pas ziekmeld als ik amper nog kan lopen of gewoon echt niet meer kan.

Heb astma dus longontsteking wel vaker, met antibiotica is het redelijk onder controle na een paar daagjes rust ( : ziekmelding) dan begin ik gewoon rustig weer met werken.

Waterpokken was na mijn vakantie, daar waars opgelopen en in de vakantie goed ziek geweest en toen nog wat extra dagen er aan vast ziek gemeld omdat het niet over was.

En het gesprek is al geweest, was een fijn gesprek en ze wist ook wel dat ik echt ziek was omdat ze me een paar keer zelf naar huis heeft gestuurd omdat ik echt te ziek was om te werken, maar is blijkbaar protocol!
Doktersverklaring Tjolkt Fleurtje hierboven.

Meid dat is zo 1970 daar moet je echt niet meer mee aankomen.

http://tinyurl.com/6l2kcnq
quote:Marc1972 schreef op 06 juni 2011 @ 00:26:

Doktersverklaring Tjolkt Fleurtje hierboven.

Meid dat is zo 1970 daar moet je echt niet meer mee aankomen.

http://tinyurl.com/6l2kcnqGelukkig is het topic waar je in reageert zóóó 2010....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven